Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Drift og Holdingsselskab

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Apr 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer...

Jeg er 16 år og går inde med den drøm om at blive iværksætter.
Jeg har haft mange overvejelser oppe i mit hoved og er kommet frem til jeg godt kunne tænke mig at starte et Holdings selskab.
Jeg læste herinde der var flere på min alder og yngre som havde gjort det.
Men det ville være dejligt med nogle ideer og mere og noget hjælp til hvor jeg skal starte?

Mvh Sebastian Kajus Næblerød

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

start med overhovedet at måtte stifte et selskab. For at kunne det, skal dine forældre påtage sig ansvaret indtil du bliver 18 og du skal ha tilladelse fra statsamtet som du her kan se hvordan du søger: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/starte-virksomhed-som-umyndig.html 

Start dog med et CVR - uanset det skal være personlig virksomhed (nok nemmest og billigst for dig) eller et selskab - læs lidt her om overvejelser om hvad der er for forskelle http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html   

Keep it simple - hvert selskab er ekstra regnskab og stiftelsesomk og administration -  men som sagt - start med overhovedet at få lov til at stifte virksomhed/selskab - regn med 8-10 ugers ventetid (kan være kortere eller længere)

god vind med det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Apr 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 00:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Det med alderen er jeg enig i!
Men tusind tak for god input og bestemt et stor hjælp. Jeg ved flere på min alder opretter en virksomhed i deres forældres navn osv...
Mvh

Sebastian :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:01
Hvor mange stjerner giver du? :

sebber28:
Men det ville være dejligt med nogle ideer og mere og noget hjælp til hvor jeg skal starte?

Ofte er hjælpen tættere på en end man selv tror. Tag en snak med dine forældre om dine drømme og muligheder. De ved hvad der skal til.

Tilmeldt 18. Apr 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som en god idé, jeg har spurgt men kunne godt tænke mig andres meninger og ekspertise :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

sebber28:
Jeg ved flere på min alder opretter en virksomhed i deres forældres navn osv.
det skal jeg ikke turde sige, men forældrene bliver så skattepligtige af resultatet med deres måske højere skat. Vil de betale løn til sønnen for at bringe overskud og skat ned, skal de abrejdsgiverregistreres og indberette løn med a-skat til den unge + tegne lovpligtig arbejdsskadeforsikring (koster en del) -

De vil også har det fulde ansvar - personligt hvis virksomheden får krav op sig

De bliver også formentlig momsindberetningspligtigtige og får med regnskabspligt pligt til udvidet selvangivelse - med andre, ord, en del arbejde 

Endeligt vil de formentlig ikke kunne få dagpenge hvis de blev arbejdsløse - det vil man generelt ikke kunne få hvis man har CVR

Det er derfor generelt en skidt ide at have stråmand - også forældre som ejere, man bør søge dispensation i alle fald

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)