Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal vi søge om momsrefusion?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Holsted
Tilmeldt 15. Jan 14
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!

I går var min kollega og jeg på et momskursus i Odense, da vi lige manglede at få styr på det sidste angående moms - hovedsageligt købsmomsen.

Det forholder sig sådan, at vi bestiller dedikerede servere, som vi får adgang til i et datacenter i Frankrig ved firmaet OVH Systems. De har hele tiden sendt os fakturaer, hvor momsen var tilføjet, men som jeg forstod i går, så skulle dette foregå via reverse charge - altså hvor vi selv tilføjer momsen efter Danmarks momsregler. Jeg har netop afsluttet en samtale med dem, og det lader til, at det åbenbart har været en fejl fra deres side, som nu er i gang med at blive ordnet. 

Nu er mit spørgsmål bare, om vi skal søge om momsrefusion? Det er jo en filans masse penge, vi ikke kan trække fra i fradrag efterhånden :) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

umiddelbart bruges momsref jo til moms man har betalt i udlandet under rejse, men jeg ville da søge da I jo ikke engang må trække den fejlagtige moms fra som udgift hvis den er over 50 euro

men først og fremmest, hvis de kan sige det er en fejl, kan de så ikke bare sende en kreditnota for alt med moms og en ny faktura uden moms og refundere det for meget opkrævede?

Venlig hilsen John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Holsted
Tilmeldt 15. Jan 14
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Tak for dit svar! 

Jeg har netop fået svar fra OVH Systems angående VAT, og ifølge dem skulle det nu være fjernet fra vores fremtidige fakturaer, så på det punkt er alt i orden :)

Jeg er dog lidt i tvivl om, hvordan vi skal lave det her såkaldte reverse charge. Når de sender fakturaen, hvordan gør vi så? Jeg mener, jeg hørte, at vi skulle tilføje momsbeløbet til fakturaen selv efter dansk momslov, men jeg er i tvivl om hvordan og hvorledes dette gøres? Mit umiddelbare gæt er, at det skal angives et eller andet sted, men for mig ville det være ligeså logisk, hvis vi ikke skulle angive det nogen steder - hvis jeg ikke tager meget fejl, vil det jo gå i nul, hvis vi tilføjer skatten og derefter trækker den fra - men sådan hænger reglerne vidst ikke helt sammen, hehe. :-)

Beklager de mange spørgsmål. Jeg er endnu ikke helt inde i reglerne, og med vores nuværende budget er der ikke råd til en revisor, som kan gå igennem det hele.

Dennis

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Holsted
Tilmeldt 15. Jan 14
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Tak for linket til den fine artikel! Har jeg forstået det korrekt, hvis vi går ud fra følgende:

OVH sender en faktura til os uden moms. Beløbet lyder på 200DKK (selvom de selvfølgelig benytter sig af euro). I vores momsangivelse angiver vi så 50DKK (25% af beløbet) i erhvervelsesmoms, og det fuldstændigt samme beløb i købsmoms. Ville det være den korrekte måde at gøre det på?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

ja i erhvervelsesmoms ydelser - bruger I regnskabsprogram vil det normalt også gi jer beløbet

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Holsted
Tilmeldt 15. Jan 14
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi bruger ikke noget egentligt regnskabsprogram. Vi bruger WHMCS til vores kundeside, som står for opbevaring af kundedata, udsendelse af fakturaer osv. Det eneste, der taler for, at vi skulle bruge et regnskabsprogram som Dinero er netop, at det giver info om, hvad man skal betale osv., men når vi i forvejen har vores system til at tage sig af fakturaer, virker det som dobbeltarbejde.

Hvor er det helt præcis, at "erhvervelsesmoms ydelser" er?

Tak igen :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)