Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan er reglerne med dagpenge eller løntilskud til iværksættere?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jun 12
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

jeg er selvstædig og lønmodtager.

Jeg bliver nødt til at sige mit lønmodtagerjob op af forskellige årsager.

Hvordan er reglerne med dagpenge eller løntilskud til iværksættere?

Mvh.

Sabrina

Tilmeldt 11. Aug 10
Indlæg ialt: 271
Fra  BlivProjektleder Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal du snakke med din a-kasse om, det er ikke alle der tillader der, men nogen lader dig få en del af dine dagpenge hvis de ser den som værende en hobbyvirksomhed, og hvis du kan dokumentere hvor mange timer du bruger på den. Så trækker de så de timer fra som du bruger på virksomheden :)

Men tag fat i din a-kasse og snak med dem om det :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke løntilskud for selvstændige. Det står helt klart, at a.kasse IKKE må fungere som løntilskud til at nye selvstændige kan udkonkurrere eksisterende, ligesom der ikke er dagpenge hvis man ikke er til rådighed 100% for de timer man får dagpenge for.

Du vil ofte opleve, at hvis du har CVR allerede og så søger dagpenge efter at ha sagt lønmodtager jo op, så får du nej fordi det er så svært at kontrollere for a-kassen. Omvendt skal dit argument være, at du jo ikke har brugt fuld til på dit CVR for du har jo passet arbejde. HVIS det har været fuldtidsarbejde, burde det kunne bruges til a-kassen.

Overordnet, skal du regne med det kan være vanskeligt. Du kan her læse om DAGPENGE OG SELVSTÆNDIGE 

Det er ofte lettere at få tilladelse til bibeskæftigelse hvis man ikke inden har CVR - som du kan læse i BIBESKÆFTIGELSE OG SUPPLERENDE DAGPENGE 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)