Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firmatelefon, Fri telefoni og beskatning

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Aug 12
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Goddag aminos Big Smile

Jeg har besluttet mig at have firmatelefon til min webshop. Den billigste abonnement fra firmafon.dk, som koster 19 kr. Telefonen skal udelukkende bruges til kundeservice, altså kunder der ringer til mig. Jeg har privatnummer, som jeg ønsker at holde adskilt fra webshoppen.

jeg har allerede ekstra telefon, så skal ikke købe ny telefon. Jeg har læst om emnet om fri telefon, men det forvirrer mig mere end det gavner.

Skal jeg så betale skat af mit firmatelefon? Telefonen åbner jeg kun for kundeservice, så den skal udelukkende bruges til webshoppen

kh

mejse

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja hvis du har personlig virksomhed og lader virksomhed betale telefonen på nogen som helst måde, så skal du lægge 2600 kr på din indtægt og dermed betale skat af det beløb, uanset du har andre telefoner privat. Du kan ikke lave tro og love erklæring til dig selv.

Hvis det koster 19 kr om måneden og du har en telefon til det, vil det være galamatias at tage det ind over virksomheden på nogen måde, og komme i problem med skat af fri telefon. Læs hele denne, som jeg tror er let forståelig http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/skat-fri-telefon.html 

vh John hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Aug 12
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har enkeltmandsvirksomhed. ja, det koster kun 19 kr og kan bare betale det "privat". 

Betyder det så at jeg har mulighed for at have firmatelefon med abonnement for erhvervsdrivende, men ikke lade virksomheden betale for abonnement? Og bare betale privat? Og lade være med at bogføre det som udgift osv. 

Beklager. At jeg spørger dumt :-/ er mega forvirret 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan du godt hvis telefon leverandøren har det godt med det. Du bliver ikke beskattet i personlig virksomhed så længe du ikke lader den betale regningen. Du kan vel undgå at CVR fremgår af selve regningen og så bare betale den personligt, det er ikke et beløb de vil gi problem når du holder det helt uden for virksomheden

og det er helt ok at spørge

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Er du helt sikker på, at udelukkende erhvervsmæssigt brug af telefon betalt af firma vil udløse beskatning af fri telefon? 

Som jeg læser det, har han netop en privat telefon som han betaler privat. Han holder erhverv/privat fuldstændigt adskilt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Revisoreleven:
Er du helt sikker på, at udelukkende erhvervsmæssigt brug af telefon betalt af firma vil udløse beskatning af fri telefon? 
ja helt sikker i en personlig virksomhed og for den sags skyld også i et selskab hvor ejer er eneste ansatte og derfor ikke kan skrive tro og love til sig selv

En person i et personligt selskab vil altid skulle betale skat af fri telefon i det sekund han lader firmaet betale en telefon, det være sig en mobil eller et fastnet. Det rækker ikke at ha en anden telefon privat (det kunne man jo let ha med taletid eller andet, bare en gammel sag) EN telefon betalt af personligt virksomhed udløser skat af fri telefon. Bruges den så kun i erhverv, så sjovt nok må man fratrække helt momsen i virksomheden, men gør den ikke det, skal man tilmed dele momsen på privat brugsdel og firmadel

Som revisorelev må du jo kunne få det bekræftet i virksomheden og skulle de- helt mod ventet, påstå andet, så må du linke til lovgrundlaget

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Okay, godt at vide. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Revisoreleven:
godt at vide. 
you are welcome - Big Smile

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)