Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan tjener man seriøst penge?

Side 1 ud af 10 (93 indlæg)
Tilmeldt 16. Apr 14
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 03:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 10 person

Jeg er begyndt at give op. Uanset hvilke afkroge jeg kigger i, så virker internettet som om, at det er fyldt til randen med mennesker, der prøver at klemme de sidste håndører ud af folks lommer. Afilliate, osv. osv. Man kan jo oprette 40 blogs og bruge et år på det, og være heldig at skaffe 50 følgere, som måske indbringer 10 kr.

Det virker som om, at hele det her med nettet og at tjene penge er én stor løgn? Jeg har prøvet utallige gange, og det ender altid med at andre tjener penge på mig. Jeg er ved at være godt og grundigt træt. Man siger, at kriminalitet ikke betaler sig, men jeg er lige ved at tro at det ikke kan passe, og jeg er lige ved at forsøge mig, fordi jeg synes at folk er nogle nærige røvhuller for at sige det mildt.

Der er jo intet at tjene. Og så siger folk "Jaarmen, åben en webshop og lad være med at klynke" - FOR HVILKE PENGE??? Og hvordan helvede skal jeg skaffe kunder, når der er en milliard andre fjolser, der prøver at presse de sidste dråber ud af samme citron?

Jeg er på nippet til at blive kriminel, virkelig. Man giver op efter noget tid. Jeg er simpelthen ved at brænde sammen oven i hovedet over, hvor tørt og nærigt hele den kapitalistiske verden er. Man KAN bare ikke tjene penge. Man er åbenbart nødt til at stjæle dem.

Har du nogle idéer til hvordan man kan tjene penge lovligt, og jeg snakker ikke om 2.000 kr. om året. Jeg snakker om noget man kan leve af!

Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 203
Fra  Danacord Records Skrevet kl. 05:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 6 person

Bliversnartkriminel:
Jeg er på nippet til at blive kriminel, virkelig.
Hvad med at gå i lære som elektriker i stedet for? Der er mangel på faglærte elektrikere, du arbejder kun 37 timer om ugen, lønnen er god og så er det lovligt.

Tilmeldt 16. Apr 14
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 07:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Ellers tak. Jeg har forsøgt mig med ca. 30 forskellige uddannelser og må konstatere at det heller ikke er mig. Jeg er desuden komplet idiot til matematik, og jeg interesserer mig heller ikke for det.

Jeg snakker om at tjene penge hjemmefra, eller at blive selvstændig. Men det virker snart mere som en joke en noget andet. Og inden en uge, så ligger der vel 15 tilbud fra diverse gribbe herinde, om at de godt vil hjælpe mig, hvis jeg liiiiige betaler dem 5.000 kr. eller hvad ved jeg, og så kører møllen igen.

Jeg har prøvet alt. Uddannelse, arbejde (gider ikke at være en forbandet duknakket lønslave, der bare render og er glad for sine 10.000 kr. om måneden - jeg får lyst til at hænge mig selv ved tanken!!), iværksætteri, at blogge, daytrade (både forex og bitcoin) osv. osv. osv. osv. Og jeg har vel sammenlagt brugt 30.000 kr. (som er rigtig, rigtig mange penge i min verden) de sidste par år, på den ene fiasko efter den anden. Lave facebooksider med diverse lort, brugt formuer på at promovere dem osv. Og nu sidder jeg IGEN tilbage med et stort rundt 0. Er så led og ked af det.

Der er INTET der hjælper. Jeg føler mig som en døende mand omringet af gribbe. Jeg giver det én chance til. Ellers går jeg fuldstændigt i Stein Bagger-mode. Orker virkelig ikke mere nu. Er så træt af den her grådige verden, der bare udnytter og griner. Nu er det fandeme min tur til at udnytte!

Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 203
Fra  Danacord Records Skrevet kl. 07:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 14 person

Jeg tror ikke du egner dig som kriminel. Dertil tænker du alt for ustruktureret og du vil formentlig kun være på fri fod i en kort periode.

Hvor gammel er du? Har du siddet skævt på potten som lille?

Det første du skal gøre at glemme dine drømme om at tjene mange, lette penge. Lette penge findes ikke og mange penge kræver en indsats.

Ta' 3 måneder på InterRail eller find et job der kan betale din husleje og brug så nogle måneder på at få gasset fluerne i dit kranium, skriv en liste over dine kompetancer og en ditto over de kompetancer du mangler og/eller ville ønske du havde. Det vil udkrystalisere sig i en to-do-liste over hvad der kan udpege en retning at gå i.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 07:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 6 person

Der er masser af fælder for dem der vil være rig i en fart, uden at røre en finger. Der sidder gribbe og venter på, at der dukker endnu en op, som gerne vil tjene nemme penge, uden at lægge en stor indsats.

Glem alt om at blive rig i en fart, eller ved at lave 'nemme' ting. De veje er allerede overrendt af andre. Kernen i at tjene penge, ikke mindst online, ligger i at skabe værdi for kunderne/brugerne. Hvis du laver noget, som andre er villige til at betale for, så er du på rette vej. Men det kræver tid, masser af tid, og ofte også at der skal investeres lidt. Men det er vilkårene.

At tjene penge online er ikke nødvendigvis nemmere end så meget andet. Det kan bare være nemt og billigt at komme igang, men det er ingen garanti for at det er nemt og billigt at skabe en success.

Mvh Carsten

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 07:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Få en uddannelse og et job - hvem siger man skal tjene penge på nettet uden at røre en finger?

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 11 person

Jeg tjener penge på nettet og lever af det, her er mine (lange) tanker omkring dit indlæg

Det lyder lidt som om du prøver lige præcis de samme ting, på lige præcis samme måde, som titusindvis andre. Derfor er det sygt svært for dig at få succes, fordi det kun er måske 1 af 500 der får succes på den måde, du prøvet.

Ret mig gerne hvis mine antagelser er forkerte, men de ting du nævner lyder som ting man "bare" kan gå i gang med, og de giver som regel røv og nøgler, selvom der er nogle der sælger ideerne som pengemaskiner. I realiteten er der kun en meget lille del af dem der prøver at leve af f.eks. facebooksider, affiliate, daytrading m.m. der rent faktisk lykkes.

Dem der lykkes er dem der tager f.eks. affiliate og den viden det kræver, lige så seriøst som en uddannelse. 99 af 100 går bare i gang med eksempelvis affiliate, men får aldrig rigtigt succes, for de prøver bare at kopiere andre, men uden selv virkelig at gå i dybden med f.eks. HTML/CSS, SEO, analytics, splittesting osv. osv. osv.

Internettet er jo ikke bare sådan et tag-selv-bord hvor man kan tjene en god månedsløn uden kompetencer og erfaring, og man skal påregne tusindvis af timer til at "uddanne" sig selv i den retning man ønsker samtidig med man får erfaring løbende, før man kan forvente at tjene gode penge.

Kan man tjene penge på nettet? JA

Der er MASSER af penge at tjene på nettet, både på affiliate, social media m.m. men det er kun måske 1 af 500 der prøver der virkelig kommer til at tjene de gode penge, fordi resten bare kun ser penge, og glemmer det vigtigste nemlig viden og kompetencer.

Her er et eksempel:

Et helt enkelt eksempel er affiliate er f.eks. en af de store nicher som Bredbånd. Jeg læste på et tidspunkt et blogindlæg fra Martin Byskov (stavning?) og da han lå i top af Google med sin bredbåndsside tjente han så vidt jeg husker omkring 25.000 kr. på den ene side om måneden.

Der er mange der gerne vil ligge øverste på sådanne søgninger, så det er kun de absolut bedste der kommer dertil. Kan du se pointen? På den ene niche kan man lave en månedsløn, men kun hvis du er den bedste til SEO af alle dem der prøver at komme til tops (og den der lægger flest timer i det).

Sådan er det også i alle andre affiliate nicher. Der er masser om buddet stort set overalt, men det kan virkelig også give sindssygt godt at ligge øverst.

Hvad skal du gøre?

Hvis du vil noget seriøst og langsigtet med at tjene penge på nettet, så skal du gå fra at se på "ideer" til at tjene penge på nettet, til at se på hvilke kompetencer du skal tilegne dig for at få succes med de ting du gerne vil arbejde med. Du kan sagtens blive ved med at prøve alle mulige kortsigtede ting for at tjene penge, men det ender altid med fiasko i længden hvis ikke du har seriøs viden om de ting du arbejder med.

BONUS ved viden

Den helt store bonus ved at gå totalt i dybden med f.eks. SEO, Analytics, splittesting, HTML/CSS osv, er du får en viden som kan være virkelig meget værd. Du starter som selvstuderende og får erfaring og viden og opbygger samtidig et personligt brand, og pludselig kan du tage 500 kr. i timen for at arbejde freelance. Det er det fede ved at tage f.eks. affiliate dybt seriøst og tage alle elementer lige så seriøst som hvis det var en uddannelse, for du står lige pludselig med nogle meget værdifulde kompetencer og de er meget værd.

Men kan du nå der til?

Spørgsmålet er om det hele handler om penge for dig nu og her, eller du er parat til f.eks. at bruge 2-4 år på at tilegne dig viden som højeste prioritet, og så have indtjening langt nede på prioritetslisten? For du når aldrig langt ved at lave kortsigtede projekter, som bare er "gode" ideer, bygget på dårlige kompetencer.

Men kan det virkelig lade sig gøre?

Det højeste afsluttede skole jeg har er en 9. klasse. Jeg bor i dag i Indonesien og tjener penge på bl.a. affiliate, SEO, Adwords og selvfølgelig i WebCoders, som jeg driver sammen med min bedste ven.

I dag har jeg det godt, men fuck hvor har jeg fortrudt jeg ikke tog en uddannelse mange gange i mit liv. Jeg fortryder intet i dag, for nu er jeg hvor jeg vil være, men det er sindssygt hårdt at tage sin egen "uddannelse", at sidde alene og lære måned efter måned, år efter år, for at nå dertil hvor man har kompetencer der svarer til en reel uddannelse, for har man ikke det, kan man heller ikke forvente at kunne tjene de gode penge.

Uddannelse behøver ikke være i dansk, matematik og biologi, men pointen er bare at det kræver lige så mange år at blive god til f.eks. SEO, Adwords, affiliate generelt osv., som det tager en tage en mellemlang uddannelse, men når du kommer dertil hvor din timepris er 500-1000 kr. og du samtidig tjener penge ved siden af på forskellige projekter, så har det været det hele værd, men du kommer aldrig dertil hvis det hele handler om indtjening nu og her, og hele videns-delen ikke tages dybt dybt seriøst.

Hvis ikke du vil investere din tid langsigtet, kommer du heller ikke til at tjene gode penge langsigtet.

Spørgsmålet er om du vil investere så mange tusind timer af din tid?

Fra Dalgasgade 11, Herning
Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 763
Fra  Powerhosting ApS Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bliversnartkriminel:
Har du nogle idéer til hvordan man kan tjene penge lovligt, og jeg snakker ikke om 2.000 kr. om året. Jeg snakker om noget man kan leve af!

Hej Bliversnartkriminel.

Hårdt arbejde. Det er der selvfølgelig ikke så meget get-rich-quick over, men jeg tror der er mere fremtid i det end kriminalitet. Wink


-Desuden kræver en kriminel løbebane jo at du er smartere end ordensmagten, og så er krudtet måske bedre brugt på noget legitimt.

Ellers bor du jo i et land som betaler dig for at uddanne dig, det er min erfaring at et par år på skolebænken kan ses på lønposen.

Hvis der var nemme penge at tjene på nettet, gjorde alle det jo Smile

God vind!

Dennis  | (+45) 7222 4457 | Dalgasgade 11, 7400 Herning 

Seriøs Magentohosting

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Det er da bare en troll det her..

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Tilmeldt 29. Aug 13
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Godt bud - lad vær med at klynke - hvis du ikke har en ide der giver penge, så må give med takke for at du har det du har - at være iværksætter er ikke bare lave noget den ene dag og tro der står 200.000 på konto næste dag - ellers har jeg valgt den forkerte gren ihvertfald... Så et godt råd - tro ikke du bliver millionær på internettet fra dag 1. - gå ud og få dig et job.. Du er for mig en af dem der tror at imorgen kan du læne dig tilbage i stolen og sige nu er jeg millionær - du er den sande skændsel for iværksættere og et godt eksempel på at folk tror de bare bliver iværksætter og tjener penge - det kræver liiiiige lidt mere end det - ellers var alle jo nok iværksætter og millionær :) jeg tror dit næste store projekt skulle være at gå ned på nærmeste jobcenter...

Side 1 ud af 10 (93 indlæg)