Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Youtube og Koda

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Hobro
Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 287
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er ved at undersøge, hvad det vil koste at bruge et musik nummer som baggrundsmusik til en produkt fremvisnings video som vil blive lagt ud på youtube. Jeg kan simpelthen ikke blive klog på deres pris beregningsmodel.

Hvis videoen f.eks. får 1000 visninger på youtube, hvad vil det koste?

Jeg har også tænkt at det kunne være en god ide, at bruge videoen på min hjemmeside, men hvad koster det så?
Jeg håber, at der er nogle herinde som har erfaring indenfor dette område og vil dele :)
Mvh Stine

Fra Esbjerg
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 04:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Stine

Jeg synes du skal kontakte KODA, og fortælle dem dine planer.

Så laver de en god fast månedlig pris til dig.

Min erfaring er, at de er yderst rimelige og nemme at snakke med. Jeg har kun positive erfaringer med KODA.

Jeg tror også de foretrækker, at man selv kontakter dem fremfor de skal 'opdage' en.

Håber det kunne hjælpe dig lidt på vej.

Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 224
Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Stine

Enhver form for brug af musik i reklamemæssig sammenhæng kræver tilladelse fra ophavsmændene. Denne tilladelse kan KODA ikke give dig, hvorfor du skal tage kontakt direkte til ophavsmændende og spørge om lov. Pladeselskabet kan formentlig varetage kontakten for dig.

Jeg vil tro betalingen for reklamevideoen bliver et engangsbeløb, hvorimod betalingen for musik på hjemmesiden bliver KODAs kundeaftale om "Baggrundsmusik på hjemmesider". Men det er op til ophavsmændende at afgøre.

Mange hilsner

Lasse

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)