Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forside straffet af google?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

jakie:

Karsten Sønderup Hansen - hvad bygger du din konklusion på, at der ikke er tale om en straf? 

Ja, jeg har google på. Alle andre sider ranker, undtaget forsiden, der lige pludselig er "forsvundet ud af søgemaskinen" :)

Det er noget pjat at tale om en straf, når hjemmesiden er helt ny og kun har indgående links fra nogle få kilder. ahref.com viser links fra 6 domæner.

Årsagen til de store udsving er at din hjemmeside er ny og er røget i "sandkassen". Det er almindeligt at en ny hjemmeside ranker side 2-10 og så ryger langt ned i en periode.

Indgående links af bedre kvalitet og med variation vil give dig bedre og mere stabile placering.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

jakie:
Hjemmesiden har aldrig været i top. Men den har været i de første 5 sider. 


Ja, det kan jo netop være pga det Karsten har nævnt med "Google Dance". 

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 473
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten Sønderup Hansen:

jakie:

Karsten Sønderup Hansen - hvad bygger du din konklusion på, at der ikke er tale om en straf? 

Ja, jeg har google på. Alle andre sider ranker, undtaget forsiden, der lige pludselig er "forsvundet ud af søgemaskinen" :)

Det er noget pjat at tale om en straf, når hjemmesiden er helt ny og kun har indgående links fra nogle få kilder. ahref.com viser links fra 6 domæner.

Årsagen til de store udsving er at din hjemmeside er ny og er røget i "sandkassen". Det er almindeligt at en ny hjemmeside ranker side 2-10 og så ryger langt ned i en periode.

Indgående links af bedre kvalitet og med variation vil give dig bedre og mere stabile placering.

Nu er ahrefc.om heller ikke særlig god til at vise indgående links. Google er hvert fald uenig ;)

Når det er sagt, så kan jeg godt følge din pointe. 

Har bare aldrig oplevet det på denne måde før.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, en backlinkchecker behøver ikke vise Googles verdensbillede. Og det er Google jo heller ikke interesserede i at for mange kan.

Og det er ikke umuligt at du har fået et ekstremt antal dårlige links, som Google har opdaget mens backlinkcheckeren ikke har. Du kan få en besked i Google Webmasterværktøjer om at de ser problemer med links til din side, men jeg tidligere fik man ikke den besked og jeg ved ikke om du altid gør det nu. 

Sandsynligheden er dog mest at din side bare ikke er relevant nok og at Google placerer dig godt på nogle ord i starten. Jeg har bestemt også prøvet det og håbet :-) Og mit gæt er at det er for at måle Google brugernes reaktion på den, og hvis de ryger hurtigt tilbage til Google igen og ikke får dem til at blive eller klikke videre, så fik du lige dårlige points på det punkt. Men det er ikke ensbetydende med at du decideret er straffet, blot at du ligger dårligt indtil du får gode links etc.

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige en tillægskommentar. Jeg har ikke tjekket resten af siden. Det mistede jeg lysten til da hele siden blev gul da jeg søgte efter "mursten" på siden i Google Chrome. 

Lad os nu lege at jeg søger efter mursten. Jeg ved ikke rigtigt hvad folk der søger efter det ønsker, men der findes vel gør-det-selv folk etc. Det er så ikke mig, og jeg har svært ved at relatere mig til det. Jeg kan godt selv gøre rent og male selv (men vil helst være fri), men bygge hus går jeg helt udenom. 

Men hvis folk søger efter "mursten", som ikke aner hvad det er, så vælger de garanteret Wikipedia, da de har etableret sig selv som svaret på basale ting. 

Dem der skulle klikke ind på "murstensguiden.dk" fremfor Wikipedia er nogen, som leder efter seriøs information omkring et eller andet jeg ikke aner så meget om. Måske farver, vejrbestandighed, priser. Rent gæt udfra at jeg ikke forstår fagområdet og dem der søger.

Men jeg er overbevist om at, de absolut ikke gider at læse dit afsnit "Hvad er mursten" - som jo netop er placeret "Above the Fold". Og det er her folk smutter med det samme.

Når du har sådan noget "info" placeret som det første, så må din målgruppe være en, der har boet i en jordhule hele sit liv, men alligevel tilfældigvis kan dansk?! Dvs ingen?

Brug hellere "Above the Fold" til at vise at her er noget viden eller tilbud de gerne vil have, så de bliver. De basale ting som "hvad en mursten er" skal helt ned i bunden, hvis den skal være der. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 473
Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Gita Street:

Lige en tillægskommentar. Jeg har ikke tjekket resten af siden. Det mistede jeg lysten til da hele siden blev gul da jeg søgte efter "mursten" på siden i Google Chrome. 

Lad os nu lege at jeg søger efter mursten. Jeg ved ikke rigtigt hvad folk der søger efter det ønsker, men der findes vel gør-det-selv folk etc. Det er så ikke mig, og jeg har svært ved at relatere mig til det. Jeg kan godt selv gøre rent og male selv (men vil helst være fri), men bygge hus går jeg helt udenom. 

Men hvis folk søger efter "mursten", som ikke aner hvad det er, så vælger de garanteret Wikipedia, da de har etableret sig selv som svaret på basale ting. 

Dem der skulle klikke ind på "murstensguiden.dk" fremfor Wikipedia er nogen, som leder efter seriøs information omkring et eller andet jeg ikke aner så meget om. Måske farver, vejrbestandighed, priser. Rent gæt udfra at jeg ikke forstår fagområdet og dem der søger.

Men jeg er overbevist om at, de absolut ikke gider at læse dit afsnit "Hvad er mursten" - som jo netop er placeret "Above the Fold". Og det er her folk smutter med det samme.

Når du har sådan noget "info" placeret som det første, så må din målgruppe være en, der har boet i en jordhule hele sit liv, men alligevel tilfældigvis kan dansk?! Dvs ingen?

Brug hellere "Above the Fold" til at vise at her er noget viden eller tilbud de gerne vil have, så de bliver. De basale ting som "hvad en mursten er" skal helt ned i bunden, hvis den skal være der. 

Tak for input :)

Den vil jeg lige tænke over :)

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

jakie:

Tak for input :)

Den vil jeg lige tænke over :)



SEO-mæssigt har du valgt et ord, som bliver kaldt et "trofæ-søgeord". Det er også fint nok, men hvis målgrupperne er mange på samme søgeord bliver det ikke nemmere. Dem, der bare skal have lidt information og som du ikke formår at beholde via tilmelding til en nyhedsbrevsliste er tabt.

Dem du skal have fat i er dem der søger efter noget mere specifikt som du kan tjene penge på. Eller du kan få til at tilmelde dig dit nyhedsbrev etc, så du senere har dem når de endeligt står og skal købe mursten.

Sparetips på Sparefeber.dk

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)