Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ewire lukket.

Side 36 ud af 49 (488 indlæg)
Tilmeldt 28. Sep 11
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange bliver formentlig nu direkte afhængige af Nets.. Sørgeligt..

Kan anbefale PayPal som alternativ - dog tager de desværre ikke imod de rene dankort.

Tilmeldt 13. Apr 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

I forbindelse med Ewire,s lukning,har jeg været inde og se deres regnskaber.

Mange mærkelige ting er sket på de sidste 3 år.

I 2011 er der et underskud på 2,3 mill samtidig oplyser de en godwill på 3,6 mill og

en udviklingsværdi på 4 mill.altså ren luft for at køre videre i 2012.

I 2012 stiger underskudet til 2,9 mill.

Når det er mangemillinærer, der envidere er advokater der er ejere og bestyrelsesmedlemmer,og envidere er under opsyn af finansstyrelsen,er det underligt ,det ikke bliver lukket ned i 2011.

Og finansstyrelsen oplyser også ,at der ikke siden 2012  er udført forsvarligt ledelse af virksomheden.

Pludselig oplyser virksomheden til finansstyrelsen  at der har været et driftmæssig overskud de første måneder af 2014.

Da det øjensynligt med en forsvarlig ledelse kan drives med  overskud,burde alle

interesanter lave en andelsforening/kreditorforening og rette henvendelse til kurator

omgående, inden materielle og immaterielle aktiver forsvinder.

Hvad enten du har 100 kr eller 70.000 kr i klemme eller du bare har tænkt dig at

starte et firma, vil styrken af en forening være antal hoveder tilstede.

Da det er gratis at møde op,burde du tilmelde dig ,og se ikke bort fra at møde evt. nye kunder

og venner til din forretning.

Tilmeldt 28. Sep 11
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er noget i afgørelsen fra finanstilsynet, som har naget mig fra første gang jeg læste den. Jeg vil meget gerne høre jeres kommentarer på nedenstående:

Det er tydeligt, at der i ewire, er en stor fordringshaver (kreditor) med hele 4 mio i udestående, hvilket er hele 50% af regnskabsposten "modtagne indbetalinger fra kunder" på næsten 8 mio. I skriftet fra finanstilsynet fremgår denne som [UDELADT]. Den 3 april (8 dage før konkursbegæringen) annonceres et møde til afholdelse den 8. april (3 dage før konkursbegæringen):

 Dvs. den største kreditor får information om, at den er helt gal i ewire, i hvert fald d.8.4.2014, måske nok allerede d.3.4.2014 (der skrives at [udeladt] IKKE LÆNGERE er interesseret) Hvis [udeladt] er en person i inderkredsen så er første tanke, at det er uproblematisk, da denne (insider) viden, om situationen i ewire jo så er naturlig, INDTIL man læser videre: 

Det skal bemærkes at sidstnævnte citat er fra afsnittet "høring", som kan læses som hændelser indtruffet efter d.11.4.2014 kl.19.30 hvor ewire trak stikket. Dog er det en yderst underlig formulering: "NU er ophørt med at lave transaktioner gennem ewire", formuleringen giver ingen mening hvis ewire var lukket ned allerede. Mindre mening giver det, HVIS [udeladt] har haft naturlig insider viden, og så pludselig melder at stoppe aktiviteten på baggrund af drøftelserne, her virker det klart som at [udeladt] ikke er fra en position med naturlig insider viden og derfor er denne insider viden problematisk.

Jeg tror ikke denne insider viden, er brugt direkte, til at trække midler ud af ewire inden d.11.4.2014 kl.19:30, det ville være for åbenlyst og i så fald skal kurator føre midlerne tilbage i boet - Problemet er også hvis [udeladt] har ændret adfærd, på baggrund af insider viden, erhvervet inden d.11.4.2014, der har betydning for størrelsen af de midler, der var tilbage i ewire efter nedlukningen. Midler som nu jo skal fordeles mellem kreditorerne.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen det er jo fint nok set - og ja "udeladt" virker jo ikke til at være ledelsen selv da det er en der har slutte med brug af ewire (og derved måske ha trukket sine penge?) Der er meget der ikke er klart her

vh john H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Apr 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

hi john hannover,ved du hvordan man kan få fat i en kreditorliste,så en forening kan dannes

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

nej desværre ikke - måske andre kan melde ind . ellers må man jo "annoncere" efter dem

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Jan 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Skanse72, du har helt ret i, at det lyder dybt problematisk.

Og ja, Finansstyrelsen har under alle omstændigheder giver Ewire ALT, ALT for lang snor og dermed ageret ubekymret i forhold til, at en masse "almindelige" mennesker, kunne tabe deres penge.

I øvrigt forstår jeg ikke, hvordan Ewire har kunnet stifte "kortfristet gæld". Selskabet har vel ikke kunnet stille kundernes penge som garanti? Der er noget HELT råddent i den sag.

Men det ser jo ud til, at Ewire har været ledet af nogle unge festaber i starten af 20'erne, som åbenbart har formået at holde Finansstyrelsen for nar, uden at der er blevet skredet ind. Det betaler kunderne nu regningen for. Det er fandme trist.

Selv ville jeg gerne hæve mine penge løbende fra dag 1, men Ewire-direktøren kunne ikke finde ud af at skaffe mig den nødvendige sikkerhedsgodkendelse, selv om jeg flere gange insendte det nødvendige materiale. Ewire ville ganske enkelt ikke af med pengene, fordi de vidste, at der var ugler i mosen. 

Men det er under alle omstændigheder skandaløst, at Finanstilsynet ikke har holdt ekstra godt øje med Ewires meget unge ledelse, der legede rundt med danskernes penge.

Det må være muligt, at gå direkte efter ledelsen i Ewire, hvis boet er tømt. 


Tilmeldt 18. Mar 14
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, Nets har monopol på det rene dankort (5019), men ikke Visa/dankortet som de fleste kunder har.

Kan man nøjes med Visa, Visa/dankort, Visa Electron, Mastercard, Mastercard Direct og Maestro er en S5 / Valitor løsning en mulighed. Hurtig oprettelse, kun billede- og konto dokumentation og ingen krav om sikkerhed.

Jeg hjælper gerne.

Mvh

Svend Erik Andersen

sea@s5.dk

 

Tilmeldt 17. Apr 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Men det ser jo ud til, at Ewire har været ledet af nogle unge festaber i starten af 20'erne, som åbenbart har formået at holde Finansstyrelsen for nar, uden at der er blevet skredet ind. Det betaler kunderne nu regningen for. Det er fandme trist.

DETTE er IKKE korrekt

undersøg nu hvem der sidder i bestyrelsen og dermed den REELLE ledelse af selskabet

og har gjort det længe - det er IKKE unge i 20'erne men erfarne folk der gemmer sig bag 20 årige..... direkte klippet fra deres års regnskab;

bag disse selskaber står

advokat

Lasse Rungholm

se her http://dk.delacour.dk/mennesker/advokater/lasse-rungholm/

og nummer to- som er to selskaber

pilot og aktionær

Per Birger Andersen

som er bestyrelses formand i ewire

http://www.tv.nu/p/10083012351325danmarktv2

http://www.proff.dk/rolle/per-birger-andersen/-/10808754/

det er spændende her at følge om finanstilsynet vil leve op til deres egne ord om at gøre personlig ansvar gældende for bestyrelsen

Side 36 ud af 49 (488 indlæg)