Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er det fede ved Shopify!!!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære med-Aminoer

Det virker som om Shopify klarer sig helt fantastisk på markedet for Hosted Shop løsninger. I mindshare her og på fb, virker det klart som om at de er langt foran DanDomain, Scannet, SmartWeb etc.

Jeg kunne godt tænke mig, at høre fra nogle af dem, der har valgt Shopify eller anbefaler det til andre. Hvad er det fede ved Shopify, hvorfor er de f.eks. bedre end deres danske konkurrenter. Er det specielle features ? overall coolness, templates, prisen eller hvad er det?

Jeg har selvfølgeligt selv taget en demo af Shopify, og syntes bestemt det er et lækkert system, men rent teknisk kan jeg ikke se den store forskel i featureset som Shopify har i forhold til f.eks. DanDomain.

Tilmeldt 24. Oct 11
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey 

Begge vores webshops er også lavet i shopify samt min tidligere webshop som nu er solgt videre. Jeg kan ikke rigtig sammenligne shopify med de andre i det at jeg ikke har prøvet de andre, men jeg synes der er flere ting som er fede i shopify.

Bl.a.

- Utrolig nemt at finde rundt i selve styresystemet

- Jeg synes personligt at det er billigt (du får meget for pengene og kan have en rimelig fin og stor webshop for den billigste løsning)

- Eftersom jeg efterhånden er blevet bedre til systemet, synes jeg også at det er blevet nemmere at rette i koderne og lave ting om.

- Vi har fået lavet vores Webshop helt om af en Inder, og der har ikke været noget problem med at lave nogle ting om, selvom det har været et template.

- Bruger ikke så mange af deres apps, men dem jeg bruger fungere helt fint, og jeg synes at der alligevel er en del relevante og gratis apps.

- Synes ikke at deres udvalg af templates er så stort, men som jeg skrev før så har vi brugt et gratis template som en Inder har rettet i (og stadig er i gang med) så derfor er næsten alt muligt.


Overall utrolig nemt og forholdvidst billigt system efter min mening.

Mvh
Oliver Pedersen 

Spar penge på dine badmintonbolde på www.billige-fjerbolde.dk

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Oliver

Mange tak, for dit input.

Jeg kan læse at du ikke har prøvet de systemer jeg nævner. Men har du prøvet andre systemer eller var Shopify det første og sidste system du prøvede ?

Jeg kan godt se hvad du mener med prisen en ca. 150-180 kr. for deres mindste er en super god pris. Væsentligt billigere end de andre systemer jeg nævner.

Ang. brugerfladen, så tror jeg faktisk at Shopify har den lækreste brugerflade af de systemer jeg har testet (og det er mange :-) )

Tilmeldt 24. Oct 11
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lundsby

Nej jeg har ikke prøvet det andre webshop løsninger. Dog har jeg bygget et par hjemmesider i wordpress, men ikke som webshop.

Jeg valgte shopify første gang, fordi at jeg efter en del søgning og læsning om de forskellige muligheder fandt shopify nemmest. Deres egen hjemmeside er utrolig nem og overskuelig og samtidig med de 14 dages trial, hvor du faktisk har muligheden for at bygge din side helt op indtil du så åbner den. 

Det er gjorde udfaldet for shopify, tror jeg var deres egen hjemmeside. Synes den virker troværdig og nem at navigere rundt i. Der ligger intet skjult. F.eks. hvis man kigger på prestashop.com så virker den meget forvirrende i mine øjne og der sker alt for mange andre ting end det der egentligt er hovedpointet i deres produkt. 

Ja brugerfladen synes jeg er utrolig god og nem at bruge.

Mvh
Oliver Pedersen

 

Spar penge på dine badmintonbolde på www.billige-fjerbolde.dk

Tilmeldt 15. Sep 09
Indlæg ialt: 78
Fra  MJ Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Beklager mit sene bidrag her til tråden ;-)

Den absolutte fordel ved Shopify er det der med, at det bare spiller "ud af boksen". Jeg har arbejdet med mange webshop-systemer og løst et hav af forskellige opgaver i kategorien, og intet har været så nemt at komme igang med som Shopify. På trods af at være internationalt, sætter det alt op som du skal bruge som dansk virksomhed (moms, betalingsløsninger, osv.). Ting der kan timevis i open source-systemer.

Men det er selvfølgelig med et "pay off". Fordi Shopify ikke er open source og har et massivt community bag sig og fordi det er så ypperlig grundigt udviklet går udviklingen på systemet og nye features ikke hurtigt. Så hvis man ikke kan klare sig med de features der allerede er, vil jeg ikke mene at Shopify er den ideelle løsning - For man har ikke mulighed for at lige rette lidt til i koden hist og her som man har i Magento, OpenCart, Prestashop, osv. Jeg har endnu ikke prøvet at arbejde på en webshop hvor jeg ikke havde behov for at tilføje noget af min egen kode - Den ene Shopify jeg har lavet et også "små-hacket" med JavaScript, desværre.

Men har man ikke voldsomme behov så er Shopify det absolut mest tilgængelige shop-system jeg har prøvet. Jeg er til dags dato stadig imponeret hvor godt det bare spiller.

Founder af hikingwebsitet www.trail17.com

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mark

Jeg super glad for dit svar.

Kan godt se hvad du mener omkring at tingene bare spiller, der er en masse ting der skal tages stilling til, som måske kan være mere besværligt i andre løsninger. Det passer også meget godt med Olivers oplevelse, hvor systemet var let nok til at han kunne komme i mål, hurtigt og nemt.

Angående at udvide shoppen, så troede jeg faktisk at Shopify var ligeså nem at kode til som f.eks. Magento, Presta etc.

Jeg har tidligere kigget på Liquid som er Shopify's template sprog og det ser da meget tilforladeligt ud, derudover er der så vidt jeg ser også kommet et Embedded App API.

Men igen tak, for dine betragtninger det er bestemt noget jeg kan bruge til noget. Faktisk troede jeg selv, at folk primært ville pege på deres fede templates, så det er godt at blive rettet der.

Tilmeldt 15. Sep 09
Indlæg ialt: 78
Fra  MJ Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

Deres template sprog er ret nice - minder meget om Twig. Men det var nu ikke design/front-end/templating min kritik gik på, men snarere at hvis du har brug for noget custom funktionalitet der som oftest rækker ud i back-end'en, så kan du ikke gøre noget - i og med at løsningens back-end kode er isoleret og forbeholdt Shopify, ligesom hos DanDomain. Den er ikke åben ligesom Magento og slænget.

Hvis man skal udvide back-end funktionalitet til de to systemer skal man kode et eksternt projekt der importerer/eksporterer eller i så vid udstrækning som muligt benytter API'er, men det bringer ikke en helt i mål - og det er også en lidt upraktisk løsning.

Koder jeg eksempelvis Magento er der nativ funktionalitet til f.eks. at hooke ind i events i systemet og programmere til dem. Hvis jeg har brug for noget ekstra funktion når der lægges en ordre, kan jeg gøre det helt efter bogen. Det kan man ikke i Shopify (med mindre man laver nogle ret kreative hacks, men det vil jeg absolut ikke råde nogen til, da det både er spaghetti og åbner systemet på vid gab).

Jeg håber det forklarer det jeg mener lidt bedre :-)

Founder af hikingwebsitet www.trail17.com

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark Jensen:
Hvis jeg har brug for noget ekstra funktion når der lægges en ordre, kan jeg gøre det helt efter bogen. Det kan man ikke i Shopify (med mindre man laver nogle ret kreative hacks, men det vil jeg absolut ikke råde nogen til, da det både er spaghetti og åbner systemet på vid gab)

Så et closed source shop system hvor man vil kunne tilføje 3. parts kode kunne være et godt system hvis det naturligvis bliver lavet korrekt?

Tilmeldt 15. Sep 09
Indlæg ialt: 78
Fra  MJ Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kunne være smart i mange henseender. Jeg ved dog ikke om man kunne lave det sikkert nok. Jeg tror at et meget mere fyldestgørende api end det Shopify og dandomain har ville være den mest realistiske mellemvej mellem åbne og lukkede shops der kræver custom funktioner.
Men det skal heller ikke forstås som om jeg fraråder open source systemerne på nogen måde. Jeg bruger dem lige så meget. De kræver bare mere at komme igang med end fx dandomain og Shopify :-)

Founder af hikingwebsitet www.trail17.com

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mark

Jeg kan godt følge dig et stykke hen ad vejen, for det er selvfølgeligt besværligt at skulle oprette en ekstra service i et separat projekt og finde hosting, rode med PageKite når der skal debugges etc. Men samtidigt giver det også noget frihed i forhold til valg af platform. Shopify kan man skrivelse udvidelser til i stortset alle sprog.

Men den besværlige processen er nok hindrende for at man overhovedet kommer rigtigt igang. Jeg er ikke 100 meter mester i Shopify's API, men umiddelbart så virker det som om at deres Embedded App SDK tillader at man skriver egne skærmbilleder inde i Shopify administrationsdelen http://docs.shopify.com/embedded-app-sdk og at man med Webhooks http://docs.shopify.com/api/tutorials/using-webhooks#about-webhooks kan lytte på når der lægges en ordre. Jeg ved ikke om det er webhooks du mener er et hack? men det er en teknik der også bruges af mange gateways i forbindelse med betaling, så den skulle være sikker nok.

Jeg kan ikke sige om Shopify's API, er sofistikeret nok men jeg tror faktisk at de fleste udviklere aldrig opdager det, pga. besværligheden med at komme igang.

Jeg tænker lidt, at det man kunne gøre bedre på udviklingsfronten er at indbygge redigering af kode og gøre det transparent at det er en separate service man bygger, så man bare kan gå i gang med at kode, direkte i systemet, uden at skulle installerer noget eller oprette webhotel etc.

Det er super god feedback du kommer med, og jeg kan sagtens se et projekt der tilbyder en nem og fleksibel måde, at udvikle videre på shops på.

Som det er nu, vil jeg klart fokusere at nå det niveau af lethed og følelsen af at det bare spiller, set fra brugerens synspunkt. Men projektet med at forbedre udviklingsoplevelse er bestemt også spændende, det håber jeg at kunne tage hul på i fremtiden.

Det skal selvfølgeligt lige siges, at grunden til at jeg er så interesseret i Shopify's succes, er at vi arbejder på en ny ehandelsplatform, der hedder Shop7 som vi drømmer om en dag bliver ligeså succesfuld som Shopify.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)