Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Software til opsætning af fysisk magazin

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. May 07
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen her, som ved om et gratis software til opsætning af et fysisk magazin?


På forhånd tak :)

Tilmeldt 29. May 07
Indlæg ialt: 245
Skrevet kl. 01:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 14. May 07
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret, Nicolaj! Jeg prøver Scribus.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

  Jeg vil mene at det er noget risikabelt at begynde at rode med gratis-software, når du er ude i noget så omfattende, som layout af et helt magasin.

Du bliver nødt til at bruge noget software hvor du er helt sikker på, at der kommer en brugbar PDF ud i den anden ende. Rigtig mange af gratis-programmerne er fine nok til mere simpelt brug, men rigtig mange af dem har også forskellige begrænsninger i bl.a. eksport-delen. Jeg har endnu ikke set et eneste af de gratis programmer kunne generere en helt native PDF, uden der er sket et eller andet gøgl i den. Og jeg har set rigtig mange eksempler på dette igennem de mange år jeg har arbejdet i den grafiske branche.

Så jeg vil mene at du bør kigge på sådan noget som InDesign eller Quark Express. Det vil være møg ærgeligt hvis du ender med at få en masse trykte magasiner med fejl i - bare fordi PDF'en ikke var i orden. Så kan det godt være at det så fint nok ud på din skærm, men det kan et trykkeri ikke bruge til noget. Der kan vi kun læne os op af hvad der er i PDF'en og stole på den person der har lavet den, har lavet den korrekt.

/Jesper

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)