Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad tænker de dog på i Post Danmark?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Købte for et stykke tid siden (jeg tror det var en reklame tshirt) for ca 4$ incl. transport fra Kina. Skulle have modtaget den i går men var ikke hjemme og da afsender godt nok havde sendt den som brev, men et der kræver underskrift - ja så tog de den med sig igen. De var søde at lægge en seddel om at jeg kan afhente brevet 10km væk hvilket vil koste mig ca. 40kr. og tage en time af min dag. Alternativt vil de bringe den ud igen mod et gebyr (gætter på det er 40kr. igen???). 

Har de slet ikke opdaget at alle Kina varer sælges med gratis transport??? 

Har de slet ikke overvejet hvor mange der som jeg vælger at lade varen gå retur og får pengene tilbage, jeg køber da bare varen igen og får gratis transport fra Kina. Ja så betaler den kinesiske butik sikkert 50øre for at få bragt varen ud igen, lyder som en god løsning for alle parter PostDanmark (ironi kan forekomme).

Når en butik betaler postvæsenet for at bringe en pakke ud, hvorfor bringer den den så ikke ud? Hvorfor tager den den ikke bare med næste gang jeg skal have et brev? Hvorfor bringer de pakker ud til private mens de er på arbejde osv og mens de er sværest at få fat i? Hvor mange mennesker og hvor mange areal betaler de for så de kan styre deres pakke udlevering i butikker rundt om i landet? Er det virkeligt så meget dyrere for dem at tage pakken med næste gang der er en anden pakkelevering i nærheden?

Jeg kan godt forstå det hvis de har kørt forgæves 10 gange, men faktum er at jeg altid er hjemme og kun lige var i byen.  Det koster PostDanmark ingenting at have brevet med i bilen næste gang, alligevel vil de hellere opbevare det i 14dage og sende det gratis til Kina, eller bede andre mennesker brænde (hvor mange?) millioner liter benzin af om året for selv at hente de pakker andre allerede har betalt for bringes ud!!!

Det er ikke dyrere at bringe pakker ud til private når de er hjemme...ja selvfølgelig kører i forgæves en gang imellem, og ja det er ikke gratis - men det er kun jer der kan se tallene!! Er det noget i sætter for meget til på, ja så hæv da prisen på alle pakker med 1øre...men jeg tror det er billigere at løse opgaven og aflevere varen.

PostDanmark kan I ikke selv se at i administrerer jer selv ihjel?

Jeg håber i kan se hvad jeg mener, der er mange virksomheder der tænker for meget på deres egen forretning i form af profitmaksimering indenfor alle områder. I dette tilfælde burde det være åbenlyst for alle hvis en webshop i Danmark betaler 50Kr. for at sende en vare til en kunde, så skal varen fanme (undskyld) leveres og ikke sendes retur som tabt ordre med tilbagebetaling af penge blot fordi Postvæsenet foretrækker at både private og firmaer er tilstede på postadressen i det samme tidsrum!!

Jeg blev altså lige nødt til at råbe PostDanmark op med et kreativt indspark, og tror ikke på de vil vurdere det hvis man henvender sig direkte. Så håber på at nogle af deres medarbejdere selv læser med.

God Påske til alle

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har valgt MODTAGERFLEX løsningen. Siden der ingen problemer mere.

Nogle gange afleverer de også rekommanderet...

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Hvis det er Post Danmarks skyld at du ikke er hjemme eller ikke kan finde ud af at få lavet en ordning med dem om hvor de kan aflevere pakkerne når du ikke er hjemme. Så må det jo også være folkeskolens skyld at du ikke har lært mere her i livet. Så prøv og skriv til dem om ikke du kan få lov at gå om igen. Har hørt at der skulle være sket meget nyt i de små klasser de senere år. (ironi kan forekomme)

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 12. Jul 13
Indlæg ialt: 219
Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad tænker du på lol

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

det eneste jeg hører i den smøre er: mig mig mig og det de andres skyld.

hvis du ved du skal have en pakke så må du jo fremover lave modtager Flex eller hænge en fuldmagt, det er jo ikke postens skyld du ikke er hjemme

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er altid hjemme, bare ikke lige da du var ude i byen. Tag cyklen, det tager et kvarter i begge retninger.

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Amadeus, tak det er faktisk et godt og konstruktivt svar og jeg har ikke hørt om det før, men det er ikke stærkt relevant for det er ikke min pointe. PostDanmark gav mig ikke den mulighed men gav mig valgmuligheder der ikke matchede varens værdi. 

I andre der ikke forstår hvad indlægget omhandler, det er sådan en sjov tanke I vælger at resonere som i gør. I siger, vi fatter ingenting så han må være fuldkommen idiot. Er der slet ikke noget filter? I ved sikkert godt inderst inde at hvis jeg er dummere end Jer så ville i vide præcis hvad jeg taler om og så ville det være relevant at snakke om hvorfor det er forkert det jeg siger. Det er ikke der vi er vel?

Jeg gav Jer redskaberne til at lege med tallene så i kan se at næsten ligegyldigt hvordan i drejer problemet, så vil det være billigeste løsning både for PostDanmark og for samfundet hvis man vælger at bringe alle pakker og breve ud. Det er ikke vigtigt at forstå de præcise tal, det er vigtigt at se sammenhænge.

Jeg antog lidt naivt at når i vurderede sammenhængene, så ville i sige til jer selv. Han har ret der er 100 kommuner, 100 daglige pakker, 5 ugedage, det er 2,5mio pakker om året. Hvis 100 ansatte er direkte involveret i pakke udlevering og 50 opkræver gebyrer og taler i telefon og leje af 100 postudleveringssteder. Dvs. PostDanmark synes det er en god service at de bruger i omegnen af 100mio kr. på at spare lad os sige 10mio. Samtidig beder man samfundet bruge 250millioner kr. på at afhente.

Det i kan læse mellem linierne er at PostDanmark kan øge deres overskud med et stort millionbeløb ved at påtage sig at bringe post ud til folk som er den ydelse forbrugerne forventer. Jeg ved godt I ikke kan lide mine meget afrundede tal, men prøv at leg med tallene som I tror de ser ud.

Da jeg kendte folk i posten blev de betalt for 8 timer men havde fri når pakker og breve var leveret (ofte efter 5-6timer). Det giver mig indtryk af at bilen kører samme rute hver anden dag med en ansat der skal arbejde lidt mere uden at få mere for det. Men de kunne naturligvis godt bede om et lille tillæg.

Er der færre pakker stiger pakkeprisen for PostDanmark for afhentninger, er der flere stiger omkostningen markant for samfundet.

Men jeg er jo evnesvag, ubegavet og egoistisk når jeg fortæller hvordan en virksomhed kan tjene måske 100mio kr. og samfundet måske langt mere ved at løse virksomhedens opgaver mere hensigtsmæssigt.   

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes ellers Post Danmark gør det fint. Jeg er tilfredse med dem :-)

Tilmeldt 30. Oct 13
Indlæg ialt: 11
Fra  Eurospar F Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Start dog et kurer firma, hvis der er så mange penge i det.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)