Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål om regnskab - Kvittering, købt privat, kan den bogføres i nyopstartet virksomhed?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Apr 14
Indlæg ialt: 3
Fra  Cimbrian Roots Recordings Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!

Jeg er ganske ny her på forummet, det er spændende at se der er så meget hjælp at hente :)

Men jeg har et lidt specifikt spørgsmål jeg gerne vil have svar på, håber der er nogle der kan hjælpe.

Det går på, som overskriften også siger; Hvis jeg har en kvittering på noget hardware til min computer jeg har købt eksempel vis i dag, og jeg så CVR registrere mig i morgen, er det så muligt at bogføre den kvittering købt privat, i virksomhedens regnskab??

Det skal siges at virksomheden jeg gerne vil starte, er et indspilningsstudie så der skulle være fint belæg for at opgradere en computer til formålet :)

Jeg håber der er nogle der kan hjælpe en ivrig iværksætter.

vh

Andreas

Fra Varde
Tilmeldt 22. Oct 13
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Andreas

Det er ikke afgørende om du havde registreret virksomheden eller ej. Det der er afgørende er, om du reelt var gået i gang med din virksomhed, hvilket jeg vil tro er tilfældet. Så du kan godt medtage omkostningen i virksomhedens bogføring.

Din Revisor ApS - Din samarbejdspartner indenfor revision, regnskab og rådgivning.

Læs mere på dinrevisor.net

Tilmeldt 9. Apr 14
Indlæg ialt: 3
Fra  Cimbrian Roots Recordings Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay. Altså jeg har ydet min service, hvis du forstår, men jeg har aldrig registreret mig nogle steder, over hovedet.

Så kan du måske uddybe 

Anders Bærentzen:
Det der er afgørende er, om du reelt var gået i gang med din virksomhed,

Jeg synes det er lidt en gråzone, hvornår virksomheden er etableret og hvad man må inden, osv osv.

Tak for det hurtige svar.

Fra Varde
Tilmeldt 22. Oct 13
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en gråzone, det er derfor det er en god ting at få registreret virksomheden. Du vil have ret til fradrag selvom at du ikke har registreret dig, det er bare svære at bevise.

Din Revisor ApS - Din samarbejdspartner indenfor revision, regnskab og rådgivning.

Læs mere på dinrevisor.net

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

og for så at gøre det besværligt - hvis du kortet er sat i din private computer - ja så bliver det endnu mere gråzone OG hvis du har tingene hjemme og forventes at kunne bruge dem privat også (ex computer o.l. ) så skal du dele momsen i privat andel og firma andel, selv om hele aktivet kan fratrækkes. Et af skats udmeldte fokusområder for 2014 som i DELT MOMS 

VH John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Apr 14
Indlæg ialt: 3
Fra  Cimbrian Roots Recordings Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay. Det lyder til at jeg skal have registreret mig ved CVR. Bliver nød til at have det mellem hænderne hvis jeg skal forstå sammenhængen Smile.

Mange tak for svarene. Som meget lille privat virksomhed, uden de helt store ambitioner de første 2-3 år, tror jeg bare det er med at spring ud i det.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)