Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

NemID - Erfaring og Pris? implementering på hjemmeside

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Vanløse
Tilmeldt 16. Apr 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :0)

Er der brugere herinde, som har erfaring med implementering af NemID, og kender til ca. pris for implementering?

Jeg er interesseret i, at høre om eventuelle barriere eller forhindringer, som du skal være opmærksom på, dvs. gode råd omkring implementeringen.

Derudover, søger jeg en person, som netop har gennemgået en implementering af NemID på egen private hjemmeside.

Venlig hilsen
Kasper 

Tilmeldt 28. Sep 11
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 01:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Ang. pris så er det ikke billigt hvis du vil have lavet det hele eksternt, men her er en liste:https://www.nets-danid.dk/produkter/for_tjenesteudbydere/nemid_tjenesteudbyder/nemid_tjenesteudbyder_support/faa_hjaelp_til_nemid-implementering/

Jeg mener signaturgruppen havde en produktpakke til noget i retning af 35.000 kr, jeg valgte selv at implementere det udfra den TU pakke man gratis får med fra Nets DanId.

Selve oprettelse af NemId udbyder er gratis, det var det i hvert fald for 2 år siden da jeg implementerede løsningen. Man skal have et virksomhedscertifikat som normalt koster ca 3500 kr, men hvis du kun skal bruge det til NemId så er det gratis hvis du underskriver en aftale herom.

Du betaler for antal logins, der er 2 modeller: 1) 1 kr pr login eller 2) 3.16 (ca) for ubegrænset antal login for et år per cpr-nr.

Hvis du kan .net eller java via tomcat server så er du bedst hjulpet. Jeg koder hovedsageligt php så var nød til a bruge lidt tid på at Google .net syntax.

Den TU pakke du får med kan faktisk køre hvis du får sat dit certifikat rigtigt op, netop det med certifikatet brugte jeg lang tid på fordi det ikke er forklaret ordentligt, det var det ikke dengang men kan være blevet bedre. Hvis du har erfaring med at sætte certifikater op er du hjulpet.

Du skal være opmærksom på, at NemId totalt ændres i løbet af i år, oprindelig plan er at NemId via java applet helt udgår i 2014 til fordel for en java script / iframe løsning, du skal være opmærksom på ikke at bruge meget tid på at implementere en løsning der snart skal udskiftes.

Ang. hjælp til implementering fra DanId så skal du ikke forvente de hopper for dig, det er forventet at du enten selv er programmør eller har hyret en programmør til implementeringen, om ikke en programmør så en der har teknikken på plads ang. webserver .net eller java. Pitfalls er som sagt certifikat installering, det skal både installeres på serveren men også bruges til at signere appletten.

Fra Vanløse
Tilmeldt 16. Apr 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak, fordi at du gad tage din tid til at skrive dit indlæg.

Det er meget behjælpeligt :0)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)