Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indkøb af brugt værktøj

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Nov 12
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg kører og slår græs i mit lille firma, og har i den anledning indkøbt mig en græsslåmaskine igennem dba.dk 

Maskinen har jeg betalt af egen lomme, men hvordan er det nu reglerne er for at trække dette beløb ud af firmaet. Jeg husker noget om at momsen kan man ikke gøre noget ved da den er købt brugt og privat, men beløbet er vel fuld fradragsberettiget ?? 

Jeg går ud fra jeg også skal lave en transaktion i mit regnskabsprogram (Billy´s Billing) som "Indskud af ejer" ?

Det er første gang jeg køber noget ind i firmaet, så vil helst gerne gøre det rigtigt..

Mvh

Stefan - Servicelinien.dk 

Fra København K
Tilmeldt 19. Nov 13
Indlæg ialt: 41
Fra  Billy's Billing Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Stefan,

En god tommelfingerregel er at afholde sig fra at lave private udlæg for sin virksomhed. 
Når man laver et privat udlæg bruger man jo penge, som ikke tilhører firmaet, men ens egen økonomi, og at blande de to ting sammen, kan skabe bøvl i regnskabet. 
 
I Billy’s Billing, skal du jo, som du også selv er inde på, oprette en manuel transaktion, hvor du fortæller programmet at du har brugt penge, som ikke tilhører en firmakonto, men derimod en privatkonto. Med andre ord, skal du lave en mellemregning med dig selv. 
 
Du kan se, hvordan du opretter og bogfører et privat udlæg her: https://billysbilling.dk/support/v2/article/privat-udlaeg-saadan-opretter-du-den
 
Når firmaet skal betale pengene tilbage, er der to måder, hvorpå dette kan køres. Du kan vælge at firmaet betaler pengene med det samme, eller du kan vælge at firmaet først betaler pengene i fremtiden. Afhængigt af dit valg, skal du bogføre på to forskellige måder. 
 
Husk, at du fremadrettet også kan skrive til os på billy@billysbilling.dk, hvis du har brug for hjælp. 
 
Mange hilsner
Billy's Billing
Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Trine Pedersen:

En god tommelfingerregel er at afholde sig fra at lave private udlæg for sin virksomhed. 
Når man laver et privat udlæg bruger man jo penge, som ikke tilhører firmaet, men ens egen økonomi, og at blande de to ting sammen, kan skabe bøvl i regnskabet. 

Ja, hvis man gik og købte småting ind hele tiden, har du sikkert ret.

Men der kan nu være masser af gode grunde til at man betaler fra sin private konto først, for så at lade det indgå i regnskabet efterfølgende. Først og fremmest selvfølgelig fordi man simpelthen ikke HAR penge nok stående i firmaet til større anskaffelser endnu.

Men jeg oplever f.eks. at måtte bruge vores private konto, fordi firmaet/hjemmesiden vil have visa-kort, hvilket vi har privat, men ikke til firmaet.

Eller firmakortet driller i dankort-maskinen og det private virker...

Eller man troede ikke, man skulle købe noget ind til firmaet og har ikke firmakortet med. Men så er det rigtig gode tilbud der bare og så betaler jeg da bare privat i første omgang.

MEN DETTE GÆLDER KUN FOR ENKELTMANDSVIRKSOMHEDER. Jeg kender ikke meget til reglerne for ApS osv., men her kan der godt være andre, meget skrappere regler.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Birte Andersen:
MEN DETTE GÆLDER KUN FOR ENKELTMANDSVIRKSOMHEDER. Jeg kender ikke meget til reglerne for ApS osv., men her kan der godt være andre, meget skrappere regler
jep det er uproblematisk i personlig virksomhed så længe man bogfører udlæg korrekt og JA der er helt andre regler for selskaber hvis man låner AF selskabet, men man må også der gerne betale privat, bogføre som udlæg og så få pengene igen. Der kan sagtens også være ansatte som selv må lægge ud for ting der pludseligt bliver nødvendigt, og det er uproblematisk

Der hvor det er problem er den anden vej, hvis ejer låner af selskabet. Så er det, selv små beløb og i 1 dag et stort problem som udløser skat hos modtager og 0 fradrag for det i selskabet + revisor anmærkning osv - så aktionærlån, selv i minimålestok er no go i selskaber, ivs aps a/s osv

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)