Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Frivilligt arbejde på kræmmermarked - Hvordan?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Ballerup
Tilmeldt 1. Dec 12
Indlæg ialt: 86
Fra  Nikmi Import Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Her gik jeg og troede det var nemt!

Da jeg ikke selv er aktiv erhvervsdrivende, tager jeg med en god ven på kræmmermarked og hjælper ham! Jeg skal arbejde gratis (Yes for real, jeg elsker kræmmermarkeder :P) Men så er det jo lige, at skat er skide ligeglade med den slags. Og hvis jeg bare uden videre tager med, uden en form for registrering. Så er det sort arbejde!

Jeg har dog på trods af denne konklusion, ikke formået at finde ud af om der er et loophole. Det er dog blevet nævnt for mig idag, at han godt må bruge mig som frivillig arbejdskraft, hvis vi føre en logbog over det arbejde jeg udfører. Er der nogle der kan fortælle mig om dette er sandt? og evt forklare reglerne lidt bedre, så vi kan finde ud af om jeg rent faktisk må hjælpe min ven eller ej?

Skal sige det er salg af nye varer, ikke brugte varer, som han er ude i.

Tak på forhånd
 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

lad os starte med, at du ikke er på nogen form for offentlig støtte overhovedet - for er du det, er den dødfødt

Så er der logbog for at vise hvornår du arbejder og den kan vises ved en hver kontrol - og så tør jeg ikke sige, om skat kunne mene, at han nu nok lønner dig sort, hvis du er der meget og udfører noget der ligner arbejde korrekt, efter logbogen -  det ville jeg frygte. Skat ville ikke blande sig i en lav timeløn og hvorfor skulle han ikke kunne gi dig det, hvis du skal arbejde der mere eller mindre fast. Jeg ville høre skat direkte men kun hvis du ikke på nogen måde får dagpenge eller noget som helst andet fra det offentlige for så er svaret givet et nej

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Ballerup
Tilmeldt 1. Dec 12
Indlæg ialt: 86
Fra  Nikmi Import Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er på offentlig ydelse indtil første Maj. Men jeg har allerede indhentet tilladelse fra Ydelses kontoret hvor jeg detaljeret har forklaret dem, hvilken slags arbejde det er jeg frivilligt skal hjælpe med. Jeg har derefter taget ferie (Da jeg havde nogle feriepenge til overs fra sidste år) som jeg afholder imens jeg hjælper min ven på kræmmermarkedet. Så den del af det "burde" være i orden :) Så mht min kommune er der intet problem. det er kun det problem med Skats paranoia.

Men du vil mene, at det korrekte valg ville være at føre logbog? Han køre en enkeltmands virksomhed, han kan ikke realistisk betale mig for arbejdet, jo måske 5 kr i timen :P Men så er det lidt ligemeget. 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)