Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flere wordpress installationer i samme database - unoeuro

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 206
Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der andre med unoeuro der kører med én database og flere domæner / wordpress installationer?

Hvad gør i, hvis i en dag skal skille dem ad?

Er der særlige performance udfordringer med flere installationer i én database?

Andet man skal være særlig opmærksom på udover ændring af wordpress prefix?

Fra København S
Tilmeldt 7. Feb 12
Indlæg ialt: 7
Fra  Biberkopf Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har afholdt mig fra den nævnte metode, selv om one.com har foreslået den som en løsning, da de som udgangspunkt kun har en database pr. konto.

Sådan set kan jeg ikke se noget teknisk problem i det, bortset fra at du deler rettigheder mellem to installationer, der måske ikke hænger sammen. Men hvis den ene er en test-version/udvikler-version af den anden, er det måske ikke så tosset.

Hvis du kopierer hver af de 11 standard tabeller i WordPress og blot ændrer kopi-tabellernes præfix fra "wp_" til fx "dev_", så behøver du jo kun at rette præfix-definitionen i din wp-config.php i din dev-mappe.

Hvis du så vil skille dem ad igen, kan du kopiere/flytte/exportere hele tabellen med phpMyAdmins export-funktion. Enten ved kun at vælge de ønskede tabeller i exporten eller ved at exportere alle 22 tabeller og derefter slette de irrelevante 11 tabeller, når du har oprettet den nye kopi et andet sted.

Hver WordPress-initialisering gør jo krav på sin egen RAM via PHP. Uanset om der er en eller to databaser i spil. Men hvis der er sat en lav RAM-begrænsning på databasen, der ligger under summen på dine to installationers RAM-krav, så kan du måske potentielt få problemer. Men normalt følger din RAM-begrænsning jo dit webhotel, så jeg gætter på, at det sjældent bliver et problem.

Når alt det er sagt, så støder det mig lidt på data-hygiejnen at bryde normen med 1 WP-database pr. WP-installation. Men det er nok mere følelsesmæssigt end rationelt. Smile Dog ville jeg aldrig blande to kunders installationer i én database, da det jo ville fælles adgang til fælles data via databasen!

Håber det giver mening.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)