Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betale IVS gebyr på 670,- fra virksomhedskonto

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!

Har netop kastet mig ud at at oprette et Iværksætterselskab, og har modtaget en kvittering fra Erhvervsstyrelsen sammen med en 'regning' på 670,- kr.

Kan min eksisterende virksomhed betale dette gebyr, eller skal jeg gøre det privat? Og i så fald, hvordan skal jeg bogføre det?

På forhånd tak :)

Kristian

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må godt lade virksomheden stifte MEN jo kun hvis den ejer det nye IVS. Ellers er det jo bare et lån du tager i din eksisterende virksomhed. Hvis det er den eksisterende virksomhed der stifter så må du godt men

1

Du må ikke trække beløbet fra skattemæssigt - der er ikke fradrag for stiftelsesomkostninger. Det betyder, at du når du laver årsregnskab, sammen med givet en række andre reguleringer fra driftsresultat til skattemæssigt resultat, skal lægge disse 670 kr til igen

2

I det omfang der måtte være moms på noget i stiftelsen må du trække momsen fra

Du kan også lade det ny IVS selv betale men:

Du skal jo sørge for at kaptialen ikke kommer under halv, så det betyder mindste kapital 2x 670 + 1 krone ved stiftelsen OG du skal i mine øjne også stifte med meget mere for ikke at komme i problemer med kaptialberedskabet http://johnhannover.blogspot.dk/2014/02/kapitalberedskabIVS.html 

Det betyder, at det måske er lettere selv at betale stiftelsen. Jeg mener i øvrigt det skal stå et sted i stiftelsesdokumenter, om selskabet betaler men husker det ikke præcist

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Mange tak for dit hurtige svar. Jeg tror vi følger dit råd, og betaler det selv, det er nok nemmere når det ikke handler om et større beløb :)

vh

Kristian

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)