Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

2 drenge = 1 virksomhed --- Er det en god idé at begge parter stifter et holdingselskab eller er ét holding nok?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis 2 personer vælger at danne ét IVS, kan det så betale sig at danne holdingselskaber i starten af processen eller skal man vente til firmaet begynder at opnå god indtjening? Og skal man i såfald danne ét fælles holdingselskab eller ét hver? Grunden til forespørgslen er fordi jeg har læst Jacob Tøjners artikler på ditselskab.dk som omhandler en grundig beskrivelse af holdingselskaber. Der bliver forklaret nøje, at man skal tænke grundigt over sit valg, før man stifter et hvilket som helst selskab, da det kan resultere i nogle dyre omkostninger fremadrettet. Derfor vil jeg gerne have svar på om man skal gøre brug af rullende kapital, i det man undgår fremtidige omkostninger, da man først stifter holdingselskabet og dernæst iværksætterselskabet. Fordele/ulemper?

På forhånd tak :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

største ulempe vil jeg mene er mere besværlige regnskaber for begge og før der er tjent 50.000 efter skat i drift, kan der jo ikke føres udbytte op.

Fordelen kan så til den tid være at man kan flytte udbytte op i holding (efter betalt selskabsskat) og beskytte den del mod kreditorer i driften, men det er jo meget individuelt om man har det behov

Min fornemelse er ofte at man kommer godt fra at bruge Keep it simple principper og undgå mere administration end højest nødvendigt og dermed måske bare vente til I har et opsparet resultat på over 50.000 efter skat og så tage holding problematikken til den tid. Det kan være lidt dyrere men jeg tror I kan ha sparet mere i administration og hvis holding skal drive drift, så vil i reelt også behøve en arbejdsskadeforsikring der for direktører og aktive ejere - det behøver I også i drift en for hver af jer lovpligtigt og det i sig selv er nok ca 1200 for hver.

Husk også kapital nok ved stiftelsen til at undgå risiko med kapitalberedskabet m.m. og lav forhåndsaftale med bank om en erhvervskonto. Nogle får besvær ved at de har hver sin bank og en del banker siger nej til erhvervskonto, med mindre ejerne har personlig økonomi i samme bank. Det kan I løse mens i stifter

Læs gerne mere om IVS med mange underlinks, også til den gode Jacob T og andre samt lidt advarsler http://johnhannover.blogspot.dk/2013/05/ivrkstterselskab-eller-ivs-ogsa-kaldet.html 

God vind med det    John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for hjælpen John :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

velkommen - glemte sørme en vigtig ting. Når I er to ejere så er en ejeraftale et must. En der regulerer hvem der har pligt til hvad, regnskab, moms og meget andet hvem har ret til hvad - bruge penge uden den anden skriver med op til kr xxxx og derudover fælles - ansætte, fyre og meget andet. Læs http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/is-og-aps-aftale.html 

At drive selskabsom IVS, ApS eller for den sags skyld I/S uden en ejeraftale er en dødssynd

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak igen John! Smile 

Fortsat god påske! 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)