Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb og salg i USA

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Oct 13
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 02:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey alle…

Jeg har lidt problemer med at forstå hvordan jeg skal bogføre følgende:

Jeg har en webshop der sælger smykker (.com domæne). Alle mine kunder er fra US.

Når jeg får en ordre, bestiller jeg smykket hos min dropshipper, der sender det videre til kunden.

Min dropshipper er i USA.

Al overførsel af penge går igennem paypal.

Er det en service jeg yder? Som i at jeg formidler kontakt mellem køber og sælger?

Kan nogen guide mig til hvad jeg skal gøre (eller eventuelt hvor jeg kan læse mig til det)

Jeg har søgt her på amino, men kan ikke finde noget der passer på min situation.

Tak :)

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 14. Oct 13
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret Kah.

Det hjalp :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg tror ikke helt jeg er med. Du sælger fysiske smykker som så leveres direkte fra USA dropshipper til USA kunde. Hvem fakturerer kunden - hvis du gør så er det vel ikke lige en ydelse?

Omvendt er det jo heller ikke alm eksport da varen jo aldrig er i DK - men er det dig der fakturerer kunden i USA for et fysisk smykke, så er det i det mindste ikke en ydelse du sælger men en vare til 3.land uden for EU - og får du faktura fra USA som DU betaler herfra - så må det jo være køb af vare fra uden for EU som jeg ser det (hør nu gerne en revisor) - men i alle fald ikke ydelse (som er noget ikke fysisk - en service / en rettighed osv) men fysisk smykke er vare 

Hvis du får provision bare (ex 15% på alt salg fra den der sender og han så sender faktura til sin kunde) - altså at du ikke fakturerer kunden der modtager - så er det en provisionsindtægt - en ydelse - men er det sådan det foregår?

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Oct 13
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Jeg tror du har forstået det korrekt.

Kunden fra USA, køber et produkt fra min side/shop og jeg sender fakturerer til kunden via email.

Jeg køber herefter varen i USA af min leverandør, som så sender varen (fra USA til USA).

Jeg får som sådan ikke en faktura fra min leverandør, men jeg sender pengene via PayPal.

Så mit overskud er det der er tilbage :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis du driver det som virksomhed så vil det ikke være nok bare at ha paypal kontoudtog som eneste. Du ma ha et eller andet der bekræfter udgiften fra leverandøren når han får penge fra din paypal, normalt en faktura så du får den bogført som udgift og du bør også ha et bilag/faktura på dit salg til kunden i en eller anden klar form, som indtægt at bogføre

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Oct 13
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, det vil jeg så finde ud af.

Tak.

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis ikke det er en ydelse skal du importreg. Men for at man skal det skal varen ankomme til tolden i dk. Du har jo en faktura da du sender en til din kunde hvor du snføre din svarens pris pluds din provision.ion Eller bare din salgspris.

Kontoen fra payball siger bare at din kunde har betalt

Du må jo få noget dokomentat på du har købt vare

Tilmeldt 14. Oct 13
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg får ikke provision. Jeg sælger bare en vare for 2 kr. som jeg så går hen og køber for 1 kr. et andet sted. 

Men jeg får aldrig varen i hånden. Min dropshipper sørger for forsendelse.

Pt. er den eneste dokumentation den overførsel jeg laver fra PayPal til min dropshipper.

:) 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)