Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prestashop: kan min ukendte programmør hacke mit site?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Oct 12
Indlæg ialt: 73
Fra  Warrior-shoppen Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg er nu overgået til prestashop og min erfaring er ret lille dog har jeg lært en del efter at sidde med det, men skal på kursus i det, da jeg gerne vil oprette hjemmesider til andre via mit firma som tilbyder meget.

MEN mit spørgsmål i dette er. Jeg har givet en jeg "kender" på facebook fuld adgang da der er et problem med de varer "t-shirts og trøjer" jeg har lagt op og han skulle så have adgang for at tage en backup og kopier den og rette den her kode, da jeg er ny i presta har arbejdet KUN med Mono og kan alt der, så vil jeg gerne vide om han kan udnytte det i koder til at opnå noget ulovligt som sagt kender ham kun gennem FB og det er nu anden dag og får ingen svar fra ham og stoler nok på at han er ærlig men alligevel så, synes jeg det er en stor tillid at give ham fuld adgang når jeg ikke kender personen og derfor spørg jeg om han kan ændre koder til "eget" forbrug hvis man kan sige det ? JEG siger absolut ikke at han ikke er reel vil bare gerne vide det, da vi på kontoret sidder og venter på han ordner det da vi har endnu over 600 ord vi manuelt skal ændre til dansk vi startet på næsten 1200 ord og vi vil ikke bruge 5-6 timer på at ændre det hvis vores side går ned og skal bruge den backup vi tog inden han fik adgang. Håber der er nogle der kan svarer eller hjælpe os med dette forsat god dag og også en rigtig god påske. 

Venlig Hilsen

Anders 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Hvis den ukendte programmør har adgang til kildekoden, på din Prestashop, så kan han lægge en såkaldt bagdør ind, så han altid kan tilgå/hacke dit site.

Måden man forhindre det på, er at få en anden programmør, til at sammenligne det arbejde han har lavet med backup kopien i har taget, så man kan gennemgå de ændringer der er lavet.

Ovenstående forudsætter at du er på et almindeligt webhotel, hvis du har givet ham en Administrator adgang til selve serveren, så er det en del sværere at sikre sig imod bagdøre, fordi der er så mange flere steder de kan gemme sig.

Tilmeldt 5. Oct 12
Indlæg ialt: 73
Fra  Warrior-shoppen Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, mit problem er at det virker som en fejl de varer jeg har lagt op er fine men når man klikker se før "view" så bliver det alt for stort er det noget du kan lave og muligvis lukke bagdøre hvis der skulle være det, ærligt tror jeg det ikke, men er ikke inde i php dog lidt i html. Mange tak for dit svar. For da han fik koden var det til mit controlpanel og så var det ikke det og derefter ændret jeg kode og HVIS han vil noget ondt har han jo haft adgang dertil den er som sagt ændret nu men har en backup og vil godt høre om du kan ordne det her og hvad det vil koste På forhånd tak. 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan desværre ikke hjælpe!

Men prøv at opret en opgave på Amino Freelancer, der må være en del der kan Prestashop.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)