Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man gå fra moms-registreret til ikke-momsregistreret

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Sep 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er

Kan man gå fra at være et moms-registreret selskab til at være et ikke-moms registreret virksomhed?

Hvis man kan, så ligger der lidt udstyr som aktiver. Den moms jeg i sin tid har trukket fra for disse skal den returneres, eller hvordan er reglerne. Og generelt skal alt salgsmoms/købs-moms køres retur?

Synes ikke jeg kan finde noget på det på nettet ( jeg tænker at det måske er fordi det ikke kan lade sig gøre at ophæve en momsaftale for et firma?)

Hvis det nu ender med at jeg må lukke min virksomhed for at kunne starte et nyt op med registrering som ikke-momsregistreret ... må man så kalde det nye firma det samme som det gamle?

Grunden til disse tanker er at mit helbred har afgjort, at jeg må nedsætte mine aktiviteter som fotograf. Men jeg vil ikke gå helt væk fra min virksomhed, men da det primært er private kunder jeg har og et ikke særligt højt niveau af handel, vil det lige så godt kunne betale sig for mig at være uden moms.

Venlig hilsen

Anita

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

momsregistrering gælder som udgangspunkt for mindst 2 år - men kan så mig bekendt ophæves men altså ikke de første 2 år hvor dit salg kun kan være med moms mener jeg

ja - du skal betale moms tilbage for ALLE aktiver du har købt og trukket moms fra på, ved at overtage dem til markedspris og selv betale beløbet ind med moms til dit selskab inden du så opgør moms i gamle CVR og afslutter regnskabet der med de indtægter der er kommet ved at du har købt kameraer og andet ud af selskabet

Du skal vel så afmelde moms hvorved dit CVR lukkes og du kan så køre videre som CPR og bruge samme navn om du vil, 

Stifter du nyt CVR uden moms vil du også få samme nummer, men her er det jeg ikke ved om du kan det lige efter at ha lukket af for moms - det må andre kommentere

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Sep 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar. Jeg tænkte nok at det ville være som at lukke firmaet :O)

Men hvis nu jeg vælger at forstætte med at være momsregistreret, er der regler for, hvor lidt omsætning man må have? Eller er det blot vigtig at en virksomhed i det tilfælde ikke giver underskud for at få lov at fortsætte?

Jeg har et godt kamera i firmaet som jeg har købt kun til erhverv, men jeg har faktisk lidt fortrudt at jeg ikke har ladet det være 50% privat. Kan man "tilbagekøb" andelen af det? Jeg vil helst spille efter gældende regler, så jeg har ikke turdet bruge det privat indtil nu, men ville rigtig gerne have muligheden for det med god samvittighed :O)

Hilsen

Anita

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

der er ikke en undergrænse. Hvis kamera er købt til virksomheden og var nødvendigt for den, så er der fradrag også selv om du en gang imellem bruger det privat. Problemet ville mere være momsen som du skulle dele - ex hvis du som her vil bruge det 50% privat så er der kun fradrag for halv moms - Du må ikke fratrække underskud i anden indkomst hvis du bare har det som hobby men må ellers godt forsætte som moms registreret

vh john H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Sep 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Aha, ja der kan man se, hvorfor man nogen gange bør lade en revisor se på tingene. Jeg troede både købsbeløb og moms skulle deles. Men kameraet var en nødvendighed :O)

Jeg synes det er svært .. moms eller ikke-moms ... hvad er bedst, og hvad skal man holde sig fra. Tak for din hjælp John. Jeg vil gruble videre over om det er det ene eller der andet der skal ske :O)

Hilsen

Anita

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)