Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

køb af virksomhed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Slagelse
Tilmeldt 14. Jun 12
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Amino

hvis jeg har købt en del af en virksomhed med min egen virksomhed. Hvad hedder den konto så som jeg skal bogføre det på 

 Tak på forhånd :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

det kan man ikke sige uden at vide præcist hvad du har købt - goodwill, aktiver, kundeliste?? og en del hvad der det - er det alle aktiver (så uden moms) eller nogle få aktiver af en der forsætter (så med moms)   Der skal alle detaljer med hvis det skal virke

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Slagelse
Tilmeldt 14. Jun 12
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har købt en % del af en virksomhed. Og retten til at sælge produktet i en bestemt by hvor jeg ville få en højre %

Hvad heder den konto så som jeg skal bruge :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian Emil Larsen:
Jeg har købt en % del af en virksomhed. Og retten til at sælge produktet i en bestemt by hvor jeg ville få en højre %
stadigt alt for lidt du forklarer.

Er du personlig virksomhed?

hvordan købt en del af en virksomhed - har du købt aktier som person eller som virksomheden eller hvordan har du fået en "del" af en virksomhed - er det privat du har købt "en del" i form af aktier skal det ikke i regnskabet, og var det i virksomhed eller selskab ska betaling for andelen skal formentlig jo ikke være en udgift da du vel har værdi som svarer til det du har betalt = det skal i status kun. Det går nok ikke at svare korrekt uden at se kontrakten

----------------------------

Hvordan ret til at sælge til en by, har du betalt et konkret beløb i.h.t. til en kontrakt for rettigheden - jeg tror det vil være umuligt at sige hvordan du behandler regnskabsmæssigt uden at se kontrakten

Da jeg ikke tror man kan svare ud fra dine oplysninger ville jeg ofre ½ time med en revisor eller økonomimand som kunne se selve aftaler og dermed sige noget om den skattemæssige behandling og dermed den regnskabsmæssige kontering

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)