Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaring med yourpay

Side 22 ud af 34 (335 indlæg)
Tilmeldt 28. Sep 11
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

R.L - Fuldstændig enig, vores konverteringer er steget med 10% efter vi har fået vores egen indløsningsaftale med Credorex hvor kunderne ikke tvinges til at oprette konti osv.

Lars Ove: Godt valg med Credorex, har kørt med dem siden ewires konkurs og det er bare perfekt, Credorex er jo så også et helt andet større selskab / bank end ewire var og end yourpay er.

Tilmeldt 26. Jan 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Har du kigget på at tage imod Bitcoin?

Tilmeldt 16. Aug 14
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad være at tøre bitcoin det er ikke en ægte valuta den er et 100% kunstigt produkt den har ingen værdier eller garantier bag sig den kan crashe totalt på gå minutter

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 536
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 00:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Emnet er Yourpay - og folk skriver om diverse andre betalingsløsninger - det kan man ikke bruge til noget....

Hvad er erfaringerne med Yourpay nu efter de er godkendte. Svartid på henvendelser, godkendelser og hvordan kører det generelt, både mht. udbetaling, håndtering osv.?

Start webbutik med PrestaShop

Besøg JOJOBA.DK og find unikke gaveideer og flotte ting til hjemmet

Tilmeldt 2. Jul 09
Indlæg ialt: 84
Fra  IPP Europe ApS Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle 

Der er vist ved at være tiden hvor vi deltager lidt aktivt i debatten omkring Yourpay, og giver vores kommentarer til rejste spørgsmål og nogle af kommentarerne i tidens løb.
Først og fremmest vil jeg gerne takke alle for at deltage i debatten, da det er sådan, at der kommer mange synspunkter på banen. Jeg ser det ligeledes som rigtigt stærkt og godt for sammenholdet blandt danske iværksættere og godt for de kommende iværksættere, at se at det er okay at have mange spørgsmål til tingenes tilstand. 

Ewire vs Yourpay

Vedrørende sammenligningen mellem Yourpay og Ewire, håber jeg på alles forståelse når jeg påpeger der i debatten har været mange halve sandheder ude på forummet.

Ewire var kortindløser OG en elektronisk pengepung, hvor Ewire konverterede "danske kroner" til elektronisk valuta, og herfra konverterede dem tilbage når man som forretningsdrivende (manuelt) hævede dem i Ewires system.
Yourpay er IKKE en elektronisk pengepung og konverterer derfor ikke pengene til en elektronisk valuta. Yourpays rolle er at stå for kortindløsning for vores kunder og varetager derfor cash managment for disse, og er derfor omfattet af juridiske forpligtigelser og krav som sådan.

 

Finanstilsynet
Finanstilsynet blev særligt i forbindelse med Ewires konkurs opmærksom på den økonomiske risiko som paragraf 38 selskaberne har i forbindelse med deres forretningsdrift, og især risikoen hvis ledelsen ikke agerer korrekt. Dette har i Yourpay’s opstart smittet af på hvilke krav der er blevet stillet til Yourpay, og Finanstilsynet har naturligvis været meget omhyggelige med at godkende Yourpay.

Derfor tog denne proces lang tid, og sådan er dette. Hellere en god opstart, end noget skrammel senere.

 

Indløsning og Cash Management

Vi har i forbindelse med etableringen af vores drift – i et rigtig godt samarbejde med Finanstilsynet - udfærdiget procedurer for at sikre kundernes økonomiske midler bedst muligt. Vi ønsker under ingen omstændigheder at havne i bås med Ewire, hvilket heller ikke vil ske.

Yourpay’s procedurer sikrer at kundernes tilgodehavender – som kommer fra vores indløsningsbanker - indbetales på selvstændige systemkonti i vores bank, som Yourpay ikke har ret til at bruge til andet end økonomiske midler der overføres til vores kunder. Vi har opbygget et system der svarer til bl.a. advokaters klientkonti. 

Der vil således ikke ske en sammenblanding af Yourpays egen drift med kundernes midler.

Herudover er det naturligvis ansvarspådragende for Yourpays ledelse hvis vi bruger af kundernes midler, og sandsynligvis også strafbart.

 

Hvad er Yourpay? (Den internationale forklaring)

Yourpay er Payment Facilitator (såkaldt PF), og handler således på vegne af banker som vi samarbejder med.
Hermed forstås at Yourpay foretager en vurdering af hver ansøgning om indløsningsaftale, indhenter alt juridiske dokumentation og dokumentation i forhold til hvidvaskning, og såfremt Yourpay finder kunden acceptabel, og uden høj risiko, sender vi kunden til aktivering hos vores indløserbank, der herefter forestår den endelige godkendelse til betalingsindløsning for vores kunde (fx webshop).
Vi forsøger altid at få alle kunder godkendt ved minimum to indløserbanker, således at hvis én bank driftsmæssigt går ned, vil kunderne forsat have adgang til indløsning af betalingskort.

Da Yourpay er godkendt som selvstændig Payment Facilitator, ønsker bankerne vi samarbejder med ikke at blive nævnt ved navns nævnelse, fordi dette er ikke nødvendigt. Der er også konkurrencemæssige forhold at tage hensyn til i denne forbindelse, så vi har lovet ikke at offentliggøre navnene på bankerne. Det kan nævnes at de er internationalt opererende, og har en anseelig størrelse.

 

Indløsningsaftaler

For god ordens skyld skal pointeres at ikke alle ansøgere nødvendigvis kan få en indløsningsaftale, heller ikke hos Yourpay.
Vi er underlagt vores indløserbankers krav til kunderne, og herunder er der typer af webshops der ikke kan godkendes, enten på grund af deres natur, eller simpelthen fordi vores banker finder deres forretning for risikofyldt.

Vi kan derfor aldrig garantere at fordi man uploader en ansøgning, så er man berettiget til at få en indløsningsaftale.

Hvorfor virker endnu VISA Electron ikke hos alle?

Godkendelsesproceduren hos vores indløserbanker tager længere tid end forventet, og forklaringen på hvorfor ikke alle kunder kan køre VISA Electron beror på at vores primære indløserbank er bagefter med at behandle ansøgninger.
Indtil de er igennem hele stakken af ansøgninger kan vi derfor ikke facilitere VISA Electron betalinger for alle, men kun for kunder der –løbende – er godkendte.

 

Hvorfor får nogle kunder deres penge én dag før alle andre?

Yourpay har i dag sine systemkonti hos en stor bank. Dette betyder at vi for kunder i denne bank gennemfører overførsler til kunderne som interne transaktioner, som derfor bliver øjeblikkeligt frigivet når vi eksekverer dem.
Derfor er der ikke den ene dags forsinkelse i overførslerne, som der er, når der overføres mellem to forskellige banker.

 

Vil det forblive sådan?

Nej, ikke nødvendigvis.
Vi forsøger konstant at optimere forretningen til størst glæde for vores kunder, og vil derfor, så vidt muligt, være til stede i de mest brugte banker, samt den bank hvor vi får mest "valuta for pengene".
Det er vigtigt for os at vi kan servicere dig som kunde, og vi skal derfor altid tilpasse os dine behov.

 

Hvorfor er der til tider længere svartider på supportmailen?

Yourpay er fortsat et lille team som brænder for økonomiske tjenester online. Vi har sammensat et hold således vi favner vores og dine behov bedst muligt, og opnår det bedste samspil på tværs af vores kompetencer. Men vi er ikke ret mange personer, endnu.
Derfor er det således, at ved komplekse opgaver har vi ikke 5-10 mand som lige kan træde til, hvilket gør at nogle opgaver må afvente at den igangværende opgave først afsluttes.

Vi arbejder på at forbedre dette, og håber på at vi i starten af 2015 kan præsentere flere supportere, som er tilkoblet Yourpay, og vi dermed kan løse flere komplekse problemstillinger samtidigt.

 

Såfremt der er behov for at debattere nogle ting, som ikke nødvendigvis skal vendes offentligt, er I velkommen til at skrive til mig direkte: mag@yourpay.dk. Supportspørgsmål skal dog, som altid, sende til support@yourpay.dk

Herudover vil jeg, forsøge at besvare indlæg herinde, men bær over med mig, hvis jeg ikke nødvendigvis kan nå at besvare alle som skriver herinde.
Den daglige forretning skal først og fremmest passes. 

Med venlig hilsen
Mathias Gajhede

Tilmeldt 28. Sep 11
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 00:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres information. Ang. de sikrede klientkonto, så antager jeg i sender fuld dokumentation og oplyser jeres kunder om dette, ellers er det jo bare ord.

Ang. ansvaret for ledelsen for brugernes penge havde ewire også, det forhindrede dem ikke i at tømme selskabet for brugernes penge.

Som udgangspunkt er det en fremragende ide for jer med modregningsfri konti, så længe i har dokumentationen til at bevise det rent faktisk forholder sig sådan. Det vil øge tilliden til yourpay helt enormt. 

 

 

 

Tilmeldt 2. Jul 09
Indlæg ialt: 84
Fra  IPP Europe ApS Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg vil nødigt drage en parallel mellem Ewire og Yourpay, da virksomhederne er meget forskellige.
I forbindelse med Ewires håndtering, skete dette meget anderledes, da de konvertede den danske krone til en elektronisk valuta, og så konverterede denne retur igen.
Når dette gør sig gældende, har du som kreditor ikke samme garantier og sikkerheder for dine midler.

For god ordens skyld, skal gøres opmærksom på Yourpay ikke har, ligesom Ewire havde, væsentlige indestående på systemkontiene.

Ewire må, desværre, anses som skrækscenariet der rystede markedet, men det gør selvfølgelig ikke alle til kriminelle.
Såfremt Yourpays ledelse misligholder sit ansvar, ved at bruge dine penge som forretningsdrivende (jf. ovenstående), vil det selvfølgelig være ansvarspådragende, og vores vurdering er at det sansynligvis vil være strafbart.

Yourpay agerer udelukkende som Payment Facilitator, og overfører automatisk enhvert tilgodehavende til den erhversdrivende - på lige fod med Teller, Euroline, Swedbank og lignende konkurrenter i markedet.

Best Regards
Mathias Gajhede 

Tilmeldt 14. Jun 13
Indlæg ialt: 65
Fra  Warmthru Denmark Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg havde ellers besluttet mig for ikke at samarbejde med Yourpay mere efter startskuffelserne, men vendte alligevel 180 grader. De skal sgu´ ha´ en chance til. Der skal altid være plads til en ny begyndelse. Deres initiativ er jo udmærket, fordi de små webshops (som vores) har jo brug for en forretning som Yourpay.

Mit første indtryk, efter at jeg genoptog samarbejdet, er absolut positiv. Systemet fungerer rent teknisk udmærket (afprøvet med OpenCart – VISA og MasterCard) og tilbyder foruden VISA og MasterCard også rent Dankort, selv om jeg ikke tror at der er mange, som bruger det mere. Deres supportservice er også ganske tilfredsstillende og kan i princippet godt hamle op med hvad de store kan tilbyde, måske er den en anelse langsommere. Det er mit indtryk, at Mathias Gajhede står for det helt alene. Hvis det er tilfældet, har han jo nok at se til det og må tage tingene i den rækkefølge som de kommer.

Jeg vil slutte med at sige: Foreløbig tillykke til Yourpay med deres succes og vedholdenhed. Tidligere fejlgreb er hermed tilgivet og jeg håber og tror på at vi bliver en tilfreds kunde.Wink

Tilmeldt 28. Sep 11
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias Gajhede:

Jeg vil nødigt drage en parallel mellem Ewire og Yourpay, da virksomhederne er meget forskellige.
I forbindelse med Ewires håndtering, skete dette meget anderledes, da de konvertede den danske krone til en elektronisk valuta, og så konverterede denne retur igen.
Når dette gør sig gældende, har du som kreditor ikke samme garantier og sikkerheder for dine midler.

For god ordens skyld, skal gøres opmærksom på Yourpay ikke har, ligesom Ewire havde, væsentlige indestående på systemkontiene.

Ewire må, desværre, anses som skrækscenariet der rystede markedet, men det gør selvfølgelig ikke alle til kriminelle.
Såfremt Yourpays ledelse misligholder sit ansvar, ved at bruge dine penge som forretningsdrivende (jf. ovenstående), vil det selvfølgelig være ansvarspådragende, og vores vurdering er at det sansynligvis vil være strafbart.

Yourpay agerer udelukkende som Payment Facilitator, og overfører automatisk enhvert tilgodehavende til den erhversdrivende - på lige fod med Teller, Euroline, Swedbank og lignende konkurrenter i markedet.

Best Regards
Mathias Gajhede 

 
Der er en direkte parrallel til den tilladelse i har, den begrænsede, det er præcis den ewire havde. Ewire var under de samme lovkrav som i er, selvom finanstilsynet stiller individuelle krav så ændrer det ikke ved at ledelsen i ewire var under samme ansvar. Det er defor det er en rigtig god løsning og have modregningsfri klientkonti og selvfølgelig kunne dokumentere det.
 
Ang. payment facilitator så ændrer det ikke ved det faktum, at i opbevarer brugernes penge - det er jo det som er det afgørende her. 
Tilmeldt 2. Jul 09
Indlæg ialt: 84
Fra  IPP Europe ApS Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Skanse72

Jeg kan kun give dig ret I at vi har samme godkendelse, som Ewire havde oprindeligt.

Ift. paralleller til andre økonomiske områder, så er alle banker i Danmark også godkendt hos Finanstilsynet.
Men det gør ikke bankerne mere risikobetonet - til trods Roskilde Bank og Amagerbanken gik konkurs med massive tab for aktionærer, erhvervsdrivende og privatpersoner.

Jeg forsøger bestemt ikke at negligere synspunktet, men blot gøre opmærksom på der, desværre, altid er brodne kar iblandt.
Den økonomiske krise har taget livet af mange, og kun de stærkeste vil stå tilbage når Danmark igen kører for fuld fart.

Når det så er sagt, som du også gør opmærksom på, stiller Finanstilsynet individuelle krav udarbejdet på den enkelte virksomhed.

Jeg vil bestemt ikke benægte at der er en risiko forbundet med modtagelse af betalinger på internettet.

Vi har, af risikomæssige hensyn til den erhvervsdrivende, valgt at udbetale pengene direkte til virksomhederne - fuldkommen automatisk, således du som erhvervsdrivende ikke løber en væsentlig økonomisk risiko.

Herudover vil jeg gerne gøre opmærksom på at da Yourpay ikke konverterer pengene til elektronisk valuta, så den enkelte forbruger kan kræve pengene tilbageført, såfremt Yourpay, mod forventning og nuværende økonomiske tilstand, skulle gå på rumpen.

Best Regards
Mathias Gajhede

Side 22 ud af 34 (335 indlæg)