Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Banken tilbyder ikke netbank under 15

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Apr 14
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Amino.dk

Jeg skal til at sælge ydelser på nettet og skal self betale skat/AM af det.

Jeg har inde her på Amino fået at vide, at jeg kan betale det, med min egen "ungdomskonto", hos Nordea. Skat sagde også at jeg kunne.
Men min ungdomskonto er ingen netbank også. Det mangler jeg for at betale det med girokort ikke også? Ret mig hvis jeg tager fejl. Det er kun AM jeg skal betale 8% af.

Der står på nemid.dk følgende:
"Hvis du er under 15 år eller ikke har et dansk cpr-nummer, kan du få NemID kun til netbank ved at kontakte din bank."

Jeg har ringet ind til min bank (Nordea) og sagt ovenstående, men ham som jeg snakkede i tlf. med sagde at det ikke er muligt.
Han sagde at jeg skal ringe ind til Skat igen og spørge dem, hvad de har af muligheder til mig så jeg kan betale AM.

Nu vil jeg spørge, tager nemid.dk fejl med teksten som ovenstående?
Tager ham som betjente mig fejl?
Tager jeg måske fejl og er forkert på den?

Jeg håber i kan hjælpe mig. Jeg bliver jo self nød til at betale det. Men jeg har også hørt at man kan betale det på posthuset, af min far.
Det skal siges at jeg er 13. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan bare betale via din fars eller mors netbank. Du får en betalings identifikation så det er helt lige meget hvordan du betaler for skat kan ud fra det nummer se det er fra dig. 

NemID og banken kan sagtens ha ret begge. Bankerne bestemmer selv en aldersgrænse for hvornår de mener kunderne kan adminsitrere nemID og om de vil rode med nogen der har nemID som så kun kan køre via deres netbank -  men hvis en bank mener det er 13 - så kan det teknisk løses. Mange sætter grænsen ved 15 - Ligemeget anyway, du kan betale via din far eller mor eller posthus selv (mit gæt er, at du kun får EN opkrævning for hele året hvis det kun er AM bidrag på 8%

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Apr 14
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Okay, men kan du forklare kort om hvordan det foregår med betaling på posthuset?
For det med min mor og far betaler skatten for mig, er ikke lige noget for dem :)

En opkrævning for hele året på 8%? Er det sikkert eller kun måske? 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Marc Jensenn:
En opkrævning for hele året på 8%? Er det sikkert eller kun måske? 

Det er virkelig prisværdigt at du med din alder har virketrang og prøver at finde hovede og hale i skatteregler.
Når det så er sagt, så tænker jeg (og måske andre) at det ville være en god ide at starte med at tjene penge under kontrollerede former ved at dele aviser ud, eller på anden måde få afløb for din arbejdslyst gennem arbejdsgivere.

Jeg ved det ikke, men jeg synes ihvertfald at du skal overveje det. 

Tilmeldt 9. Apr 14
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er i 2014 hvor næsten alt handler om teknologi. Så hvorfor ikke starte på det tidligere :)

Ej, jeg forstår helt hvad du mener. Men jeg prøver at gi' det en chance, hvis ikke det bliver til noget, bliver det sådan.

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)