Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvordan bogføres køb fra privat person i mit firma?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey amino, jeg skriver lige herinde for at være helt sikker på at jeg får det gjort rigtigt fra starten.

Jeg køber indimellem noget designværk fra en privat som jeg bruger til nogle af mine produkter.

Han sender mig så som privatperson en faktura/regning (selvfølgelig uden moms).

For et specifikt eksempel så lad os sige at han har lavet et logo som jeg bruger i mit færdige produkt som jeg sælger.

Er det han har solgt en ydelse (som i at han har lavet mig et logo) eller er det en vare (som i at han har solgt mig et logo)?

Og hvilken konto skal det skrives ind under når jeg bogfører købet?

Mvh.

Jonas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg ville vælge ydelse men det gør ingen som helst forskel så længe det er en konto du kan se er uden moms - det er det afgørende

Hvis det er Dinero ser jeg ikke i min plan en egnet konto. Det afgørende er jo, at det er en ydelse i form af et logo du har købt (for var det en arbejdsindsats skulle den ind anderledes og skatteindberettes)

Du kunne lave en ny 4010 under salgsfremmende - logo og annoncer uden moms (og sætte moms til ingen moms) Ellers spørg Dinero direkte

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for dit svar.

Jeg bruger Dinero ja, så prøver at smide deres support en besked og ellers så laver jeg en ny konto som du har beskrevet.

Mvh.

Jonas 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)