Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man kontakte butikker/webshops direkte?

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg gir op Michael - du er ikke til at nå - ET CVR kan ikke frabede sig breve via robinson og læs hellere mit link end dit -  og så må du tro som du vil og skade nystartere som du vil men jeg synes de mange andre der har svaret har givet dit et fingerpej - 

Besøg hos erhvervsdrivende er altid lovligt for at sælge-     Breve til CVR altid lovligt - uanset personlig virksomhed eller selskab -   Reklamer altid lovligt hvis sendt til deres CVR med mindre deres adresse alene er hentet via udtræk fra CVR og de der er reklamebeskyttede. - helt uanset personlig virksomhed eller selskab

Længere er den ikke

 vh John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 02:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:

Cookie - John Hannover:

Som CVR kan IKKE beskytte sig på robinsonlisten alle må sende reklamer til dem og JA privat personer kan, og du rent ud våser her Michael -Robinson kan ikke beskytte hvis man har CVR - Hvis du kan påvise det - så er det sprit nyt viden for alle os der trods alt rent faktisk -  VED hvordan CVR har betydning for reklame og brev regler,

Der er ikke antydning af mulighed for at kombinere robinson liste til at protestere over brev der sendes til en personlig virksomhed der har hjemme på privat adressen - det er helt galt

Du skader rent ud sagt -  de stakkels mennesker der vil igang, ved at rode dørsalgslov ind - (du påstår i tråden -  man ikke som virksomhed må besøge andre virksomheder på adressen for at sælge) og vil nu gøre dem bange for at sende et brev B2B. Du skader iværksættere med dine totalt forkerte påstande -så enkelt er det og det er 100% sten sikkert du

Hvis du ellers gad læse det jeg linkede til ville du se at jeg har ret = 

Forbudt, hvis en erhvervsdrivende person (dvs. ikke et selskab)
har frabedt sig uanmodede henvendelser pr. telefon og brev
mv. fra den erhvervsdrivende eller har ladet sig registrere på
Robinsonlisten. Og med hensyn til loven om Dørsalg var det et spørgsmål som jeg stillede til dig, og ikke en Påstand. Mon ikke du lige skulle pudse brillerne lidt ?.

Du skal passe på med at benytte et enkelt link og så tro at det er hele sandheden!

Markedsføringslovens §6 stk. 3 siger:

En erhvervsdrivende må ikke rette henvendelse til en bestemt fysisk person ved brug af andre midler til fjernkommunikation med henblik på afsætning som nævnt i stk. 1, hvis den pågældende over for den erhvervsdrivende har frabedt sig dette, hvis det fremgår af en fortegnelse, som udarbejdes af Det Centrale Personregister (CPR) hvert kvartal, at den pågældende har frabedt sig henvendelser, der sker i sådant markedsføringsøjemed, eller hvis den erhvervsdrivende ved undersøgelse i CPR er blevet bekendt med, at den pågældende har frabedt sig sådanne henvendelser. Ved telefonisk henvendelse til forbrugere gælder endvidere reglerne om uanmodet henvendelse i lov om visse forbrugeraftaler.

Vejledningen som dit eget link henviser til siger:

”Henvendelse til en bestemt fysisk person ved brug af andre midler til fjernkommunikation”

 

Stk. 3 omfatter henvendelser, der rettes til en bestemt fysisk person ved brug af andre midler til fjernkommunikation end elektronisk post, telefax og automatisk opkaldssystem. Der vil typisk være tale om tilbud mv., der sendes pr. brev, men også andre henvendelser, der kan siges at være rettet til en bestemt fysisk person, vil være omfattet. Det kan fx være henvendelser til et bestemt telefonnummer eller lignende.

Derimod er forsendelser, der ikke er stilet til en bestemt person, tilbudsaviser, tv-reklamer og lignende, der sendes til en ubestemt kreds af mulige aftagere, ikke omfattet af bestemmelsen. (17) Reklamer i aviser, medlemsblade mv., som sendes eller uddeles til abonnenter, vil ikke være omfattet af bestemmelsen, medmindre reklamen må anses for at være henvendelsens hovedformål, eller den i øvrigt udgør et selvstændigt element. (18)

Telefoniske henvendelser til erhvervsdrivende personer er ligeledes omfattet. Telefoniske henvendelser til forbrugere er omfattet, når det undtagelsesvist efter forbrugeraftaleloven er tilladt at rette uanmodet telefonisk henvendelse til forbrugere.

Kuvertfyld - dvs. en reklame, der vedlægges fx en kontoudskrift - er også omfattet af bestemmelsen.

Og en retfgørelse siger:

Højesteret har i en dom gengivet i UFR.2013.2051H fastslået, at et reklameomslag – forsynet med adresse men ikke navn – som blev uddelt af Post Danmark til samtlige postmodtagere i Danmark – bortset fra dem der havde ”reklamer – nej tak” - ikke var en henvendelse til en bestemt fysisk person omfattet af markedsføringslovens § 6, stk. 3. Forsendelser stilet til en bestemt navngiven person er således omfattet af stk. 3, mens forsendelser, der alene er stilet til en adresse, ikke er omfattet af bestemmelsen. Som følge heraf er retningslinjerne for omdeling af adresseløse forsendelser blevet ændret, således at de også omfatter forsendelser, hvor der kun er påført en adresse. De nye retningslinjer af 1. oktober 2013 om god markedsføringsskik ved omdeling af forsendelser uden påført navn træder i kraft den 1. januar 2014.

Reklamer, der lægges inden i aviser, som omdeles gratis, er ikke er omfattet af markedsføringslovens § 6, men i stedet reguleret af Forbrugerombudsmandens retningslinjer om god markedsføringsskik ved omdeling af forsendelser uden påført navn.

Altså... Skriver du FIRMANAVN på et brev til en virksomhed, og ikke EJERENS navn på, så er det ikke omfattet af Robinsonlisten. Da denne kun omfatter CPR-numre!

Fra Flensburg
Tilmeldt 14. Jan 14
Indlæg ialt: 272
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må skrive alt det du vil.... nemmest er dok at kontakte dem og spørge efter ejeren/manager og snakke med ham

Danmarks nye eksklusive sexshop winkwink.dk. Der har et stort udvalg af sexlegetøj, og lingeri.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Kvist:
Altså... Skriver du FIRMANAVN på et brev til en virksomhed, og ikke EJERENS navn på, så er det ikke omfattet af Robinsonlisten. Da denne kun omfatter CPR-numre!
som så er en gentagelse af det jeg skriver - og en CPR person der bruger samme navn i firmanavn =samme navn som CVR (og det er der jo en del der gør) vil ALDRIG - vinde en sag hvor han hævder at et BREV i hans postkasse som indholdsmæssigt er stilet som B2B skulle være omfattet af Robinson listen.

Lad os lige fastholde hvad trådstarter ville vide:

CITAT Jeg er så småt ved at starte en lille forretning, som primært skal sælge B2B. I den forbindelse vil jeg høre, om det er lovligt at skrive direkte til butikker/webshops. Jeg ønsker fx at sælge golfartikler - må jeg så skrive direkte til golfforetninger? CITAT SLUT

Når man søger at gøre svaret så umuligt med UHA farligt, så gør man det helt unødigt farligt for trådstarter der vil skrive til butikker og webshops med forklaringer om reklamebeskyttelse, dørsalgs lov og hvad ved jeg.

Det vigtigste er at det står alle klart, at man ikke får bøde for at skrive breve til virksomheder/selskaber (som jo har CVR) og ikke gør noget ulovligt ved at ringe til dem heller - i begge fald kun hvis man har deres kontaktpunkt via et udtræk fra CVR og de er reklame-beskyttede der.

Langt hen ad vejen er reklamebeskyttelse i virk.dk en ren narresut - som nogen tror beskytter mod alle reklamer men som KUN beskytter hvis udsendelse sker via lister udtrykket i virk.dk/CVR.dk

vh John H 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Oct 08
Indlæg ialt: 130
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie: Jeg må ringe eller sende brev til dem, men ikke sende mail uden forudgående accept?

Fra Odense
Tilmeldt 12. May 08
Indlæg ialt: 224
Fra  Marketing Manager Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Beigarth:

Så Cookie: Jeg må ringe eller sende brev til dem, men ikke sende mail uden forudgående accept?

JA

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kim Thrane:

Beigarth:

Så Cookie: Jeg må ringe eller sende brev til dem, men ikke sende mail uden forudgående accept?

JA

Yes

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Kim Thrane:

Beigarth:

Så Cookie: Jeg må ringe eller sende brev til dem, men ikke sende mail uden forudgående accept?

JA

Yes

Yes

Mon så ikke det snart er sat på plads Wink

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)