Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg anklages/dømmes for plagiat?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 203
Fra  Danacord Records Skrevet kl. 06:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er en funktion i WooCommerce som mange efterlyser en løsning på. Gravity Forms har det, men det fungerer desværre ikke sammen med WooCommerce (bekræftet af Gravity).

Hvis jeg nu laver det (eller får nogen til at lave det), enten i form af tillægsprogrammering eller i form af et plugin, så det både ser ud og fungerer som Gravity Forms, er det så plagiat, som jeg kan få problemer med? Jeg lader mig jo inspirere af deres idé, men stjæler ikke den tekniske udførelse.

Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 07:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Kurt Hansen:

Der er en funktion i WooCommerce som mange efterlyser en løsning på. Gravity Forms har det, men det fungerer desværre ikke sammen med WooCommerce (bekræftet af Gravity).

Hvis jeg nu laver det (eller får nogen til at lave det), enten i form af tillægsprogrammering eller i form af et plugin, så det både ser ud og fungerer som Gravity Forms, er det så plagiat, som jeg kan få problemer med? Jeg lader mig jo inspirere af deres idé, men stjæler ikke den tekniske udførelse.


Der er alm. ophavsret på kode og design, så det må du gerne. Så længe du ikke direkte kopiere koden eller designet(Grafiske materiale) dækker altså ikke opstiling osv., men laver noget lignende er helt okay. 

Nu kender jeg ikke til funktionen, men det ville være meget urealitisk at de havde et eller andet form for patent på en bestemt funktion i koden. Og hvis de har, så dækker det højst sandsynligvis kun i USA. Men det teoritisk muligt de har noget. Den ville jeg dog personligt ikke bekymre mig om, eller undersøge ydeligere - hvis det er en meget almindelig ting, der allerede findes meget lignende af til forskellige systemer. 

Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 203
Fra  Danacord Records Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :

jub:
Så længe du ikke direkte kopiere koden eller designet(Grafiske materiale)
Jeg skriver koden fra bunden og den vil givetvis være helt forskellig fra Gravitys, da deres jo er en form-widget og min skrives direkte ind i WooCommerce (eller som et plugin). De elementer der indgår at faktisk standard HTML - ingen grafiske elementer eller andet. Rent teknisk er det altså ikke kopiering eller plagiat.

Tak for svar. Jeg hugger til :-)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)