Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af virksomhed, men er det en dødsejler?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Nov 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

 

Jeg har et par knægte som kører gokart, og det tager til nu, vi er væk hver eneste weekend fra april til Nov. måned.

 

Hver week er det afsted i 2 biler, en som trækker campingvognen og en med traileren, det er hunde dyrt når man skal over broen osv..

 

Der findes jo andre muligheder.

  1. Autocamper, men de er meget dyre, og små.
  2. mandskabsvogn.( lang sprinter / carfter )

 

Det er mandskabsvognen vi er mest hug på, og derved oprette et firma til formålet.

 

Men hvor gør vi med drengene og min kone og vores mek, skal de være ansat i firmaet?

 

Vi har sponsorer, men ikke nok til at de kan løbe rundt, må vi selv dække et evt underskud?

 

Vi har også et andet lille firma, som sælger auto dele, men blot fritidsfirma, kan man kombinere disse to med fordel?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg kan ikke rigtigt se hvad det gir at oprette et firma til det formål hvis det er hobby. Er det for at kunne trække udgifter fra i sponsor indtægter, så mener jeg ikke et firma er nødvendigt men jeg kender jo ikke beløbene

Tror det kan blive kompliceret med et firma til køre hobbyen i - og ansatte hustru og mekaniker (indflydelse på dagpenge ret f.eks.) skatteindberetninger, skal bilen udløser skat af fri bil og en masse andet. Jeg synes det er alt for kompliceret til noget som helst andet, end en tur op til en godkendt revisor og få det gennemgået med en helt konkret plan i hånden

vil i kunne trække lidt fra i autodele firmaet for at sponsorere hobbyen - tjo måske måske ikke. Jeg ville ikke gøre det uden en ægte revisor havde sagt god for det ud fra noget mere konkret, eller ud fra et bindende svar fra skat. Havde det været 3. mand i støttede for reklame så jo, men rent jer selv, bestemt noget man bør få vurderet helt konkret

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Nov 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Iddeén ville være at vi kun skulle starte een bil op til stævner osv..

Forskellen på at smide 2 biler med trailer over broen, kontra en varerbil jo jo stor. plus vi slider begge vores biler ned på alt den trækkeri.

Når der kommer sponsere kroner ind, bliver det også nemmere at håndtere i et firma.

Moms fra udgifter til grej, vil vi kunne trække fra.

Har du et andet forslag, er vi lødhør.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der udsigt til at der tjenes penge på dette projekt? Tjenes = at der skal betales skat. Ja så er der en mulighed i projektet. Hvis ikke udsigt - så har det mere karakter af hobbyvirksomhed. Dermed ikke fradrag i skatten. 

Tilmeldt 20. Nov 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er altid målet at tjene penge, om det er muligt ved jeg endnu ikke.

Målet er at udvikle vores kører samt vi har råd til at forsætte, pt bruger vi 70% at budgettet på transport til og fra stævner.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)