Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bandbase.dk er lukket! Jeg vil lave et lignende forum...

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Apr 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer

Jeg er helt ny her, så jeg skriver mit første indlæg og håber på det bedste.

Som flere måske ved lukkede det danske site bandbase.dk definitivt engang i januar. Der var vist flere ting, der udgjorde, at sitet ikke kunne overleve, men værst var nok, at deres amerikanske host Nirvanix gik konkurs og bandbase-staben ikke formåede at hive alle brugernes musiknumre ud, inden konkursen var definitiv. Bandbase mistede alt indhold og måtte erkende, at opgaven for at få sitet til at leve igen var for overskuelig og krævende.

Der er derfor også en mangel på et sådant site lige nu. Men hvordan skal det se ud? Hvad det skal kunne? - Og hvordan starter man sådan noget op? Det har jeg et ret konkret bud på, men jeg har ikke høje nok kompetencer til at bygge det. Måske kan det sættes op i Wordpress med buddypress, men den nødvendige webprogrammering overstiger mine evner, så jeg håber, at nogen herinde kan give mig mere konkrete svar på, hvad der kan lade sig gøre, og hvad det vil koste.

Siden skal gøre det muligt at:

- oprette en personlig brugerprofil, som skal kunne indhente data fra brugerens facebookside og brugerens profil på mitkoda.dk.

- uploade egne musiknumre (måske med en soundcloud-app som kører på hjemmesiden).

- kommentere andres musik, besvare/oprette forumindlæg (ala 4sounds opslagstavle).

- oprette bandprofiler med tilknyttede musikere

- integrering med facebook, så brugere af siden kan få nyeste indlæg i deres facebook nyhedsfeed.

- automatisk tracking af de mest aktive brugere/nyeste uploads etc.

Jeg kunne selvfølgelig tage kontakt til en professionel virksomhed og forhøre mig om priser osv., men det kan vel ikke skade først at tage imod gode råd og dos & don'ts fra forstandige folk.

Jeg håber, at der er nogen herinde der vil give lidt teknisk feedback på ideen. Hvordan kommer jeg videre? Er der nogen der har erfaringer med lignende sider?

Jeg vil meget gerne uddybe min ide nærmere, hvis nogen synes det lyder spændende.

Tilmeldt 12. Aug 13
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Lennart.

Vil du sende mig en mail på at@qreative.dk , så kan vi lige tales ved om dette.. Har en bekendt som arbejder lidt på samme idé..

De bedste hilsner

A.T.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Før MyMusic.dk blev til Bandbase (eller måske blev spist) kunne man lave playlists og finde bands, som andre bands kunne lide - det var ret cool, fordi man hurtigt fandt nyt og overraskende musik i ens egen smag.
Hvis man frit kan kommentere, får du en stor redaktøropgave, hvis du vil undgå, at det bliver et hate-site. Der er mange følelser i sving omkring musik og især ens egen musik, så du skal være hård og retfærdig, hvis du vil opretholde en god tone.

God vind med projektet.

Hans 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)