Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Penge mellem 2 selskaber

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Som så stadigt er til 3. part som ansat som vi jo er enig om men der står

Uddannelsen eller kurset behøver ikke have relevans for arbejdet hos din nuværende arbejdsgiver. Hvis kurset eller uddannelsen udelukkende har et privat formål for dig, er det ikke skattefrit.

Det betyder, at arbejdsgiver godt må betale uddannelse for 3. part hvis denne ansatte kan sige, at det er fordi han vil arbejde for en helt anden - det har ingen relevans for den arbejdsgiver der betaler uddannelsen, men kan få det for en senere anden arbejdsgiver - så det er ikke privat

Jeg erkender jeg finder det mystisk men er jo så langt fra ekspert  - Er det sådan at:

Det er gratis at forære en ansat en uddannelse som tandlæge -, som jo ikke har relevans for f.eks et grovvareselskab- uden skat for den ansatte og med fuldt fradrag for grovvareselskabet - 

Er der slet ikke krav om, at selskabet skal kunne bruge den uddannelse de betaler??

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Er der slet ikke krav om, at selskabet skal kunne bruge den uddannelse de betaler??

Nej, i princippet kan slagteriet i forbindelse med opsigelse  af deres medarbejdere eksempelvis betale en  medarbejders omskoling til eksempelvis vindmølleindustrien og få fuld fradrag for omkostningen selv om medarbejderen ikke er på lønningslisten mere (aftalen skal bare være indgået mens medarbejderen stadigvæk er ansat).

Jeg mener at det er omkring 2000 det kom med i ligningsloven - fomenting med argument om fradrag for personalepleje og med et politisk ønske om at efterudanne arbejdsstyrken.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Nej, i princippet kan slagteriet i forbindelse med opsigelse  af deres medarbejdere eksempelvis betale en  medarbejders omskoling til eksempelvis vindmølleindustrien og få fuld fradrag for omkostningen selv om medarbejderen ikke er på lønningslisten mere (aftalen skal bare være indgået mens medarbejderen stadigvæk er ansat).

gir tilmed fornuft  tak  (nok stadigt klart at det er til 3part og ikke ens søn eller en selv)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Lyngby
Tilmeldt 30. Jun 07
Indlæg ialt: 379
Fra  Blæk & Print Skrevet kl. 02:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar i hvert fald

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)