Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Registrere gulplade bil i firmanavn eller eget navn og er godstransport ok?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Apr 14
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle.

Jeg har det spørgsmål at hvis man har en gulpladebil inkl. moms stående i sit navn og kører både firma kørsel og privat kan jeg så nøjes med at den står i mit eget navn og når året af komme i henhold til min kørebog kører det ind over kørsel/befordring fradraget?

Andet spørgsmål :  Inde på skat kan jeg kun registrere bilen som godtransport. Er det ok?  jeg handler hovedsageligt med biobrændsel så har tit en trailer i røven.

på forhånd tak.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal i hvert fald have den grønne tilladelse, vognmandstilladelse som giver dig lov til og kører gods for fremmed regning. hvis det er en papegøje plade bil skal du føre kørsels bog så du kan få statens sats 3,73 pr. Km den gælder dig kun op til 20000km pr. År, det har min bogholder fortalt mig.

Vh Jacob Dalgaard

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 8. Jun 13
Indlæg ialt: 346
Fra  Parfume-S Skrevet kl. 00:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja optil 20.000 km, og derfra falder taksten.

Dernæst kan man trække moms fra vedligehold, brændstof etc fra ved at opfylde nogle krav om bil, omsætning osv

Tilmeldt 3. Apr 14
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.

En vognmandstilladelse, skal jeg have det når det ikke udelukkende er salg af biobrændsel?  Har ikke rigtig hørt om det før til mindre biler med påhæng. Så må der være rigtige mange mindre firmaer hvor det kræves.    Hvad koster sådan en og hvor lang tid gælder den?

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 00:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er noget med at du ikke må komme over 3500kg når det er erhvervs kørsel

Har en kammerat som lige har fået trailer kort til bil, og han må ikke køre med vogntog på over 3500kr hvis ikke firmaet har en vognmands tilladelse.

Jeg kender intet til det selv, min kammerat fortalte bare om det i dag

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

søg evt. på vognmandstilladelse på Google. Nej hvis du tænker på håndværkere og andet så kører de jo ikke gods for fremmed regning som deres hovedopgave hvis du sælger biobrændsel og kører ud til diverse kunder er det din primære opgave kan man sige og derfor kan der komme noget ind over med vognmandstilladelse. Er ikke ekspert omkring det men har arbejdet som lastbil chauffør og i den forbindelse hørte vi om det på efteruddannelsen vedr. blå eu-bevis. men prøv en søgning på Google

vh Jacob Dalgaard

edit http://www.trafikstyrelsen.dk/DA/Erhvervstransport/Godskoersel/Saadan-bliver-du-vognmand.aspx

Tilmeldt 3. Apr 14
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.  Har fundet løsningen, kører bare med det mindre på vogntoget, så holder jeg mig under 3500kg. Ellers var det godt nok en dyr omgang for sådan en tilladelse 24.000kr.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)