Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ewire lukket.

Side 35 ud af 49 (488 indlæg)
Tilmeldt 27. Sep 13
Indlæg ialt: 499
Fra  Wordpress support Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 28. Sep 11
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Bo Johannesen:

Nu skal det lige siges jeg ikke har læst alle 34 sider, men en del af det, så ved ikke om det har været oppe og vende.

Udover jeg har en del penge i klemme her, har jeg også et andet problem og det er den dokumentation jeg plejer at bruge til hver enkel af mine ordre i mit regnskab nu er væk. Dvs. hvor jeg har stående hvor meget af hver ordre der går til Ewire gybyr osv. hvad vi man nu her??

Så vidt jeg husker er ewire transaktionerne (som du kan se ved login når det bliver åbnet) fraregnet gebyrer. Jeg mener også der i kontooversigten kan ses beløbet med og uden gebyret, uanset så er det oplysninger du kan bede om fra konkursboet.

Tilmeldt 5. Jan 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen, så er det vist officielt, at vores penge formentlig er tabt.

http://borsen.dk/nyheder/virksomheder/artikel/1/281053/kunder_risikerer_milliontab_paa_konkurs_i_ewire.html

Jeg synes, at Finanstilsynet står tilbage med et stort ansvar, da man var ALT for længe om at skride ind overfor Ewires ledelse. Finanstilsynet gav Ewire tilladelse til at føre bankforretning og burde have ført bedre tilsyn.

Jeg vil opfordre alle, der står til at miste deres penge, til at opsøge en lokal politiker og stille spørgsmålstegn ved Finansstyrelsens rolle. Dette her skal vi IKKE finde os i!

Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig!

Jeg skriver selv til et par politikere,  men endnu stærkere vil det efter min mening være, hvis en eller flere journalister vil se på sagen og så derigennem kontakte relevante politikere.

FT har naturligvis siden finanskrisen været udsat for voldsom kritik (med rette). OG da Finanstilsynet er ministeren på områdets ansvar, så kan det godt være en journalist, der bringer historien kan få en politiker i tale.

Og det må nødvendigvis være Henrik Sass Larsen, der er ansvarlig for FT, da han er Erhvervs- og Vækstminister!?

Hvis/når jeg har nyt, skal jeg nok poste det herinde.

Tilmeldt 28. Sep 11
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

I følge orienteringen fra finanstilsynet ang. ewire fremgår det, at de først bliver opmærksom på ewires dårlige økonomi i oktober 2013, da ewire paradoksalt nok selv starter sagen ved at søge om at blive godkendt som e-pengeinstitut. Finanstilsynet er åbenbart slet ikke orienteret om ewires dårlige regnskaber for både 2011 og 2012 før oktober 2013, og det er simpelthen ikke godt nok!De burde da som tilsyn minimum gennemgå årsrapporterne for de selskaber de selv har givet tilladelse til udbyde betalingstjenester og udstede elektroniske penge.

Når man har en myndighed på området, der uddeler tilladelser og skal føre tilsyn med de tilladelsesindehavere, så må man forvente noget mere..

 

Fra Korsør
Tilmeldt 10. Mar 12
Indlæg ialt: 366
Fra  Pravour Filmbureau Skrevet kl. 00:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har udtalt mig til flere medier i forbindelse med min oplevelse omkring Ewires lukning og min webshop www.loungebar.dk

I kan indtil nu læse artiklerne online her:

http://borsen.dk/nyheder/virksomheder/artikel/1/281053/kunder_risikerer_milliontab_paa_konkurs_i_ewire.html

http://epn.dk/teknologi2/branchen/ECE6644803/ivaerksaettere-star-til-kaempetab-efter-konkurs/

http://ekstrabladet.dk/nyheder/erhvervsnyheder/article2262614.ece

Samt flere artikler på www.sn.dk og i den fysiske avis.

Jeg håber endnu flere kommer frem.  

Jeg havde muligheden for at sætte mig ned og tude over de tabte kroner eller give den en ekstra skalle og spinne lidt PR på det! I kan næsten alle gætte hvad jeg valgte :-)

Rigtig god aften.

Tilmeldt 28. Sep 11
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 01:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må lige korrigere en detalje i mit sidste indlæg, jeg skrev finanstilsynet blev opmærksom på ewires dårlige økonomi i oktober 2013, det forholder sig meget værre, vi skal helt frem til d.23 januar 2014. Finanstilsynet efterspurgte årsrapporten for 2012, efter ewires e-pengeinstitut ansøgning af 1. oktober 2013, herefter gik der altså næsten 4 måneder med at vente på årsrapporten for 2012, som enhver kunne hente på cvr.dk (for 37 kr) allerede på tidspunktet for offentliggørelsen af årsrapporten, nemlig d.11.6.2013.

Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Er i dialog med TV2 journalist, der gerne vil skrive artikel om Ewire og første vinkel skal være en iværksætter, der har tabt penge på Ewire.

Den anden - mere interessant økonomisk - at få belyst Finanstilsynets rolle eller mulige mangel på samme.

Det kræver nok en person, der kan redegøre for lidt jura og afdække, hvorfor FT ikke har overholdt reglerne for kontrol af Ewire.

Så skriv eller ring gerne til mig på info@gbwood.dk eller telefon 2362 3359.

Er det ikke noget for dig "skanse72"?! - du virker til at have styr på det.

Fra København
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 300
Fra  Scanpay ApS Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Den 15. juli 2013 havde jeg, fra troværdige kilder, fået nys om at det stod elendigt til i Ewire. Jeg skrev derfor en advarsel her på Amino, men valgte, efter en snak med en advokat, ikke at poste den. I bankverdenen fører rygter om konkurs ofte til netop konkurs og hvis finanstilsynet havde tiltro til ewire, så mente min advokat ikke at jeg burde sprede rygter om konkurs. Jeg tror det meste af betalingsmarkedet forventede at Ewire ville lukke og man kan undre sig over at finanstilsynet ikke har været mere opmærksomme.

Et screenshot fra Skype - jeg undskylder den sidste smiley. I dag, hvor jeg har snakket med nogle som har mistet penge, så virker det ikke specielt sjovt. Jeg håber at så mange som muligt får deres penge tilbage.

Fra Korsør
Tilmeldt 10. Mar 12
Indlæg ialt: 366
Fra  Pravour Filmbureau Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas111:

Er i dialog med TV2 journalist, der gerne vil skrive artikel om Ewire og første vinkel skal være en iværksætter, der har tabt penge på Ewire.

Den anden - mere interessant økonomisk - at få belyst Finanstilsynets rolle eller mulige mangel på samme.

Det kræver nok en person, der kan redegøre for lidt jura og afdække, hvorfor FT ikke har overholdt reglerne for kontrol af Ewire.

Så skriv eller ring gerne til mig på info@gbwood.dk // */ // ]]> eller telefon 2362 3359.

Er det ikke noget for dig "skanse72"?! - du virker til at have styr på det.

Jeg har lagt dig en telefon svare besked. Du kan bare kontakte på oplyste telefonnummer eller info@loungebar.dk

Side 35 ud af 49 (488 indlæg)