Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Systematisk udnyttelse af små erhverv

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Nov 08
Indlæg ialt: 3
Fra  Lava Labs Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino, nu poster jeg den her fordi det virkelig er en kunde fra helvede men mit spørgsmål er egentlig mere af en praktisk karakter.

Jeg har netop været i gennem 1½ års "kredit" retssag efter en installation vi havde lavet på en af deres natklubber, og skal nu igang med at en foged sag, for at få pengene ind den vej. 

Jeg har en bestyrket mistanke om at dette er noget de systematisk foretager sig, og jeg ville gerne advare andre så de ikke kommer i samme situation, men hvordan griber man lige det an på en fornuftig måde ? En ting er at det er skide ærgerligt at de kan slippe afsted med at spekulere i ikke at betale, det føles bare forkert at vide at lige nu er der andre der sider i nøjagtigt samme situation, og som måske ikke har adgang til advokat hjælp.

mvh Anders

Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Anders

Beklager, men det giver ikke meget mening, det du skriver. Forklar nu lige sagen som den er, i stedet for at komme med hentydninger, som man alligevel ikke fatter noget ud fra. Det er ok at du ikke nævner 'kunden fra helvede' med navn, men hvis du virkelig vil hjælpe andre, er du nødt til at fortælle hele historien, og ikke bare nogle få stikord. Skriv din beretning, og sæt xxxx ind i stedet for kundens navn, så får du ikke problemer med det.

Mvh.
Viggo Poulsen

Tilmeldt 25. Nov 08
Indlæg ialt: 3
Fra  Lava Labs Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Viggo, tak for dit svar, det det skyldes at jeg bare ville stille mit spørgsmål og ikke komme med en lang forklaring, og det kom vist ikke helt klart ud.

Men mit spørgsmål er,

Hvis et selskab systematisk spekulere i ikke at betale små leverandøre, er der så en konstruktiv måde at gøre andre opmærksomme på det ? Sagen er at jeg kun kan spekulere om deres motiver men jeg ved at der er en hel stribe retssager hvor det samme billede tegner sig af bare at ville undgå at betale.  

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Det lyder som et ædelt motiv :D

Du kan lave en hjemmeside, hvor du fortæller om dit forløb, og kan så selv tage bøvlet med injuriesager osv.

Du kan gå til bagmandspolitiet, og forelægge dem sagen - og ved en anmeldelse har de pligt til at undersøge nærmere...

Det er vist det der er at gøre.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er sku surt No

Fra Flensburg
Tilmeldt 14. Jan 14
Indlæg ialt: 272
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

helt enig det er surt, men ideen med hjemmesien hvor du skriver om det lyder som en god idee

Danmarks nye eksklusive sexshop winkwink.dk. Der har et stort udvalg af sexlegetøj, og lingeri.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hvis du vil lave en hjemmeside, så skal du sørge for følgende:

1. Det skal ikke ligne en klar bagvaskelse af firmaet, men snarere så tvivl om deres oprigtighed. Eksempel: Du skal ikke skrive, at de bad dig om at udføre arbejder på deres natklub og aldrig havde til hensigt at betale. Du skal i stedet skrive: Nu har jeg udført arbejde på jeres natklub og hvor hulen er min betaling? Jeg VIL HAVE BETALING nu! Skriv så: I viser ikke vilje til at betale mig og foreslår ikke en ordning, hvor jeg får pengene i mindre bidder....etc. etc. Kan du se pointen?

Det kan godt være at du har ret og de bevidst er ude på at snyde dig og andre - men du kan bare ikke skrive det. Du er nødt til at skrive på snørklede måder, så andre godt kan se, at de nok aldrig får deres penge, hvis de arbejder for dem. Du må heller ikke advare mod dem osv.

2. Husk at gentage firmaets navn så tit og ofte i teksten som muligt. Jo oftere jo bedre, men heller ikke overdrevet meget.

Et velkendt køkkenfirma fik en offentlig sviner for 13 år siden af en utilfreds kunde og kundens indlæg er stadig i top 3 på google nu så mange år efter. Derfor kan det svare sig at skrive så godt og varieret som muligt med en masse gentagelser af navnet.

Held og lykke med det.

Tilmeldt 25. Nov 08
Indlæg ialt: 3
Fra  Lava Labs Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for rådene alle sammen ! En af mine kollegaer påpegede dog noget ret væsentligt som jeg ikke selv havde tænkt på, at de har vist os at de ikke tar de mest konstruktive beslutninger og det der med at bryde loven det ikke er det helt store for dem. Så tror altså ikke jeg tør give mig ud i at genere dem for meget, har selvfølgelig sagt det til alle i min branche, og mon ikke det samme sker langsomt for andre. 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)