Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Startede i Nørresundby, ender i Thailand

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 13
Indlæg ialt: 100
Fra  DigitalAalborg.dk Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Mit navn er Rami Najmi, jeg er 24 år gammel og arbejder som supporter i Chiang Mai Thailand, for en dansk IT virksomhed der hedder VSI-Group. Jeg kommer fra en dejlig by i det nordlige Danmark, Nørresundby. 

Jeg vil prøve at forklare, så godt som jeg kan, om min oplevelse omkring det med at arbejde i udlandet.

Det hele startede med at jeg søgte et job hos firmaet CM-Network, der i sin tid havde kanon stor succes bla. med deres koncept, PointShop. CM Network manglede en Customer Care Agent til deres afdeling i Dubai, De Forenede Arabiske Emirater. Og da jeg selv er araber, og selv har arbejdet meget indenfor samme fag, fandt jeg det kun endnu mere spændende at prøve det med at arbejde i udlandet. 

Jeg kom til samtale, og fik jobbet! Det var rigtig stort for mig, og jeg var utrolig glad. Jeg følte det her var et springbræt til at komme videre. Ikke fordi jeg var træt af der hvor jeg var, men nogle gange SKAL man gribe den chance livet byder en. 

Nå, men jeg får lejet min lejlighed ud, solgt diverse møbler osv osv. Det hele kørte som det skulle. Jeg havde holdt afskedsfest og sagt pænt farvel til alle venner og familie. Jeg skulle afsted fra Aalborg 1. december, og havde derfor inviteret nære venner og familie til morgenbrød på min fars pub John Bull Pub i Aalborg. Jeg skulle flyve fra Aalborg kl 12, og vi mødtes på pubben klokken 9. 

Præcis klokken 11:20 bliver jeg ringet op med denne nyhed: "Rami, du har desværre ingen grund til at komme til Dubai, da vi ikke kan ansætte dig alligevel". 

Det måtte være en joke tænkte jeg, og ringede straks til min "kontaktperson" for at få det bekræftet, og ganske rigtigt, så kunne de ikke ansætte mig alligevel. Grunden til det var, at fordi jeg tidligere har ejet et domæne hvori der indgik ordet "point", så havde de ikke brug for mig. Og så mente de også at min storebror arbejde i en konkurrerende virksomhed. Men det jo deres holdning. 

Jeg kan ikke gøre noget, jeg har alt i 2 kufferter, og er på vej mod lufthavnen. Jeg rejser afsted mod Dubai. 

Jeg lander i Dubai, og mødes med den kontaktperson som jeg havde været til samtale hos. Og heldigt nok, skaffer han mig et værelse hos et par han bor til leje ved. Det par jeg boede til leje hos, var en af grundene til jeg kunne stå op med et smil på læben trods den nyhed jeg kom til Dubai med. Fantastisk dejlige mennesker der ville gøre alt for at jeg havde det godt, og jeg er taknemmelig for det hver dag. 

Men her var jeg så, i Dubai uden job, som jo i og for sig var grunden til at jeg tog derned. Jeg fik så søgt en masse job, og fik igennem min storebror og nogle venner i Danmark, skaffet mig et godt netværk. Og igen, havde det ikke været for det par jeg boede hos, og for kontaktpersonen som skaffede mig værelset, så var jeg taget hjem en uge efter. Men det gik godt, og jeg kunne godt mærke på mig selv at udlandet var mere mig, når det galt arbejde. 

Jeg nyder alle de goder der er i Dubai og får brugt en masse penge. Det var nu også en oplevelse, men en dyr en af slagsen. 

Samme dag som jeg rejser fra Danmark af, rejser min gode kammerat til Thailand for at holde nytår. Og min holdning til Asien har altid været sådan lidt, at det måske ikke rigtig var noget for mig. Men jeg får snakket en del med min kammerat imens jeg er i Dubai, og han bliver ved med at sige jeg skal komme ned til ham for at holde nytår. Jeg får tænkt mig godt igennem om det er noget jeg vil, og inderst inde ved jeg godt at jeg jo bare er på ferie, nu hvor jeg intet job fik som lovet. 

Jeg ringer til ham og siger, Anders - jeg bestiller billetten nu! 

Efter at havde bestilt billet og gjort mig klar til at drage videre i den store verden, begynder jeg at tænke over jobmulighederne i Thailand. Jeg søger lidt på nettet og var så utrolig heldig at falde over en jobannonce fra VSI-Group. 

De søgte en IT supporter, med speciale i Prestashop og Wordpress - systemer jeg nærmest har set vokse op!

Jeg søgte stillingen med det samme, og fik kontakt med Peter, der er partner i virksomheden. Vi aftaler at holde et Skype møde, og jeg tror roligt man kan sige vi begge to godt kunne mærke hvad vi hver især havde at byde på, og at det måske kunne gå hen at blive godt. 

Efter jeg har holdt nytår og nydt godt af de dejlige strande og drinks i Thailand, aftaler vi at jeg skal jeg komme til Nord Thailand Chiang Mai til nærmere jobsamtale og for at møde holdet. Det er selvfølgelig også her kontoret er placeret. 

Og ja! Det gik godt. Aldrig har jeg været så glad for at komme på arbejde, aldrig har jeg været så livsglad. VSI-Group er den bedste virksomhed jeg nogensinde har arbejdet for, og det bliver kun bedre og bedre for hver dag. 

De har taget så godt imod mig, og det er jeg evig taknemmelig for. 

Et eller andet sted vil jeg også godt takke CM Network for ikke at have givet mig det arbejde som de havde lovet, for ellers var jeg aldrig endt her :-). 

Selvfølgelig er det ikke alle der er lige så heldige som mig at havne i sådan en situation. Men havde jeg aldrig været stærk, og sagt til mig selv at jeg nok skal klare det, ja, så var jeg som sagt heller aldrig nogensinde havnet i VSI-Group.

Hakuna Matata – Rami Najmi

 

 

 

Hjemmeside & SEO :: DigitalAalborg.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Tillykke Rami Yes

Du har været modig. Både i din beslutning og at drage afsted, men også ved ikke at lade modgangen ødelægge dig. Du har kæmpet og forblevet positiv, og nu lever du en drømmetilværelse. Hvor er det fedt at høre Big Smile

Hilsen Morten

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Fed historie Smile

Fra Herning
Tilmeldt 4. Apr 11
Indlæg ialt: 332
Fra  Ur-eksperten.dk Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Kanon historie :-) 

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Cool historie :-)

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Tilmeldt 11. Dec 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rami

Tillykke med dit arb. Jeg er selv fra Nørresundby og vil hører hvilke firma din storebror arb. i? og om han selv laver noget privat?

Mvh

Hassan

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)