Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beskyttelse af koncepter, ideer og forretning

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jun 13
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man nu f.eks. har et udviklet koncept som man gerne vil have investerings kapital til eller bliver nødt til at starte småt, hvordan sikrer man sig selv bedst fra at andre bare skrider med det eller overhæler indenom med større ressourcer. Og hvordan sikrer man sig mod at dem man præsenterer ideen/konceptet for bare skrider med ideen og gør det selv?

Så vidt jeg kan forstå kan man ikke patentere ideer og koncepter. (Hvilket egentligt er forkert) Så hvad er mulighederne?

Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

FrankJor:

Så vidt jeg kan forstå kan man ikke patentere ideer og koncepter. (Hvilket egentligt er forkert) Så hvad er mulighederne?


Det er bestemt ikke forkert :)

Patenter er forkert til at starte med, og hører ikke til i et frit marked. Pantentsystemet er kun til gavn for patentindehaver og advokater, oftes store virksomheder der bruger det til at holde små ude, og øge deres margin. Det bør afskaffes til gavn for højere produktivitet (i og med der går så mange ressourcer tabt i ting vi ikke kan få lavet, samt alle de ressoucer der går ind i patentsøgning/sagsøgning ) på bekostning af at forbrugeren ender med dyrere og dårligere produkter - for ikke at tale om alle de produkter der ikke ser dagens lys. 

Når det så er sagt, så kan du underskrive en NDA med dem du presentere din ide til, men igen, det får du nok ikke så mange til(og det er stadig ikke fuld beskyttelse). Jeg ville bare komme ud over stepperne og få den presenteret, hvis din ide er det eneste værdi du kan presentere, og du ikke personligt tilføjer hovedværdien. Ja så får du squ ingen penge alligevel. Ideer er der nok af, men personer der kan tage sig af dem er det investorer leder efter. 

Fra Ludvigsen
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 373
Fra  LudvigsenPatent LudvigsenPatent - Vi beskytter din OPFINDELSE Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)