Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor skal man gøre opmærksom på at firmaet er et ApS

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Herning
Tilmeldt 12. Mar 12
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal starte et ApS og i den forbindelse have udarbejdet et logo. Skal der i logoet stå ApS eller må de udelades?

Hvor kræver lovgivningen at man skal gøre opmærksom på at firmaet er et ApS?

På forhånd tak for svar.

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det skal du ikke i dit logo. Men steder hvor firmanavnet skrives skal det stå med ApS, da det er en del af firmanavnet :) 

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Fra Randers
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 380
Fra  Evers EL-teknik aps Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal overveje din branche kraftigt, om det måske kan være en fordel for dig, at benytte APS i dit logo. Nogle gange er det en fordel, andre gange er det ikke.

Mangler du et godt tilbud på en el-opgave?? 
Evers EL-teknik ApS | Kavalerivej 16, 8930 Randers NØ | tlf. 71 99 83 34 | sk@eversel.dk | www.eversel.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Dine officielle papirer skal angive ApS så kreditorer ikke er i tvivl om at det ikke er personligt ansvar men selskabsansvar

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Dine officielle papirer skal angive ApS så kreditorer ikke er i tvivl om at det ikke er personligt ansvar men selskabsansvar

vh

Trådstarter spurgte med hensyn til logo Wink

Det næste spørgsmål kan så være er logo et officielt papir ??? Wink

Personligt mener der er mange meninger omkring dette Yes

Og om dine kreditorer er stillet bedre i den ene virksomhedsform end den anden ??

Er der masser ar eksempler på i historien.

Herunder om du er anderledes stillet i personligt ejet firma eller selskab. ???

Ewire som har været debatteret meget her på det sidste er vel et godt eksempel, at et selskab langt fra var nogen garanti.

Ligesom man hellere ikke får garantier i et personligt ejet firma.

Det er vel en af grunden til at også bankgarantier bruges i forbindelse med udførelse af diverse ydelser.

Det "personlige" kendskab med referencer m.m. vil vel altid være den bedste garanti.

Men de enkelte virksomhedsformer giver ingen garanti, uanset om det er personligt firma, ApS, A/S, IVS, S.m.b.A. eller noget helt andet  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

ikke uenig Ib - når jeg fremhævede at ApS skal fremgå af officielle papirer er det blandt andet fordi Henrik Koudahl for nyligt beskrev, at han vandt en sag mod et ApS hvor ejeren blev ansvarlig, fordi der ikke stod ApS på papiret - så henrik havde ret til at forudsætte der var personligt ansvar og dermed røg ApS beskyttelsen.

Så ja for kreditor er personligt selskab da ofte bedst men vil man nyde beskyttelse - som ApS eller SMBA så bør man afgjort vise på brevpapiret, at det er selskab og ikke personligt - for at beskytte sig selv

Om der er ApS  med i logo er ren smagssag

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for orientering John !

Hvis der nu et det pågældende ApS havde stået CVR. nr. og altså ikke ApS.

Så havde der vel været tale om et selskab ??? og altså ikke personlig ansvar ??Wink

Der er vel en årsag til at f.eks. på hjemmesider, biler m.m. at oplyse CVR.nummer ??? Wink

Kunden har vel også en undersøgelsespligt, i dette tilfælde og undersøge CVR. numre i f.eks. www.cvr.dk 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Hvis der nu et det pågældende ApS havde stået CVR. nr. og altså ikke ApS.

Så havde der vel været tale om et selskab ??? og altså ikke personlig ansvar ??Wink

nej da - CVR kan jo sagtens være personligt virksomhed - alle personlige virksomheder har CVR - det var præcis det manglende "ApS" som gjorde at Henrik vandt en sag hvor der blev personligt ansvar - som jeg husker Henriks forklaring - derfor - for selskaber, ApS eller A/S eller SMBA osv klogt - et eller andet sted op officielle papirer

jeg ved godt man kan gå i virk og se om det er selskab eller virksomhed, men for henrik var det nok til at vinde sagen, at der manglede ApS på det officielle

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)