Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hobby virksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har et spørgmål angående hobby virksomhed. Er der nogen specielle krav om, hvilken virksomhed man må lave, så længe man ikke omsætter for mere 50.000 om året? 

og hvad med CVR nr er det en god idé?

mvh. Frederik 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke let at gætte hvad det er du helst vil. Lad os starte med at slå fast, at uanset hvad skal du momsregistreres for salg hvis du kan forvente at sælger for over 50.000 kr på 12 mdr i rap - som i: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html 

Hobbyvirksomhed er udtryk for en virksomhed man ikke driver intensivt med fortjeneste for øje. Det kunne typisk være hobby, musik, maleri, keramik osv. 

Skatten er den samme uanset om det er hobby eller seriøs virksomhed hvis vi taler om noget der giver fortjeneste. Forskellen er, at hvis det drives intensivt og med formå at få fortjeneste (kunne leve af det groft bekrevet) så kan man trække et underskud fra i anden personlig indkomst. Hvis det ikke drives intenstivt, så kan man max bringe indtægten ned til nul ved hjælp af helt konkrete udgifter som alle skal være helt relateret til hobby indtægtens fremkomst.

Der er med andre ord i begge tilfælde tale om helt samme skat fra krone 1 der tjenes - Læs om FORSKEL PÅ HOBBY VIRKSOMHED OG SERIØS VIRKSOMHED 

Om CVR er en god ide hvis man IKKE omsætter over 50.000 kr vil normalt være et nej - men der kan være undtagelser hvor kunderne kræver CVR. Ved forventet omsætning over de 50 t skal man ha CVR for at momsregistrere sig

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Mange tak for det hurtige svar, og det hjalp mig i den rigtige retning med hensyn til om det skal være hobbyvirksomhed eller erhvervdrivende.

vh Frederik 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)