Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fakturering/bogføring af udlæg i Dinero

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Apr 14
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 02:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har en ikke momspligtig enkeltmandsvirksomhed og arbejder som konsulent.
Jeg modtager honorar samt tilbagebetaling for samtlige udlæg ifm mine opgaver herunder kost, logi, transport etc. - en del af disse udlæg er i udenlandsk valuta. En del af transporten er i egen bil.
Jeg kan sagtens fakturere honoraret i Dinero, men hvad gør man med udlæg, herunder udenlandske beløb, og hvordan fakturerer man kørsel i egen bil?

Beklager hvis det er såre simpelt - men det er helt nyt for mig - tidligere blev jeg blot betalt med B-indkomst og refunderet for mine udlæg som privatperson..
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

du skal være opmærksom på 50.000 kr som er = at du skal momsregistrere dig når du kan FORVENTE at ramme den omsætning på 12 mdr i træk som i: MOMSREGISTRERINGSPLIGT 

Udlæg kan du fakturere helt som alt andet, og når du ikke er momspligtig så er det bare hele beløbet uden videre og jeg ved ikke helt om det giver så megen mening med udlæg - som mest giver mening når du har den du lægger ud fors navn med. men du kan bare fakturere og kalde det hvad du vil

Kørsel i egen bil fakturerer du også helt som du vil - det er jo bare hvad kunden accepterer for beløb. Du har fradrag for firmakørslen når du fører nøje kørebog efter statens takster og det fradrag får du ved at trække det fra driftsresultatet når du laver regulering fra drift til skatteresultat - også beskrevet her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/krselsgodtgrelse-ogbefordringsfradrag.html 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com