Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ene leverandør aftale?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 213
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, har prøvet at søge lidt, måske jeg ikke har brugt de rigtige søgeord, så beklager hvis det er blevet diskuteret tidligere!

Jeg skal muligvis til at starte virksomhed, som skal sælge til detailvirksomheder, og vil i så fald høre om det er muligt at indgå en kontrakt med detailvirksomhederne om forbud mod at købe produkter som udbydes af mig, af andre virksomheder, indenfor en nærmere angiven periode, såfremt jeg er i stand til at levere produkterne.

Mvh. Jacob

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 8. Jun 13
Indlæg ialt: 346
Fra  Parfume-S Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Teoretisk set ja, det ser man jo på flere brands idag...

Men det kræver jo at det er dine egne produkter?

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 8. Jun 13
Indlæg ialt: 346
Fra  Parfume-S Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Men du skal være opmærksom på, at hvis de kan finde en anden leverandør/parallelimport indenfor EU, er det lovligt at indkøbe den vej.

Du kan skærme din portefølje af, hvis man vil "lukke" markedet og sikre de korrekte salgskanaler.

Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 213
Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes ikke det er et helt entydigt svar, så spørger lige lidt ind.


Lad os sige jeg fx. solgte et bestemt mærke mælk, og jeg kunne tilbyde supermarkedet det billigere end deres nuværende leverandør. Kunne jeg så betinge salget af at der blev indgået en kontrakt der siger at så længe jeg formår at levere mælken til den aftalte pris må de ikke købe ind hos andre udbydere?

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 8. Jun 13
Indlæg ialt: 346
Fra  Parfume-S Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

På den led vil jeg mene et klart nej.

Men hvis du f.eks sælger noget billigere end en anden leverandør, vil det være fjollet at betale mere hos en anden leverandør. Derudover kommer der så også andre ting på bordet, såsom leveringstider, betalingsbetingelser etc... Alt tæller ind. Men man kan ikke lukke af på den måde, hvis selv samme produkt kan købes af andre leverandører. Så gælder det om at lave så attraktiv en aftale, at alt andet ikke ville kunne betale sig for en potentiel kunde

Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 213
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, mange tak for hjælpen :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)