Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan tjener man seriøst penge?

Side 2 ud af 10 (93 indlæg)
Tilmeldt 15. Sep 09
Indlæg ialt: 78
Fra  MJ Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan sådan set godt se hvad du mener, men hvis man tager et spadestik dybere giver det mening: For hver gang der er en ny idé (og dem er der netop rigtig, rigtig mange af) så vil de første der værner om idéen score rigtig mange penge. Det er en success-historie, og så kommer der selvfølgelig efternølet der også forsøger at få noget ud af det. Og for nogle lykkedes det, men for andre ikke.

Der findes ikke en ting som nemme penge. Dem der tror det, er dem der kommer efter de andre har fået den gode idé. Når en dyreflok jager er det jægerne og alfaen der får det bedste kød. I ulveflokkene får alfaen f.eks. leveren og hjertet. Dem som kommer sidst må nøjes med at slikke rester af knoglerne.

Det handler mere om at få den god idé. Det er ikke nemt, men det er sådan man tjener penge online - og offline.

Founder af hikingwebsitet www.trail17.com

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Mark Jensen:
Det handler mere om at få den god idé. Det er ikke nemt, men det er sådan man tjener penge online - og offline.

Det er lige præcis det der er forkert, og der en masse nybegyndere går helt galt i byen. De går og tænker og tænker og udtænker den ene gode ide efter den anden, men ideen er intet værd.

Det hele handler om udførelsen af det projekt man sætter sig for, og det behøver absolut ikke bunde i en god ide.

Det hele handler om kompetencer til at udføre projekter, hvad enten det er nye ideer, eller bare kopier af andre projekter, som man udfører bedre end dem der er på markedet.

Lad os tage bredbåndsnichen igen (som jeg omtalte tidligere i denne debat). Hvis du er god nok til SEO og arbejder hårdt nok og kommer i top3 på de gode ord i den branche tjener du gode penge. Det er ingen ny og banebrydende ide overhovedet, men du tjener stadig mange penge hver måned.

Stop med at glorificer´ den "gode" ide og arbejd på at få opgraderet kompetencerne, så kan man tjene penge på næsten hvad som helst online. Den gode ide er faktisk lige meget hvis målet bare er at tjene penge på nettet. Det hele handler om kompetencer til udførelser af forskellige projekter, og der behøver ikke være noget som helst nyskabende i dem, bare du gør det lidt bedre end de eksisterende på markedet.

P.S. Det er super hvis man har en nyskabende ide, og man samtidig kan udføre den til UG, pointen er bare at med opgradering af kompetencer kan man tjene penge på selv dårlige kopi-ideer, og der er udførelsen der er det vigtige, ikke ideen.

Tilmeldt 15. Sep 09
Indlæg ialt: 78
Fra  MJ Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas,

Jeg prøver ikke at adskille idé og udførsel. De hænger sammen hvis man skal have success. Og jeg mener ikke en idé som i at man skaber en revolution, jeg mener at man enten skal have en ide til at skabe et marked eller en idé til at komme ind på det.

Founder af hikingwebsitet www.trail17.com

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark Jensen:

Hej Thomas,

Du har ikke set mig glorificere den gode idé ej hellere proklamere at man ikke kan arbejde videre i andres spor.

Selvfølgelig handler det om udførsel, men ikke desto mindre tilbagebliver det faktum, at hvis du ikke har en idé til enten at skabe et nyt marked eller til at komme ind på et eksisterende, så kan dine kompetencer være nok så gode. Det er hverken det ene eller det andet, det er begge dele.

Fair nok, men jeg er stadig uenig i det du skriver med at det "mere handler om at få den gode ide", for det behøves overhovedet ikke for at tjene gode penge på nettet.

Hvis man har kompetencer behøves den gode ide ikke. Omvendt kan man have verdens bedste ide, men uden kompetencer er den intet værd.

Så med en god ide er man ikke sikret at kunne tjene penge. Med gode kompetencer kan man tjene penge på selv dårlige kopi-ideer. Derfor er jeg lodret uenig i den citerede linje i mit forrige indlæg.

Jeg vil til enhver tid sige til alle nybegyndere at det vigtigste er kompetencer og ikke gode ideer, for i min verden behøves begge dele ikke. Kompetencer er nok til at tjene gode penge og kan stå alene, det kan ideer ikke. Det er super hvis man både har kompetencer og gode ideer, men det behøves ikke.

Tilmeldt 20. Apr 06
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan se at du har fået utroligt mange pæne og konstruktive svar. Egentlig flere end jeg ville have forventet.


For først og fremmest er dit problem dig. Altså ikke den kapitaistiske verden omkring dig. Ikke det onde onde iværksætter markede, ikke de nærrige mennesker der ikke vil købe dine produkter, og ikke de onde mennesker der vil sælge dig deres varer, men blot dig.

Dine indlæg minder mig lidt om et LOC nummer. " De vil, ha alt, de har på M-T-V". 

Først og fremmest må du forstå at der nok er meget få mennesker på denne jord der ikke gerne ville kunne tjene en formue ved at sidde der hjemme og være geniale. Altså er dit ønske om at tjene penge uden indsats, cirka lige så nyskabende som "Buy one, get one for free".

Det korte svar er at du er nødt til at mande dig op. Hvis din indstilling til at være "løn modtager" består i "jeg gider ikke være en forbandet duknakket lønslave", så får du aldrig success som iværksætter. News flash, at drive et opstarts projekt som iværksætter kræver generelt dobbelt så mange timer, og 5 gange så lang tid, som et almindelige fuldtidsjob. Og samtidig uden garanti for at det nogensinde bliver en success. Det kræver at du er villig til at sove på albuerne, og ikke, (with all due respect) en sølle indsats på 30000kr fordelt på 2 år, og et halvhjertet forsøg på 30 forskellige uddannelser.

En success er ikke noget der kommer dumpende fra oven ved et tilfælde. En success er noget du skaber, hvad enten det er som lønmodtager, eller som iværksætter.

Nu er jeg en af de løn modtagere du foragter så meget (og som andre på siden har tendens til ikke at gøre sig store tanker om).

Jeg har lige rundet 30, og har de sidste 10år arbejdet i en C20 registreret virksomhed. Min baggrund er 2½ års erhvervs uddannelse, og efterfølgende en hulens masse hårdt arbejde, og den rette indstilling. Jeg implementerer projekter for mellem 10 og 25 millioner kroner hvert år, og sidder dagligt i kommunikation med GMT medlemmer.

Er jeg unik? Nej. Mine resultater er måske unikke, men det er ikke et resultat af perfekte forhold. Min far er vinduespudser, og som sagt har jeg en 2½årig erhvervs uddannelse bag mig.

Så hvis jeg kan, så kan du også. Spørgsmålet er om du vil?

 

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Det er helt vildt, at I gider bruge tid på en som tydeligvis bare er en troll.. Men det er jo op til jer! Håber der er andre der får noget ud af jeres rigtig gode råd, vil jo være ærgerligt at de skal gå til spilde på denne troll.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 203
Fra  Danacord Records Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg har ikke brugt mange minutter på at skrive indlæggene i denne tråd. Det er umuligt at vide om han er troll, men een ting er sikkert - hvis han ikke er, så behøver han hurtig og konstruktiv hjælp. Skulle jeg have bidraget til dette, er min dag sådan set reddet :-)

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

KennM:

Det er helt vildt, at I gider bruge tid på en som tydeligvis bare er en troll.. Men det er jo op til jer! Håber der er andre der får noget ud af jeres rigtig gode råd, vil jo være ærgerligt at de skal gå til spilde på denne troll.

For mig er det lige gyldigt om trådstarter er troll eller ej, emnet er super relevant på et iværksætter-forum med mange unge mennesker, hvor mange kører efter præcis samme "strategi" som trådstarter, og dermed oplever det ene nederlag efter det andet.

Lad os håbe der er en masse der læser med og får et skub i den rigtige retning (hvis de er på afveje).

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jeg har levet fuldtid af en "dårlig" ide i 2½. Hverken produktet eller markedet var der potentiale i, men det var et område der faldt i min interesse og jeg lærte en fandens masse.

Jeg levede af det, ved at arbejde røven ud af bukserne :)

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg tvivler stærkt på der er tale om en troll. 

Jeg kan da genkende lignende bitterhed over udeblivende økonomisk succes mange gange. Min forskel er dog at jeg ikke når frem til at "løsningen" er kriminalitet. Jeg når bare frem til at jeg skal blive endnu bedre. Og det bliver jeg. Jeg er vildt meget dygtigere og mere fokuseret nu end sidste år. 

Det ses ikke på pengekontoen (endnu), men jeg er sikker på det nok skal give gevinst på den længere bane.

Og lige nu giver det absolut gevinst på følelses af succes og det at vokse som menneske, fordi jeg selv kan se hvor meget bedre jeg er blevet. Det kan ingen tage fra mig, og det er det der får mig op  og i gang næsten hver eneste dag.

Så, ja, blot et tillæg til Thomas Frosts indlæg om at fokusere mere på kompetence end på idéer :-)


Sparetips på Sparefeber.dk

Side 2 ud af 10 (93 indlæg)