Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det en ide at købe et hus i Lalandia og låne det ud til medarbejdere?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Rødovre
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 339
Fra  Salon Nyah-Beauty Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Beskatning af sommerhus som en arbejdsgiver stiller vederlagsfrit tilrådighed for en medarbejder udløser beskatning af en værdi svarende til en procentdel af ejendomsvurderingen den 1. okt året før ferien holdes.

Værdien per uge er 0,5 procent af ejenfomværdien pr. uge i ugerne 22 til 34 og 0,25 procent pr. uge i den resterende del af året. Hertil modregnes evt. egenbetaling.

 

Er det en fast regel? Jeg ser folk der udlejer deres hus til lige over 1000 kr. om ugen hvor ejeren så får 60-70% af dette eller ca. 700 kr for en uge. Men det vil så være fordi deres hus ikke er mere værd end ca. 300.000 kr., elelr?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en regel for ARBEJDSGIVER der stiller sommerhus til rådighed. Hvad privat lejer ud til er der ingen som helst regel for når det er til 3. part. Det er samme sag med at lade virksomheden eje ens privatbolig og stille den til rådighed - det er skattemæssigt generelt en elendig ide frem for at eje den selv. Det er for at undgå mistanke om skjult løn ved billig bolig eller sommerhus - og ingen regel for hvis man lejer ud til 3.part

Det må i iøvrigt være uden for sæson eller skidt beliggenhed - jeg fik sidste år i postkassen tilbud om 10.000 per uge hvis jeg ville leje ud i juli/august til tyskere - via udlejningsselskab (og det er jo billigt nok hvis vi tager en familie på 5 - de giver alle noget i den stil her i nordsjælland nær kyst, og jeg ville tro det samme i Jylland nær kyst?)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Mar 15
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved godt det er en gammel tråd men fik alligevel lyst til at bidrage.

1.
Som ofte vil der i formidlingsaftalen mellem ejer og udlejer være taget forbehold for udlejers eneret til at udleje til tredje person.

2.
Erhvervsmæssig udlejning af sommerhuse er ulovligt i Danmark med mindre der foreligger en tilladelse fra Skov & Naturstyrelsen... Hvilket aldrig gives under det beskrevet scenarie.
I dag har udlejningsbureauer indberetningspligt overfor Skat og det er derfor ikke et spørgsmål om Skov & Naturstyrrelsen finder ud af det men hvornår. Overtrædelse straffes med dagsbøder og evt. Inddrivelse af den samlet lejeindtægt.

Fra Rødovre
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 339
Fra  Salon Nyah-Beauty Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi kigger stadig på lalandia huse :)
Så et hus med en offentlig ejendomsværdi på 650.000 ville udenfor sommersæsonen skulle beskattesa til 0,25% af værdien. ca. 1625 kr om ugen eller ca 235 kr. om dagen.
Er det så det jeg skal beskattes af eller det beløb jeg skal have ud af lommen?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)