Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler for løn som voksenlærling i egen virksomhed

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. May 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 07:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Jeg planlægger at påbegynde et uddannelses forløb som plastmager voksenlærling.
Uddannelsen er opbygget af en masse AMU kurser, med praktik imellem.

Jeg vil tage praktikken i min I/S virksomhed. Dette er helt i orden med uddannelsesstedet.
Jeg er bare meget i tvivl angående løn under uddannelsen.
Fra uddannelsens side har jeg fået at vide at man normalt aflønnes af praktikstedet under hele uddannelsesforløbet som voksenlærling iht. overenskomst.

MEN i denne situation er jeg jo aflønnet af mig selv, og derfor er overenskomsten vel ikke gældende? eller hvad?

Jeg har fra mit nuværende arbejde opsparet ret til ca et halvt års uddannelse med løn. Det fungerer sådan at hvis min uddannelse er lønnet, så bliver der suppleret op fra min nuværende arbejdsgiver til min nuværende grundløn. Men en voksenlærlingeløn iht. overenskomsten er højere end min nuværende grundløn, og jeg vil derfor ikke kunne få nogen penge udbetalt fra nuværende arbejdsgiver, i det tilfælde at jeg skal være aflønnet af praktikstedet(mig selv) under uddannelsen.

Kan jeg godt bare lave en uddannelseskontrakt med uddannelsesstedet hvori der står at første halve år er ulønnet af praktikstedet, og på den måde få udbetalt min optjente uddannelsesløn fra nuværende arbejdsgiver under det første halve år af uddannelsen? Derefter vil det jo bare være op til mig selv at bestemme hvor meget jeg udbetaler i løn.

eller SKAL jeg udbetale en løn til mig selv under hele forløbet iht. overenskomsten?

Nogen som ved noget om dette område?

På forhånd mange tak! 

Tilmeldt 7. May 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der godt nok ingen som ved noget som helst om det her?

Når jeg er praktikant i min I/S virksomhed. 
Er der så nogen krav til at jeg skal være "ansat" og udbetale overenskomstmæssig løn?


Eller bestemmer jeg helt selv hvor meget/hvornår jeg overfører til privatkonto som "løn"?


På forhånd tak! :)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)