Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Modtage afbetaling og give kredit i webshop

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dennis,

Jeg har lige dyrket sagen lidt siden i går. Lad os ikke tage detaljerne omkring den enkelte sag i dette forum - dels af hensyn til debitor, dels af hensyn til merchant, og dels af hensyn til den civilretlige sag, der kører.

Men det var en uheldig sag, hvor vi - trods merchants beskrivelse - holdt ham skadesfri. Og der var ikke anvendt NemID i sagen (skete før vores implementering af NemID). Der blev ikke blot påberåbt sig "wasn't me".... Politi og myndigheder var involveret.

Anyway: Vi prøver altid at forholde os sobert, og ønsker ikke at være urimelige. Vi håndterer tusindevis af transaktioner hver måned, og den absolutte majoritet kører upåklageligt. Enkelte sager kan være "grænsetilfælde", som kræver nøje inspektion.

Håber, ovenstående er tilfredsstillende. Ellers er du velkommen til at kontakte os direkte (skriv evt. til mig på jl@viabill.com)

Mvh Jan fra ViaBill.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 07:48
Hvor mange stjerner giver du? :

For god ordens skyld opdaterer jeg lige denne tråd, en sidste gang for mit vedkommende.

Jeg blev i går kontaktet af ViaBill, der både telefonisk og skriftligt har bekræftet at de bortfalder deres regres mod os, og vi dermed holdes skadesfri.

Jeg fik samtidig en forklaring på forløbet, og som altid er der flere sider af samme sag. Min gengivelse har været 100% korrekt, men jeg kender nu også til sagsforløbet fra ViaBills side, og det ændrer noget på min skuffelse over dem. Tingene kunne sandsynligvis være håndteret lidt anderledes, men det har de også taget konsekvensen af.

Den store "synder" er vores retssystem, der en gang i mellem beskytter folk der ikke har rent mel i posen, og dermed efterlader virksomhederne som de store tabere.

Sagen er dermed afsluttet for mit vedkommende, og med de nye oplysninger fra ViaBill, har jeg også valgt at redigere mit indlægGoogle+

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Nå, det er vel kun fair at opdatere denne tråd, da ViaBill nu har ændret i deres vilkår så de fremover holder webshops skadesfri i tilfælde af 3. mands misbrug.

Belært af erfaringerne skal jeg naturligvis lige have det på skrift, men det vil betyde at vi igen vil tilbyde ViaBill som betalingsmulighed, da det var vores eneste (men også ret væsentlige) anke mod ViaBill.

Vi har ikke haft andre problemer med dem, da vi brugte det. Betalingerne faldt til tiden, og alt andet var som det skal være.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)