Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kostvejleder - opstart

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Apr 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er interesseret i at starte op som kostvejleder, men jeg søger lidt erfaringer og råd:)

Jeg har en uddannelse som kostvejleder og herudover læser jeg medicin. Det er med andre blot noget, jeg vil gøre i min fritid, og ikke med henblik på et voldsomt overskud - mere bare som en hobby. Er der andre, der har startet op på denne måde? Er der noget særligt, man skal være opmærksom på?

Jeg søger desuden råd til, hvordan man gør med regnskab og kvitteringer. Hvis man lejer et kontor, vil man så kunne trække denne udgift fra nogen steder?

Håber der er nogen, der ligger inde med noget erfaring omkring det.

På forhånd tak.

Fra Århus
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 378
Fra  Thomsen Business Information Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Saradp

Som studerende må du gerne starte egen virksomhed. Læs her hvordan du gør din virksomhed lovlig.

Når du har gjort din virksomhed lovlig - dvs. fået CVR nummer, skal du huske at lave regnskab, som viser hvor mange penge du får i kassen, hvor store udgifter du har, og hvor stort et overskud du har. Læs hvordan du håndterer denne regnskabspligt. 

Er du dygtig får du overskud i din virksomhed. Du skal betale skat af din virksomheds overskud. I dit tilfælde er overskuddet måske så lille, at det ligger indenfor den skattefri bundgrænse?

Jeg synes det er en god ide at starte virksomhed som studerende. Det er en fantastisk "iværksætterundervisning" du giver sig selv. Når du er færdig uddannet læge, tænker du som en iværksætter. Tænker man som en iværksætter kan man se muligheder og måske starter du i 2020 en innovativ medico tech virksomhed, som i 2023 giver arbejde til 148 veluddannede danskere. Det vil da være fedt.

kh

Mogens

Tilmeldt 10. Apr 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mogens,

Mange tak for svaret. Umiddelbart lyder det ikke så kompliceret at komme i gang med. Rent praktisk ved jeg dog ikke hvordan man håndterer indtægterne. Jeg tænker her på, om en kontooverførsel til ens konto og en mail tilbage til kunden, der bekræfter overførsel, er en legat måde at gøre det på? 

Hvis nogen ligger inde med gode tips til, hvordan man får kunder, så er jeg også meget interesseret i at høre dem:)

Hav en god søndag:)

Mvh.

Sara

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)