Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Penge mellem 2 selskaber

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 30. Jun 07
Indlæg ialt: 379
Fra  Blæk & Print Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle Aminos

håber nogen kan hjælpe mig med følgende problemstilling. 

Jeg har lige nu et ApS hvor jeg har en fysisk butik hvor jeg fylder printerpartoner op m.v (blæk & print). Så har jeg et holdingselskab

Jeg går og arbejder med en ide om at blive sanglærer. Det er en uddannelse der koster mange penge. Kan jeg oprette endnu et ApS og lave et firma og overføre overskud fra mit nuværende firma til mit sangfirma. Er der krav om at 2 firmaer har noget med hinanden at gøre for at kunne overføre penge imellem dem. Kan man sagtens bruge f.eks 3 år på en sanguddannelse uden der kommer indtægt i firmaet og så senere have indtægt når der kommer elever.  Skal det være et aps mere man opretter for at kunne gøre det eller er der andre muligheder? Er det ikke 50000 man nu skal indskyde i et ApS? Og det gør vel ingen forskel at jeg i mit oprindelige ApS skulle indskyde flere penge?  Som jeg ser det er der vel ikke så mange aktiver i mit nye firma hvor jeg rent faktisk kan gøre brug af de 50000. Uddannelsen selv er vel ikke et aktiv som sådan. Kan man evt købe en computer for pengene?

Fra Aarup
Tilmeldt 17. Jun 10
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten.

Dit holdingselskab ejer vel dit nuværende ApS?

Hvis dit ApS har kapital, og dit holding selsab er ejer, kan du overføre kapital fra ApS til holding.
Denne kapital kan du så bruge til at stifte nyt ApS (eller IVS) således dit holding nu ejer 2 selskaber, i hver sin snor. Husk begge disse selskaber skal have stiftelses-kapitalen i behold. 

Nu kan du altid trække kapital hjem fre overskydende virksomhed til holding, og lade holding "fodre" det andet selskab (tilføre ny kapital fra holding)

Underskud i selskab 2 kan du overføre til holding og trække det fra der.

Jeg er ikke revisor, og derfor vil jeg anbefale du taler med sådan en om den endelige model. Det jeg ridser op her er blot modellen, de tekniske detaljer omkring metoden skal du nok tale med en fagmand om, så du er sikker på du ikke kommer galt afsted :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten B:
Jeg går og arbejder med en ide om at blive sanglærer. Det er en uddannelse der koster mange penge. Kan jeg oprette endnu et ApS og lave et firma og overføre overskud fra mit nuværende firma til mit sangfirma.
først og fremmest vil du aldrig kunne trække ny uddannelse til sanglære fra, så du vil ikke ha glæde af at oprette et firma til det her og nu - der er ikke fradrag, personligt eller i selskab for ny uddannelse

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Lyngby
Tilmeldt 30. Jun 07
Indlæg ialt: 379
Fra  Blæk & Print Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Morten B:
Jeg går og arbejder med en ide om at blive sanglærer. Det er en uddannelse der koster mange penge. Kan jeg oprette endnu et ApS og lave et firma og overføre overskud fra mit nuværende firma til mit sangfirma.
først og fremmest vil du aldrig kunne trække ny uddannelse til sanglære fra, så du vil ikke ha glæde af at oprette et firma til det her og nu - der er ikke fradrag, personligt eller i selskab for ny uddannelse

vh John H

men er det uddannelse generelt der ikke kan trækkes fra eller er det fordi det er en ny virksomhed. Hvis jeg betaler for sparring eller kurser i min eksisterende virksomhed kan det vel godt trækkes fra.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

det er al ny uddannelse der ikke kan trækkes fra. Hvis du har en sælger og sælger ham på et udbygningskursus i salg, er der fradrag - hvis du sender ham på uddannelse i noget der ikke er direkte forsættelse af noget han i forvejen har uddannelse i, så er der ikke fradrag - Aldrig fradrag for ny uddannelse - uanset gammel eller ny virksomhed - det skal være udbygning af eksisterende

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Lyngby
Tilmeldt 30. Jun 07
Indlæg ialt: 379
Fra  Blæk & Print Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Aha. Nu troede jeg ellers lige at jeg var så smart. Men tak for svar

Fra Lyngby
Tilmeldt 30. Jun 07
Indlæg ialt: 379
Fra  Blæk & Print Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Men hvis jeg sender en sælger på en ny uddannelse der ikke er fradragberettiget. Hvor kommer pengene så fra? Jeg mener hvis de kommer fra selskabet er der jo ikke betalt skat af dem. Skulle man så tage pengene fra ens private beholdning

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten B:
Men hvis jeg sender en sælger på en ny uddannelse der ikke er fradragberettiget. Hvor kommer pengene så fra? Jeg mener hvis de kommer fra selskabet er der jo ikke betalt skat af dem. Skulle man så tage pengene fra ens private beholdning
de kommer fra selskabet skam, hvis selskabet vil betale. Da der ikke er fradrag for en ny uddannelse, så sker der det, at når du afslutter året, så laver du en regulering fra driftsresultat til skatteresultat, og her lægger du alt der ikke er skattefradrag til dit resultat til skat - ex den uddannelse og gaver og meget andet, som der ikke er fradrag for i driften

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Lyngby
Tilmeldt 30. Jun 07
Indlæg ialt: 379
Fra  Blæk & Print Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Oho. Og bliver det dermed fuld beskatning svarende til beskatning på løn?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten B:
Oho. Og bliver det dermed fuld beskatning svarende til beskatning på løn?
dermed gør selskabets resultat på (det var vel et ApS) og selskabsskatten på 24,5% kommer på 

Er det personlig virksomhed - ja så skat som beskatning på løn. Det gælder jo en række ting, gaver, del af repræsentation og meget andet. ALT der ikke er skattefradrag på tillægges driftsresultatet når der opgives til skat. 

Tilsvarende i personlig virksomhed fratrækkes det ejer har ret i i kørepenge - 

Du kan jo også tænke på at studerede jo ikke kan trække omkostningerne til deres universitet, rejser, bøger og alt muligt andet fra - uddannelse er der ikke noget fradrag for

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)