Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

2 spørgsmål Fradrag og Kørsel

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Nov 12
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved godt det har været oppe et hav af gange, men jeg bliver lige nød til at være helt sikker..

Spørgsmål 1

I forbindelse med at fastsætte ens overskud i virksomheden i forhold til at beregne skatten, skal jeg lige være sikker på jeg gør det rigtig. Jeg har oplyst at mit overskud bliver 5000 kr. fordi det kun er en bibeskæftigelse (indtil videre) og jeg bruger alt overskuddet på at købe værktøj og maskiner ind i firmaet. Er dette den rigtige måde at gør det på.. ? 

Spørgsmål 2 

Hvor og hvor tit skal jeg indberette kørte km i privat bil for firmaet. ? 

Vh

Stefan 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

1 forudsat det ikke er aktiver som skal aktiveres men kan straksafskrives og de er rent for at drive din virksomhed, så er det korrekt at de er en udgift der modregnes din indtægt. Du kan ikke, hvis du ikke driver det intensivt få fradrag for underskud

2

du fører kørebog og trækker det samlede beløb fra i dit driftsoverskud når du regulerer fra drift til skatte resultat . igen -. du må ikke ha minus når du ikke driver selskabet intensivt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 8. Jun 13
Indlæg ialt: 346
Fra  Parfume-S Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, du fører kørebog. Men man behøver ikke indtaste private km. Alle de km, som ikke er registreret bliver betegnet som private km :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark | Parfume-S:

Ja, du fører kørebog. Men man behøver ikke indtaste private km. Alle de km, som ikke er registreret bliver betegnet som private km :)

Kørebogen skal udvise samme kilometerstand som bilens, hvis man ikke vil risikere at kørebogen tilsidesættes. Lidt svært hvis private km ikke registreres... ;)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

ja når både Henrik nu, og Tonny s p tidl har sagt det så klart, så må vi gå ud fra, at den er god nok, de private km skal reg. Det må dog række at man skriver km stand når den stopper går jeg ud fra - man behøves vel ikke notere hvorfra og til osv, men bare når man stoppe, lige skrive km går jeg ud fra

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
man behøves vel ikke notere hvorfra og til osv, men bare når man stoppe, lige skrive km går jeg ud fra

Yes

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 8. Jun 13
Indlæg ialt: 346
Fra  Parfume-S Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Må hellere finde noget på skrift nu ;-) 

For jeg har på: 1x informationsmøde og 1 omkring den udvidede selvangivelse, fået oplyst af Anette Sand, at der skal føres kørebog og alle km erhverv som privat skal registreres.

I samme vending skulle der foreligges i reglerne, at al kørsel som ikke er registreret vil blive betegnet som privat kørsel, så derfor ingen grund til at registrere disse.

Jeg kan dog ikke lige finde noget på det, men jeg må lige forhøre mig derude, når jeg skal ud med mit regnskab, næste gang jeg slår vejen forbi inden så længe.

For det er jo lidt nedtur og høre en ting og andre siger noget andet, for hvad er så rigtigt? ;-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 10. Feb 08
Indlæg ialt: 37
Fra  Dansk Handels Consult Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)