Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af Telemarketing

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 16. Apr 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har længe gået med en drøm om at starte mit eget telemarketingbureu. Derfor søger jeg nu lidt hjælp omkring start osv.

Min plan er egentlig at starte hjemmefra, hvor jeg vil ringe ud og danne mig et overblik over markedet/produkterne jeg skal sælge.
På sigt kommer et kontror. Dog ikke til at starte med.

Er der nogle som selv har erfaringer at dele ud af? Hvad er den bedste måde finde kunder på(Ikke blot telesalg, men også analyser af forskellige produkter og services), hvad er den bedste måde at henvende sig på osv. Her tænker jeg hovedsageligt på salg af telefonløsninger(Alle markeder er dog interessante) samt hvilke software/hardware der skal bruges. Har tidligere kigget på IvoCall og Tellio.


Håber at i vil dele ud af jeres erfaringer.

Hilsen Simon 

Tilmeldt 24. Jan 12
Indlæg ialt: 177
Fra  BumblebeeBusiness Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg har en telemarketing opgave (ren provision) så hvis du er interesseret i at teste dine evner, kander være en mulighed.

det drejer sig om at skaffe gæster til Netværksmøder.

skriv hvis det er noget.

Fra Odense
Tilmeldt 12. May 08
Indlæg ialt: 224
Fra  Marketing Manager Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

SJTele:

Hej,

Jeg har længe gået med en drøm om at starte mit eget telemarketingbureu. Derfor søger jeg nu lidt hjælp omkring start osv.

Min plan er egentlig at starte hjemmefra, hvor jeg vil ringe ud og danne mig et overblik over markedet/produkterne jeg skal sælge.
På sigt kommer et kontror. Dog ikke til at starte med.

Er der nogle som selv har erfaringer at dele ud af? Hvad er den bedste måde finde kunder på(Ikke blot telesalg, men også analyser af forskellige produkter og services), hvad er den bedste måde at henvende sig på osv. Her tænker jeg hovedsageligt på salg af telefonløsninger(Alle markeder er dog interessante) samt hvilke software/hardware der skal bruges. Har tidligere kigget på IvoCall og Tellio.


Håber at i vil dele ud af jeres erfaringer.

Hilsen Simon 

Jeg tror det er nemt at finde kunder MEN sørg for at finde de rigtige kunder der er et match. Lav være med at tage håbløse opgaver hvor du sidder og ringer gratis. Forhåbentligt har du mange års erfaring i telemarketing booking og salg inden du springer ud i det ?

Tilmeldt 16. Apr 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,
Tak for svar til jer begge!  

Tak for tilbuddet Torben, på nuværende tidspunkt er det dog ikke relevant.

Jeg vil gerne have økonomien og mit 'know how' helt på plads før jeg starter. Så jeg ikke skal tumle rundt med dette i starten(Nok ikke uungåeligt)

Kim, har du nogle ideér at dele ud af til fremtiden? Hvordan tager man normalt kontakt til virksomheder? Er det ved et kundebrev, eller griber man bare knoglen og ringer?

Det er som sagt kundeanalyser/Abonnementsalg som jeg vil forsøge mig med først, da det er noget jeg har beskæftiget mig med tidligere.


Ideén med at starte hjemmefra er simpelthen for at minimiere udgifterne. 

Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 607
Fra  Offpiste Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

SJTele:
Hvordan tager man normalt kontakt til virksomheder? Er det ved et kundebrev, eller griber man bare knoglen og ringer?

Hvis du er i tvivl om svaret på dét spørgsmål, er det altså op ad bakke at starte virksomhed som telefonsælger. No offense.

Canvas nogle virksomheder og luk nogle ordrer - præcis som du vil gøre det for dine kommende kunder.

Fra Malaga
Tilmeldt 25. Apr 14
Indlæg ialt: 127
Fra  Green-comet S.L. Yiamor Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Op ad bakke..... det kan være svært at komme igang og finde de rigtige opgaver.  specielt din ide med annalyse....... fordi virksomheder der søger annalyse normalt leder efter telemarketingsfirmaer der har en 6 - 10 phonere ledige til deres opgaver.   samtidigt kan salg af magasiner også være en svær forretning. da de til tider kan være rigtigt svære at sælge.

Samtidigt skal du fokusere på virksomheder som betalingsmæssig også er i stand til at betale. så du ikke sidder og ringer i et par måneder, og så ingen penge får. Tjek evt firmaerne ved at søge på dem på krak.dk her er så et lille ikon til Proff hvor man kan se om de har tjent penge de sidste par år. så er man sikker på ikke at ringe for et firma der er ved at lukke og som sidste krampetrækninger forsøger sig med freelance sælgere som de aldrig kan betale. Er du i tvivl bed om betaling forud. 

det nemmeste er nok at lave decideret mødebooking til forsikringsselskaber el lign. men det kan være svært at finde de rigtige opgaver.

til sidst  sørg for at der skrives en kontrakt med hensyn til forventning betaling varighed osv.

mvh

Yiced

Telemarketing og salgsdirektør

www.green-comet.com

www.yiamor.com

 

Designer tasker solbriller og accessories 
http://www.yiamor.dk  

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,5 stjerner givet af 2 person

Nu er det ikke fordi jeg vil være en krakilsk ordkløvende tosse :) men når man giver råd til andre omkring noget, så kan det godt være det bare er mig - men kunne man i det mindste ikke bare gøre sig lidt umage, for at stave det man skal rådgive om rigtigt? "Annalyse" - det er nok analyse du mener?

Det er ikke for at være efter dig, men din signatur henviser bl.a. til Green-Comet der også er fyldt med fejl - ja, det kan måske være lidt plat at hænge sig i, men når man vil sælge en ydelse som "Buisnes to Buisnes telefonsalg" - så skriv det i det mindste rigtigt. Det giver mildest talt ikke et godt indtryk. I det hele taget er der så mange fejl, så man ikke ved om man skal grine eller græde.

Beklager jeg lige "ristede" dig her - men få det rettet i det mindste bare for din egen skyld.

Og så til sagens kerne :)
Det er en hård branche - og du skal være klar til at kæmpe virkelig hårdt for at få kunder, du vil sikkert få et hav af tilbud om salg på ren provision - lad være med det hvis du på nogen måde kan undgå det, med mindre du selv ved, du har fat i noget der er skudsikkert at få solgt.

Der er rigtig mange konkurrenter på markedet og du skal naturligvis være bedre end dem, hvordan kan du så det? Pris, pris og pris - ja, i starten er det måske vejen frem, men det kunne også være du har nogle kompetencer eller viden om særlige produktområder, hvor det kan være nemmere for dig at gennemføre et salg end dine konkurrenter. Så se om du ikke kan finde en kunde indenfor et område hvor du virkelig har viden og interesse, så vil du uden tvivl også virke mere overbevisende i dit salg.

Fra Malaga
Tilmeldt 25. Apr 14
Indlæg ialt: 127
Fra  Green-comet S.L. Yiamor Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Til Thomas.  har kigget lidt på jeres hjemmeside. og i har selv fejl på side 3 lige som du skriver sagens kærne. hvor det rigtige er at skrive sagens kerne.  nå men ikke mere mudderkastning herfra.  det er fint at du gør opmærksom på at der var fejl på vores side  de vil selvfølgelig blive rettet hurtigst muligt. 

Men til noget helt andet  efter at have kigget på jeres hjemmeside, så er det ikke helt umuligt at vi måske finde på noget efter sommerferien. Da vi overvejer at åbne en udelukkende dansk hjemmeside med salg. årsagen hertil er at vi ønsker at få fat på de kunder der udelukkende bruger dankort. Som du nok ved så kræver det et danskejet selskab for at man må tage imod dankort betalinger. Derfor rejser jeg til dk i slutningen af juni for at få de ting på plads.  

så foreslår at vi måske kan mødes der på et tidspunkt

Designer tasker solbriller og accessories 
http://www.yiamor.dk  

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg kan da se af vores analytics, at du har brugt en rum tid på at læse vores tekster igennem - og der kan da godt være indsneget sig en fejl eller to som du kan grave op - forskellen er i stor udstrækning af din side ikke kun indeholder er par småfejl, men mildest talt er fyldt med fejl i så stor udstrækning så det nærmest bliver tåkrummende - nå, men heller ikke mere mudderkast her fra.

Og skal beklage overfor trådstarter at tråden bliver kørt en smule af sporet.

God aften :)

Fra København
Tilmeldt 26. Sep 13
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

SJTele:

Hej,
Tak for svar til jer begge!  

Tak for tilbuddet Torben, på nuværende tidspunkt er det dog ikke relevant.

Jeg vil gerne have økonomien og mit 'know how' helt på plads før jeg starter. Så jeg ikke skal tumle rundt med dette i starten(Nok ikke uungåeligt)

Kim, har du nogle ideér at dele ud af til fremtiden? Hvordan tager man normalt kontakt til virksomheder? Er det ved et kundebrev, eller griber man bare knoglen og ringer?

Det er som sagt kundeanalyser/Abonnementsalg som jeg vil forsøge mig med først, da det er noget jeg har beskæftiget mig med tidligere.


Ideén med at starte hjemmefra er simpelthen for at minimiere udgifterne. 

Jeg ved ikke om du har erfaring, men en rigtig god ide at tage imod Torbens tilbud, så du kan se/lære hvordan opgaven forløber sig. Det kan være et skridt opad.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)