Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må vi selv Ompakke fødevare

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 18. Mar 11
Indlæg ialt: 54
Fra  Flairshare.dk Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Hvis jeg køber f.eks. en dressing i store flasker (3L), må jeg så godt selv fylde det på mindre flasker eller hvad er reglerne indenfor dette? Hvis jeg ikke selv må, hvordan skal det så foregå?

Mvh

Theis

Tilmeldt 27. Sep 13
Indlæg ialt: 499
Fra  Wordpress support Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis deter fødevare dvs at det kan indgå i madvare

skal man følge levnedsmidelstyrelsen regler for fødevare produktion

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja det må du godt på følgende betingelser:

- Du skal være registreret hos fødevarestyrelsen

- Du skal have godkendt lokalerne

- Der skal udarbejdes en egenkontrol

Med hensynt il holdbarhed på dine produkter, så bryder du garanteret en forsegling når du "pakker" om, det vil sige at din dressing ikke vil kunne have en længere holdbarhed, end den der angives på det oprindelige produkt som værende "holdbarhed efter åbning"

Ydermere så ved jeg ikke hvordan producenten af dressingerne har det med at du sælger den videre. Der skal du nok ind og undersøge om de tillader videresalg.

Tilmeldt 27. Sep 13
Indlæg ialt: 499
Fra  Wordpress support Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

det svare vel næsten til at købe 2 liter colaer og fylde dem på små flasker

så er holdbarheden vist røget og gassen

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Peter Langkilde Jakobsen:
Med hensynt il holdbarhed på dine produkter, så bryder du garanteret en forsegling når du "pakker" om, det vil sige at din dressing ikke vil kunne have en længere holdbarhed, end den der angives på det oprindelige produkt som værende "holdbarhed efter åbning"

De fleste dressinger har enten et tilstrækkeligt olieindhold, eller en PH-værdi der gør at indholdet ikke er pakket i beskyttet atmosfære. De fleste dressinger af navnligt et mærke som sælges i supermarkeder, engros etc. er låget drejebart og kan drejes af uden at bryde en forsegling. 

Simon Peter Langkilde Jakobsen:

Ja det må du godt på følgende betingelser:

- Du skal være registreret hos fødevarestyrelsen

- Du skal have godkendt lokalerne

- Der skal udarbejdes en egenkontrol

Husk at der er en bagatelgrænse, som han skal være over førend disse gør sig gældende. Er der f.eks. tale om en mindre ompakning af dressinger til brug på et gademarked o.l. så skal det ikke godkendes.

Han skal højst sandsynligt også optages i næringsbasen (Hvilket alene koster 1.100,- p.a.) hvis han er over bagatelgrænsen, samt overholde tusinde andre ting indskrevet i fødevarelovgivningen. 

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Wordpress Support:

det svare vel næsten til at købe 2 liter colaer og fylde dem på små flasker

så er holdbarheden vist røget og gassen

Du kan ikke helt sammenligne to produkter, med en væsentlig forskel i forringelsen af holdbarhed og kvalitet efter åbning. 

Tilmeldt 27. Sep 13
Indlæg ialt: 499
Fra  Wordpress support Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Korrekt

men hvor meget ville du bryde sig om at få en ompakket dressing eller cola i en eller anden tilfældig flaske

muligt ompakket i et baglokale et sted muligt uden håndvask eller fliser

og eller muligt i bagbutikken af en eller anden kiosk på Nørrebro

 

og er de nye flasker rene

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Wordpress Support:

Korrekt

men hvor meget ville du bryde sig om at få en ompakket dressing eller cola i en eller anden tilfældig flaske

muligt ompakket i et baglokale et sted muligt uden håndvask eller fliser

og eller muligt i bagbutikken af en eller anden kiosk på Nørrebro

 

og er de nye flasker rene

Nu gik debatten jo på det lovlige, og ikke vores personlige holdninger. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

M:
De fleste dressinger har enten et tilstrækkeligt olieindhold, eller en PH-værdi der gør at indholdet ikke er pakket i beskyttet atmosfære. De fleste dressinger af navnligt et mærke som sælges i supermarkeder, engros etc. er låget drejebart og kan drejes af uden at bryde en forsegling. 

Dælme ikke mange jeg ser, hvor der ikke er angivet en før/ efter åbning holdbarhed, om ikke andet så skal de som regel opbevares på køl efter åbning. Og alle jeg kender til er enten lukket lufttæt til, eller forseglet med en lille alu-film.

Næringsbasen er, hvis man omsætter for over 50.000 kroner om året, og ikke alene koster det optagelsegebyr, det kræver også at man består optagelsesprøven.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 18. Mar 11
Indlæg ialt: 54
Fra  Flairshare.dk Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

OK så opsummeret, så er det måske lige før det bedre kan betale sig at få en til at producere det og pakke det for mig? Der er ikke tale om dressing fra en kendt producent eller med en kendt smag, men en dressing der simpelthen bare ikke findes på det Danske marked

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)