Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brev fra 3F

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 30. Jan 13
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino håber i kan hjælpe mig her

Jeg har en virksomhed med 11 ansatte (deltid)

Jeg betaler deres løn, feriepenge, Am bidrag, ATP, osv osv.

Virksomheden købte jeg for cirka 1.5 år siden, vi overtog ingen ansatte(hvilket også stod i  købskontrakten) alle blev fyret og nogen genansat.

Idag fik jeg et brev fra 3f der hvor de fortalte om en masser regler angående deres nye overenskomst

Jeg har personligt aldrig meldt mig til en overenskomst og er ikke medlem af HORESTA.

Den tidligere ejer havde heller ikke nogen overenskomst.

Jeg læser det tre sider lange brev igennem og her står der efter alle deres hjernedøde aftaler med HORESTA.

____________________________________________________________________________________________________________________________________

Efter det oplyste er din virksomhed ikke medlem af HORESTA Arbejdsgiver.

Din virksomhed er i henhold til vores overenskomstregistrering omfattet af hovedoverenskomsten gennem en aftale om at følge hovedoverenskomsten eller gennem et tidligere medlemskab af HORESTA arbejdsgiver.

Der kan også være tale om, at hovedoverenskomsten i henhold til lov om virksomhedsoverdragelse er fulgt med over fra tidligere indehavere.

____________________________________________________________________________________________________________________________________

Jeg ringer til 3f og de siger at de tidligere ejere var medlem, jeg begynder at spørge ind, men svarende bliver afvigende og de siger de vil vende tilbage til mig efter påske.

Jeg er 100% sikker på den tidligere ejer ikke var medlem af noget, men jeg ved ikke med de forrige ejere.

Er det her et scam fra 3f side? prøver de at suge mig ind i deres spind.

Eller er det "reelt nok" er jeg blevet medlem af noget uden jeg har fået noget at vide?

Fra Taastrup
Tilmeldt 30. Dec 13
Indlæg ialt: 117
Fra  FCIC Consulting Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skriver det er 1,5 år siden du overtog virksomheden - burde de så ikke havde taget kontakt til dig noget før?

Hvis du driver en virksomhed under 3F´s kompetencer, så er de da klar over at virksomheden eksisterer (eks. vejlegården)

Jeg anser det som et spin for at få dig til at tegne en overenskomst med 3F - men det er du jo ikke forpligtet til - og skulle du have overtaget en overenskomst kan du jo opsige den - der er frit valg, man skal bare have en overenskomst.

Fra Aarhus
Tilmeldt 30. Jan 13
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg forstod det i telefonen, så fulgte overenskomsten med i købet af virksomheden, hvilket jeg synes er højst besynderligt når det ikke er nævnt og alle blev fyret og ansat uden overenskomst hvad der fremgik af ansættelse kontrakterne.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

det lyder også i sig selv lidt mærkeligt at alle blev fyret og genansat - uanset ansættelseskontrakter, hvis det er samme CVR nr du kører og overtog - og selv hvis alle blev købt af en anden, lyder det som noget der kunne bestrides faktisk, men i alle fald klart, hvis du har overtaget hele virksomheden

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus
Tilmeldt 30. Jan 13
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er et helt nyt CVR nummer, alle blev sagt op af den tidligere arbejdsgiver, så vi havde "ren røv at trutte i"

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

godt

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Jan 07
Indlæg ialt: 252
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis der er tale om virksomhedsoverdragelse følger forpligtigelser og rettigheder vel med.

bb

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)