Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det en ide at købe et hus i Lalandia og låne det ud til medarbejdere?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Rødovre
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 339
Fra  Salon Nyah-Beauty Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

vi ser på muligheden for at købe et hus i Lalandia, da det ligner en udmærket investering ift. hvor meget de bliver udlejet af Lalandia hvor meningen så var at kunne låne det ud til medarbejdere i perioder hvor det ikke var lejet ud af Lalandia, men må man overhoved det hvis medarbejderen ikke betaler for det og er der nogle der har erfaringer med det som en virksomhed?

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :


Er du sikker på at det er en god idé? Der er rigtig rigtig mange lalandia-huse til salg.

Jeg har derimod hørt at der er mange der har brændt fingrene på det, fordi de har svært ved at få det lejet ud... MEn igen - det er bare noget jeg har hørt - ikke noget jeg har sat mig besynderligt meget ind i...

Hilsen Morten

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

nej medarbejderen skal beskattes af markedsværdi ved rådighed over sommerhuset du som virksomhed/selskab stiller til rådighed for dem

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

nej medarbejderen skal beskattes af markedsværdi ved rådighed over sommerhuset du som virksomhed/selskab stiller til rådighed for dem

vh John H

Det må være muligt at udleje det på nogle favorable vilkår til medarbejderne. For ellers kunne 3F vel heller ikke tilbyde billige sommerhuse til deres medlemmer.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

på markedsvilkår. - http://www.danskerhverv.dk/Raadgivning/Ansaettelsesret/skat/Sider/Beskatningpersonalegoder.aspx og det er uanset 3F eller andre,

Normalt tror jeg 3F og fagforeninger lejer ud til hvad der kan ligne lav leje, men som de alligvel kan argumentere for svarer til markedslejen eller også har fagforeninger en særlov, hvad jeg ikke ved, hvor de må leje ud til egen omkostning som del af medlemskabet af foreningen, Jeg tror faktisk at godkendte fagforeninger kan få ret til at udleje på special vilkår til medlemmer og mener det samme er tilfældet for f.eks. feriefonde  -  men det kan ikke bruges af en virksomhed i forhold til medarbejdere er jeg sikker på (og virksomheden kan ikke bare registrere sig som fagforening eller feriefond Smile)

Mener feriefond og fagforening er lidt med her http://webarkiv.ft.dk/?/Samling/19991/udvbilag/SAU/L237_bilag13.htm 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Normalt tror jeg 3F og fagforeninger lejer ud til hvad der kan ligne lav leje, men som de alligvel kan argumentere for svarer til markedslejen eller også har fagforeninger en særlov, hvad jeg ikke ved, hvor de må leje ud til egen omkostning som del af medlemskabet af foreningen, men det kan ikke bruges af en virksomhed

Måske nærmere et spørgsmål om hvem der skal afgøre hvad markedsprisen er.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Beskatning af sommerhus som en arbejdsgiver stiller vederlagsfrit tilrådighed for en medarbejder udløser beskatning af en værdi svarende til en procentdel af ejendomsvurderingen den 1. okt året før ferien holdes.

Værdien per uge er 0,5 procent af ejenfomværdien pr. uge i ugerne 22 til 34 og 0,25 procent pr. uge i den resterende del af året. Hertil modregnes evt. egenbetaling.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Beskatning af sommerhus som en arbejdsgiver stiller vederlagsfrit tilrådighed for en medarbejder udløser beskatning af en værdi svarende til en procentdel af ejendomsvurderingen den 1. okt året før ferien holdes.

Værdien per uge er 0,5 procent af ejenfomværdien pr. uge i ugerne 22 til 34 og 0,25 procent pr. uge i den resterende del af året. Hertil modregnes evt. egenbetaling.
Thanks Henrik- Så hus med ejendomsværdi 1.2 mio skal sættes til beskatning af 6.000 kr per uge  fra 22 til 34 - Virker jo enkelt og lyder jo også som marked sådan ca (som ejendomsværdien jo kan være over og under) og så er der altså fast regel for det

Henrik ved du om ex feriefonde og lignende, har en anden regel de må bruge - da de jo ikke er arbejdsgivere og dermed kan der jo ikke ligge noget skjult løn idet - men en medlems fordel - mon ikke de kan ha andre regler eller?

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Feriefonde skal prissætte lejen sådan at lejeindtægten - set over 4 år - dækker administrations-, driftomkostninger og ejendomsudgifter opgjort per ejendom. Der er en lov eller bekendtgørelse som regulerer feriefonde.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

du sgu alsidig Henrik - tak Big Smile

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)